Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Fy vilket oväder vi fick igår kväll. Halv storm, ösregn och kallt :eek:
Jag hämtade t om vintertäckena.. och satte på dom igen.
Nöjda hästar.:bow:

Nej... katten är fortfarande borta, man letar och kallar som en toka.. :(

Jag har också en häst som går på butta, andra omgången. Han har infl i kotleden och var fortfarande halt efter första dosen. Vad som orskat det hela vet jag inte, möjligtvis bus el feltramp i hagen. Han går i en "sjukhage" i hagen och igår när jag skulle ta in honom så stack han!!!! i gallopp utöver fältet. Det var nog inte så bra!!!

Välj att se det som ett gott tecken. Så jäkla ont kan han ju inte ha ändå :cool:

Aldrig kul med sjuklingar dock, hoppas att han snart blir bättre.

Nej... katten är fortfarande borta, man letar och kallar som en toka.. :(

Det lönade sig att köra en liten sen byrunda efter jobbet igår , la i en efterlysning på katten i brevlådor... vad ser jag på tillbakavägen då... en katt i skogen, misstänkt lik..
ut och ropa... jo då, vi blev nog lika glada bägge två :love:
Hon var ju ny, visste inte vart hon hörde hemma :confused:

Tack för hållna tummar :D

Nu börjar vi om, nu gör vi bättre :banana:

psst (viskar) tur.. hade inte varit kul att berätta för barbarnen att deras katt rymt.

Skönt att katten kommit till rätta, det är inte kul när dom är borta. Våran katta drog i väg för ett antal år sen när hon ff var utekatt. Hon var bort i 5 veckor och vi var övertygade om att hon var död o borta för evigt. Men en kväll av alla kvällar vi var ute och ropade och letade så svarade hon i backen en liten bit från gården och jäklar hur hon såg ut :eek: Sår och skorvar överallt och när jag plockat 16 fästingar tappade jag räkningen på resten.

Vi tror att hon fått stryk av nån grannkatt och den har motat bort henne från gården och så har hon inte tordas gått hem igen. Lilla Kajsamajsa :cry: Men nu bor hon på övervåningen sen 6,5 år tillbaka och går bara ut på ballkongen. Knäppkatta!

Men usch vilket soffliggarväder vi har här idag! Det regnar så det är vattenpölar i hagen och hästarna står inne i ligghallen och mumsar hö istället för att gå ute i regnet. Har dom äntligen kommit på att det är ett bra ställe att vara på när det är skitväder måntro? Ja dom har då inte varit ute på ett tag för dom var då snustorra nyss.

I dag blir det inte nå uteaktiviteter iaf, få se på em om regnet ger sej då ska jag nog börja ta tag i växthuset. Hade inte i gång det förra sommarn för vi byggde ligghallen och gjorde hagar då när odlingarna skulle ha gjorts i ordning och startats upp så det stog i träda då. Men i år ska det bli tomater och gurkor, hoppas jag iaf :angel:

Ja, jag försöker se det positiva i det hela.....än om det syntes tydligt att han var halt i traven när han småsprang på väg till hagen. Jag lät honom ta ett pår steg bara för att se...Jag har ingen erfarenhet av inflamationer men vad jag hört av erfaret folk kan det ta 6-12 mån att läka om man har otur. Han har så pass stor sjukhage att han kan röra sig för efter vad jag förstår ska dom röra sig men inte tokspringa. Då han stod i vanlig sjukhage i början var han väldigt stel, hela han. Det gör mig inget om han måste stå ngr månader, bara han blir frisk. Ngn som har erfarenhet av kotledsinfl och som kan ge lite pep?

Vi tog hand om en gammal (6 år) katt en gång vars husse och matte skulle flytta till stan. Han gick dock alltid tillbaka "hem" och efter att ha hämtat honom säkert 25 ggr så lämnade jag det projektet. Jag hoppas han fick bo hos dom som flyttade in i "hans" hus.

Go middag... Sitter med en balja java sen någon timme tillbaka och försöker få liv i livsandarna... Nattpasset var rätt stökigt... men det innebar ju att det kändes som det rann undan rätt fort...

Fjorden... Jag har ingen erfarenhet av kotledsinflammation... Mer än precis som du säger att det tar lång tid att läka ut om man har otur... Men prova att googla lite på det... Det måste finnas massor med info där ut i cyberrymden.
När min *Morsan* insjuknade i fång förra året... då sökte jag info... Hittade hur mycket som helst.... Dels om själva sjukdomen, om rehab, och hur man förebygger, olika typer av rehab... Ja det fanns hur mycket info som helst...

Vädret har varit lite si och så de senaste dygnen... Sol och regn om vart annat. En kraftig vind har envisats med att blåsa... Helt ok när solen är framme... mindre ok när regnet står som spön i backen.

Idag skall jag eventuellt ta en tripp till Kalmar... ett telefonsamtal om en liten stund avgör den saken... Nästan så jag önskar att det blir negativt... så jag slipper köra idag... Har ju lite lite med sömn i kroppen från det senaste dygnet. Nåja ... jag får väl stanna och sova en stund utmed vägen om det behövs..

Kan bara berätta om en av mina.
Hon blev sprutad i leden,skulle vara lindad runt om,fick gå i en liten hage ca 5 gånger 7 meter.Där fick hon gå under bevakning i 4 veckor ,hade koll på henne så att hon inte stressade.
Samtidigt så skulle man gå ut och leda henne 5-10 minuter 2 ggr om dagen de första 2 veckorna efter behandlingen,för att sedan öka promenaderna till 20 minuter 2 ggr om dagen i 2 veckor.
Hon var helt ren efter 4 veckor på återbesöket.
Då började vi skritta henne uppsutten 10 minuter om dagen,parallellt med att man ledde henne samt att hon fick gå i vanlig hage så gjorde vi i en vecka för att sedan succesivt öka upp till 40 minuter.
Efter totalt ca 2 månader så började vi lägga in lite trav som även där sussesivt ökades ,hmm skulle gissa att vi lade in lite galopp efter 3-4 månader.
Detta hände för ca 3 år sedan och hon har inte fått ngt återfall.
Hoppas att det går bra med din häst.

GRATTIS!:banana::banana::banana:

Har just tagit stygnen på yngre tiken, det som skulle bli en av ledarhundsskolans avelstikar blev en kastrat.:( Där gick mycket förhoppningar och jobb upp i rök:mad:

Lillgubben var uppspänd i gången första gången igår och han var riktigt duktig:love:. Övningarna fortsätter idag med, hoppas jag:D, lika bra resultat. Och ska jag ( vi ) skriva överlåtelsepapper m.m och framför allt BETALA och då är han min PÅ RIKTIGT:).

Vi kanske får en andravåningskatt vi med.. hon har flyttat upp till den soffan iaf. Tror inte hon rört sig mkt sen hon kom tillbaka i går kväll. Verkar rätt nöjd där ;)
Kanske ska flytta upp mat och låda tills hon blir mer bekväm med oss alla.

Hoppas hon lär sig trivas, tillbaka "hem" är 3,5 mil att vandra, och dit får hon inte komma pga allergin och ... alternativet är inte lika hälsosamt...
Hon var ju kvar i byn även om hon inte kom tillbaka hit.
Ja ja vi får väl se ..

Grattis Lyrik till ditt nya jobb :banana:

Sitter här ganska matt och undrar om jag ska sadla på. Då piggar man ju kanske på sig. Friskt ute :cool:

:rofl: Flyttade upp låda och matskålar till Maja för 6,5 år sen och dom står ff kvar där uppe, ska hon ut går hon ut på ballkongen :rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 020
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
108 805
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023