TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Välkommen Koriander!

Kat det låter inte så bra du får vara rädd om dig.

Syrran vad skönt att vovven är bättre.

Lobell här kommer massor av peppning:banana::bump::banana::bump: Det klarar du galant.

Jätte fina härliga bilder ni har tagit :laugh:

Karin jag ska fråga dig om min kamra sen när jag har tid :grin: Har fått ett problem med den. Hinner inte idag.

Här är det jätte kallt och soligt idag och jag har massor att göra :confused: Fattar inte hur det gick till. Har precis betalat in mina räkningar så jag kunde inte låta bli att kika in här :D
Nu ska jag springa ut i stallet strax och fixa till där.

Alla tanter och gubbe får ha en bra dag och kväll.

Hej!
Nyfiken tant som föredrar mindre varianter undrar vilken liten ras? Islänningar?

Hej och välkommen hit till vårat krypin :D Nej här talar vi allvarsamt med varandra :angel: och lämnar skitsnackandet i sandlådan där det hör hemma :laugh:

Kat, skönt att du inte är sämre i af. Ta du och åk in till vc så dom får ta ett ekg och kolla upp ditt lilla hjärta. Du måste va rädd om dej!

Burr vad kallt det var i dag, -18 så det var riktigt sviit om kinderna när jag var ut till pållarna. Dom stog som vanligt när det är kallt, längst nere vid sjön och värmde sej i solen.

Fick lära mej av en kompis, som oxå skaffat häst nu på äldre dar, att man ska känna bakom öronen på hästen och är dom kall där så fryser dom! Det har jag aldrig hört förut! Men suveränt om det stämmer, mina är varma och gosiga där så jag kan vara lugn.

Har dom tre minsta barnbarnen här så det är full fart i stugan :laugh:

Syrran, härligt att gammtaxen är hemma och kry igen!!

Yrrol, ta med mobilen och filma så vi får se en uppföljning av hoppandet!

tjosan yalls.. inget nytt ,hjartat gar bra och om jag vill ha ekg maste jag aka till torsby, det vill jag inte.. sa jag stannar hemma i solen i stallet.. skall ut med vatten men annars haller jag mig inne i stugvarmen.. -10 med solen pa termometern...det ar for dj*vligt kallt dar ute..

maste lassa in i spisen sa jag aterkommer nar fingrar har tinat..

Jag har varit hos tandläkaren igen. Dyr och trist följetong. :( Men bedövningen har åtminstone släppt och nu hoppas jag att jag inte behöver rotfylla på många år framöver...

Vi har bara en 3 - 4 grader kallt. Men hinner ändå inte ut och njuta idag. Jag ska ta en lunchpromenad imorgon istället.

Vadå pall förresten..? Jag använder trappstege. ;)

Alldeles hjärtligt välkommen hit Koriander! Hoppas du kommer att trivas! :)

P1000007.JPG

Tripp, Trapp, Trull men ingen jätten Dumdum. Fast egentligen är det Prinsen, Polly och Morgan.

Lite ledsamma nyheter. Prinsens ägare har annonserat ut honom. Jag förstår henne, för hon behöver pengarna. Jag har ingen möjlighet att köpa en liten pluttis just nu (hur gärna jag än skulle vilja) och att få en liten gosebjörn till skänks har jag inte ens räknat med. Dealen var den att jag tar hand om honom så länge det behövs. Vi får se om det nappar för henne, annars står han kvar här :) (Fast för ägarens skull hoppas jag någon vill ha honom).

Tandläkare ja!Jag kunde fått in min krona idag men lyckades ta fel på tiden så när jag är på väg och tror jag har god tid till att tanka m.m så ringer dom:grin:.Fick ju påminnelse igår och har tittat på kallelsen med jämna mellanrum,blev fel ändå.Har som tur är delvis ledigt i morgon också,fanns en tid på f.m.Hoppas bara jag kommer in i tid då,har tagit åt mig en ledsagning till V.C.strax efter.

Det blir en dyr vecka .Dels tanden då,sedan var jag och köpte ny tvättmaskin också(ev.går den gamla att laga men vill inte vara utan och orkar inte greja med det,just nu) .Hittade en på rea för 2995,var ju ändå ett hyfsat pris.

Kunde blivit ännu dyrare för när jag kom hem hittade jag inte telefonen:mad:.Trodde den åkt ur fickan någonstans inne i stan men som tur var hittade jag den till slut mellan sätena i bilen:).

Annars har det varit en fin dag,kallt men soligt.Har ridit idag igen(!).Samma grusväg som igår(den är inte så kul för ridning just nu,nygrusad i vinter med stora stenar:() sedan utökade jag med en runda i snö över fält,liten backe och ett hygge.Var ute i 40 min,då började mina fötter bli kalla trots plaststigbyglar.

Vilket gulligt gäng! Ja, det är trist för man fäster sig vid de små rackarna, men visst förstår man ägaren också.

Koriander - välkommen! Var i landet finns du?

Här har det mest bara varit hästar på bild idag, från La belle France! Det gick bra, fick beröm för min visning:) Svårt att veta vad de tycker när man inte får nån direkt respons, och en gammal farbror sitter och nickar till:crazy: Men han var 93 år, och hade nog lyssnat iaf, för efteråt ville han prata om Frankrike.

Pålle har gått i hagen, och verkar pigg och glad. I morgon blir det promenad för hand.

Vad kul att du kan använda dina fina bilder till att glädja andra också:).Är det tänkt att bli fler ridresor för din del?

Det blir det med all sannolikhet! Gänget ska träffas i morgon kväll för god middag och planering:) Det lutar åt Italien eller möjligen Spanien. Jag har varit i Frankrike, samma ställe en gång tidigare, och i Andalusien.

Det senare var emellertid en besvikelse, mest på grund av de som var ledare. Otrevliga och ointresserade, ett tyskt par där särskilt hon uppförde sig som värsta klichén av besserwissertyskar:(

Men vi kommer nog iväg i september:)

Jag finns nånstans mellan Uppsala och Enköping. Vilka sötnosar det var på bilden, det påminner mig om det lilla livet som jag hade på foder i somras och som jag var tvungen att lämna tillbaka för att "gammelmormor" skulle vandra vidare och den nya isisen skulle flyttas till kollektivstall. Jag saknar både lilla shettisen och gammelmormor nåt så oerhört:cry: Men jag har bestämt att om jag någonsin får barnbarn så ska det införskaffas en liten söt shettis till dom (och åt mormor)..

Oj, en krona. Det satte jag in i höstas på en annan tand. Det är svindyrt med tandläkaren. Och det är ju svårt att strunta i också.
Tandvärk är det värsta jag vet. Plus att tänderna behövs. ;)

Äntligen hemma iallafall. En punktering senare... Tur jag hade lånat bort hästen. Och hem till en trött dotter och en deppad sambo.
Men vi har iallafall haft plusgrader i dag. Har inte hänt på tre-fyra månader...

Koriander, valkommen jag glomde det.. Och du far ta kontakt med Tant macaroni, som bor nara dig tydligen, sa kan du aka och titta pa plutten och sa koper du honom och da har hon nara till att besoka honom ocksa.. Forstas beror pa vad agaren skall ha for honom.. Men de kan val inte vara sa dyra dessa sma.. Jag skulle garna vilja ha en men da far jag gora om alla staket for shettis hojd och det ar mer arbete an jag vill ha.. Plus jag behover INTE en till hast..

Faktiskt ar jag lite smadesperat har.. Petra hasttjej kommer ju inte och hastsitter for mig for skagern, kusin dotter som sa Ja, har nu ringt och sagt nej. Och jag behover en sittare har desperat.. Ingen som har ett barn som jag kan fa lana/hyra for lite mer an en vecka?? Betalt forstas och all mat plus respengar hit.. Ta ut fodra mocka 3 boxar och ta in. Plus se till att kisse far mat och ren lada..Om barn har kompis som vill komma medgar det bra med.. dock inte betalt for kompis.. En cykel finns att lana/anvanda... Sa inte mkt arbete men maste sova har pa natterna. Annars blir det inget skagern for mig.. Forstas fortsatter jag att leta har runt om men vill ju inte ta en helt frammande manniska heller.. Alla forslag emottages tacksamt..

Nu skall jag ga och fa in mina pallar som har sprungit hela dagen i hagen. Utom valdemar forstas, han har atit... I morgon far han pa sig en munkorg, han suger i sig alldeles for mkt mat... Ha en bra kvall alla..

Du får låna min dotter, 17, snart 18. Stor vana med hästar. Och katter. Hör av dig.

S.

Välkommen Koriander :laugh: Du kommer säkert att trivas här bland oss tanter och gubbe ;)

Och om det inte skulle funka med Dijejs dotter så finns här två söner, båda hästvana, en dock mer än den andra:laugh:

Den äldsta fick rida prinsessan när jag hade åkt av och inte kunde rida, pga infektionsrisken fick jag inte vara i stallet:mad: Men efter ett tag kunde jag inte hålla mig så sonen gjorde iordning och tog ut henne så var det bara att sitta upp och köra på, jag var ju inte i stallet:rofl:

Eftersom det var vaccinering igår så tar vi det lugnt, men en liten barbackatur blev det, stjärnklart och kallt, men med en värmedyna (hästen) under baken så var det faktiskt riktigt skönt, även för mig som hatar kylan:p

Koriander, då är vi snudd på grannar :) Jag gissar att du bor i Örsa ungefär då? själv bor jag i Lillkyrka, ja strax utanför.

dijej, ring mig, nummer i pm om du inte har det.. eller send mig ditt nummer och jag ringer..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar