TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Haha :)

Jag tycker att imorgon har vi Kat-day, dvs ingen får använda ÅÄÖ.

Joo gick bara bra med bilen,tog heela 9 minuter:D
Vår gick inte 3-års-testet,hade inte hunnit löshoppa henne tillräckligt så ville inte riskera nått.
Får se hur det blir med 4-års,tagit henne lugnt då hon vuxit så mkt.

Förkylningen bättre?

yep min bekvam rymmer ibland, sa jag far jaga den ner pa korvagen...den travar inte heller, full gallop ar det pa den.. och jag hobblar efter..

men ot, jag har alltsa inte a a och o pa min tangentbord.. och jag kan inte skriva pa svenskt bord i alla fall.. sa aven om jag kunde andra pa spraket skriver jag nog mkt pa english for att det ar inte vart att gora om saker..
har gjort sa har nu for massor av ar och ni far bara lasa hogt och roa er.. jag ar medveten att det blir lite lustigt ibland, plus da min oformaga att tanka pa svenska och direktoversattningar etc.. hey, det gor livet intressant eller hur?

Tant Macaroni, om du har en endurance sadel kan du anvanda bade engelsk och western variant av vaskorna. Jag skall nog kopa western stowaway samt deluxe pommelvaskan samt den lilla vaskan.. stowaway har ju flaskhallare vilket ar bra.. man kan aldrig ha for manga vattendroppar med sig..Angaende storlek sa ar de rymliga, det far allt plats det som behover tas med.. och man kan alltsa binda fast en sleepingbag/filt/raincoat pa toppen av vaskorna.. Ocksa vill saga den engelska varianten har ju den dar fliken som sitter "over" sadeln i bak och det kanske haller den i plats lite battre...priset ar ju inte sa stor skillnad..

Tant Lobell, hall hart i dina vattenflaskor, och ta med dem pa ritten. fyll med vatten/vin/vad du vill och du haller dig cool..

Igen, om ni vill kopa fran dar och fa rabatt, sand en order till mig sa sander jag in nar nagra stycken har lagt in order.. Vi vill ju fa det sa billigt som mojligt.

:banana::banana::banana:

Peppdansar.... När du har tagit det där körkortet... då kommer du att undra hur i herrans namn du klarat dig utan i alla år...;)

Vidare... Jag är nyss inkommen... Har nattat hästarna... Idag var det en liten Loppa som behövde få reda på att det faktiskt är jag som bestämmer... Alltså blev det en liten lektion i hur man uppför sig... När vi var klara så var hon både ödmjuk och lydig...:D

Egentligen var jag inte i skick att ta en fajt med uppnosiga unghästar.. Har feber och ont i magen... Men hade ju inget val...

Nu skall jag äta en liten matbit... och sen skall jag bädda ner mig i lopplådan...

Hon är hemma igen... Pigg och glad... Hämtade henne idag. De hittade inget uppenbart. Magen ser fin ut på kontraströntgen... Men hon hade lite halvdana njurvärden.. Det trodde veterinären dock att det berodde på att hon var så uttorkad.

Hon skall nu äta dietfoder i ett par dagar och sen skall hon återinföras på det vanliga fodret.

Kat - du ar skon, pallar som rymmer, well, well:)

Själv sitter jag och återupplever min ridresa i Frankrike, dags att visa bilderna igen. De stackarna som sköter pensionärsträffarna har nog svårt att hitta underhållning...tredje gången nu, och har en bokad till:)

Ni får ett smakprov:)

Lunch i Saumur
155.jpg

Drickapaus i floden Vienne
103.jpg

Lunchpaus i Montsoureau
117a.jpg

Gah, vad sugen jag blir!

Dagens Kat citat:

Citat:
..//jag ar ju fortfarande radd att pallen skall trava ivag..//

:rofl::rofl::rofl:

Jag tycker att imorgon har vi Kat-day, dvs ingen får använda ÅÄÖ.

:bow::bow::bow:

...och här blev det också pizza ur kartong. Semlor har jag moffat i mig två stycken under förra veckan. AVGUDAR semlor men är ruggit kräsen på hur de bakats. För den som dyrkar semlor som jag skulle jag kunna ta till himelriket genom att låta smaka semlor från min förra arbetsplats, ett kondis nere i Uddevalla. Då kunde jag utan tvekan äta runt 20-talet semlor varje Semel-period:d

Ja,visst gick det fort? De verkar dessutom ha slutat med att skaka o ruska o allt de hade för sej.... Bilprovningen kanske oxå måste rationallisera...:D (stavning?) Helt ok för mej !

Nä,treårs o kvalite har jag mest satt upp som mål,så man har ngt att jobba mot.Skulle det visa sej att de inte är mogna så skiter jag i det.
4 åringen var väl förberedd dock,men det sket sej ändå:crazy:

Syrran;Skönt att lilla tax mår bättre!

Usch...nämn inte bilprovningen. Jag har 4 dagar på mig att laga en stötdämpare som är heeelt av samt besiktiga bilen. Sen är det körförbud :(

Trodde jag hittat min pärla ju tillslut men när sambon pratade med försäljaren i telefon idag fick han inte alls de svar han ville höra på sina frågor så jag får leta vidare. Så därför är det bara att öppna plånboken och ösa mer pengar över den där :devil: Passaten :mad:

Äsch vad retligt:mad:
Det sista man vill är ju att ösa in pengar i ngt man ändå inte tänker ha kvar och kanske inte heller räknar med att få så värst bra betalt för!
Nä,bilprovningen är väl inte heller mitt favvoställe direkt!

Tajger! Vilka härliga bilder! Vill åka på studs!

*kl*
Skönt å läsa att alla mår någorlunda bra runtom i landet :laugh:

Själv hade jag halvdag på jobbet, tog ledigt på fm för att hästtandläkaren skulle komma hit. Så nu är tänder raspade på en och kollade på två av mina pållar.

I morgon ska jag börja på ridskolan igen och jag ser såååå fram emot det! Börja med en lektion i markarbete :D Nästa vecka blir det hoppning, men jag ska inte bjuda på några fler kullerbyttor med snygg fallteknik denna terminen. Nä, jag vill ha en liten ponny med lång man att hålla i. Rackarns stallpersonal som rycker o klipper manen på alla ridskolehästar :cool: Sen står ridläraren o ropar "Håll i manen!" Vilken man? :devil: Den är ju för bövelen borta!!

Om jag bara sa TITTAR pa en selma sa gar jag upp minst 5 kg.. Sa jag later bli dem helt vilket ar bra for hjarteroten ocksa.. For mkt fett och sant.. usch, inte bra, satter sig som ett extra dack runt magen,
Tant syrran: oh sa bra lilla vovven ar hemma. Hon kanske maste lara sig hon inte ar 2 ar och kan jaga allt som finns langre?? Men hon ar ju tax, kommer strax (nar hon vill) och envis?? naaah ar det mojligt??? Glad att hora hon ar tillbaka med sin familj dock..

Nu har jag suttit i ko pa 1177 for 62 minuter och blev inte klokare i alla fall. Bp lag normalt och har ingen fever sa det ar inget fel pa mig.. Att jag inte kan andas, har tryck over brostet och det kanns som hjartat skall komma ut, ja det ar tydligen helt ok det.. De foreslog jag ringer vc i morgon bitti.. sheeeeeeesh.. nattis yalls

Kl

Sitter med te och macka,nyss hemkommen från kvällsjobb.Var ute och fyllde på hästarnas mat och en hink varmt vatten i baljan,här är ca -10.

Har ridit idag också.Det blev en skrittur på grusvägen och på ett gärde.Hade gärna ridit skogsvägen idag också men ägaren höll på och körde timmer och då håller jag mig borta.Jag vet inte säkert men misstänker att han inte gillar att någon rider där och därför vill jag inte råka på honom.Några ryttare har ridit brevid en vägbom han satt upp,ner i ett dike,och gjort fula spår.Jag får för mig att han misstänker mig:crazy:

Lobell:Ridningen: kommer att gå bra bara du kommer igång igen.
Matten: klarar du säkert,med hjälp,du är ju van att plugga.
Körkortet: Du har statistiken på din sida,de flesta klarar det(förr
eller senare;))
Tant Kat:Jag har redan sadelväskor men det fanns en liten väska gjord för easyboots som jag vill ha.

Det där låter jobbigt.Har det blivit så nu plötsligt,i kväll?Kan du försöka få hjärtat att lugna sig genom att koncentrera dig på andningen tror du?Har hjälpt mig när hjärtat rusat,det är lätt att man blir rädd och hamnar i en ond spiral.

Hmm, kan det vara någon typ av panikångest tro? När jag hade det var jag övertygad om att jag skulle dö, kunde inte andas ordentligt, hjärtat slog volter och bankade för fullt som du skriver.
Ett tips jag fick var att tänka på andningen, precis som Mirameja skriver, titta på en dörr, ett fönster eller liknande och andas in i "hörnet" av fönstret, titta ner längs med kanten och andas ut och i nästa hörn, andas in och nästa långsida andas ut. Andas i fyrkant, låter hur dumt :crazy: som helst, men då är du helt fokuserad på din andning.
Prata med vårdcentralen, så kan de hjälpa dig.

kat mar bra. ringde till vc men det ar samma visa som vanligt dar.. de vill att jag skall komma in dar och ta bp, sa till dem jag har checkat det allraredan och det lag pa 120/85 sa ingen sweat dar..

Nej det ar nar jag ar ute i kalla luften som jag far det har trycket.. jag kan inte andas.. ANNU en anledning till att jag inte skall bo har lol..i alla fall vintertid.. Vet inte om jag klarar att vanta till 2013 sa borjar sakert flytten tidigare om allt gar bra.

Solen skiner dock i -18 sa forhoppningsvis blir det en nice day.. Jag maste stada huset nu da jag har besok pa lordag och sondag.. Sa det ar bara att ta tag i och satta igang.. Spisen sprakar och det ar varmt och skont..

Tack for concern.. Ha en bra dag alla.

Hej på er alla! Är ny här men har följt er tråd lite av och till. Förövrigt en mycket kul tråd med trevlig ton utan påhopp som någon skrev innan. Jag är en tant som passerat femtio och som har hållit på med hästar i snart tjugo år. Först som dräng åt döttrarna och sen med egen kuse. Är inne på min tredje egna. Jag tillhör kategorin ryttare "hellre än bra" och har inga som helst ambitioner att tävla. Håller mig till en liten ras som är lätt att komma upp på och min senaste av den rasen är också en sävlig (läs lat) och för rasen stor individ, visserligen lite ung än men kommer nog att bli en riktig klippa för en gammal och stel tant. Bor på landet med vuxen dotter, man, hund och katt. Har stall hemma men har flyttat hästeriet till anläggning med bättre ridmöjligheter. Umgås och rider alltid med yngre folk vilket gör att man börjar allvarligt fundera på sin egen bristande förmåga i ridningen, men när man läser den här tråden så förstår man att man kanske inte är ensam om att det tar tio minuter att bara komma upp på hästskrället ibland. Som sagt var kul tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar