TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag tror att du gör bra i att ha repet med dig. Det kan vara en "ungdomsgrej" som valacken håller på med. Ett försök att skapa sig en rangordning och en flocktillhörighet. Hans ålder talar för det. Att då markera att det han gör inte rår på dig talar om för honom att han inte har möjlighet att "flytta" på dig och är således i lägre rang. Därmed kommer han att lugna sig, om han fungerar normalt vill säga ;).

Lilly var, i samma ålder, en häxa! Det var strängeligen förbjudet för ovana och såna som inte kände till läget att gå in i hagen för hon kunde vara riktigt ful. Det har hon slutat med men å andra sidan så gillar hon inte "nytt" folk ändå och håller en stram uppsyn och vägrar prata med de som hon inte känner. Hon har slutat med att vara ful i övrigt...och är jag med räcker det med att jag harklar mig lite så accepterar hon även att "nytt" folk får klappa henne utan att hon går därifrån ;)

Men nu när Piraja är färdigutbildad så måste hon ju föregå med gott exempel!

Dvs,råna o inte åka fast eller sluta råna alldeles:D

Kom och hälsa på, bor ca 3 mil från Falköping, kanske lite till.

S.

Hur i hela friden lyckades du med det??:eek:
Det var verkligen illa!!!:D
Har du försäkrat?
Kan du få en ny på försäkringen??

Senast ändrad:

Va tråkigt Yrrol att det inte blev nån ridning och tur att inte dottern din bröt nåt när hon for i backen! Förstår att du blev rädd när hon for i luften! Håller med Kat att man inte ska ha såna hästar i lektionsridning.

Tajger Nej, jag har inte hjälm annat än när jag rider och jag har fått för mej att väst sitter i vägen.

Hejja voff visa vallacken vem som bestämmer! Förresten, va blev det för bil?

Emmy, lessamt med vovven.

Piraja, stackars Fimpen och stackars er som måste lyssna på eländet!

Här försöker man predika säkerhet, och så går du och slarvar bort din veterinär :eek: Det känns väldigt osäkert:mad:

Och Brimmis, jag var inte ute efter någon, bara funderingar hur lätt det är hänt, och en reaktion på Hp:s blogg om säkerhet i Ponnyakuten. Många gånger händer olyckorna när vi minst anar det, för att vi blir hemmablinda.

Piraja, stackars Fimpen och stackars er som måste lyssna på eländet!
Det är väldigt synd om honom...vid 15 års ålder kan sånt här vara nådastöten:crazy:. Törs inte säga för mycket nu men jag tror det hjälpte lite med att jag torkade golven ordentligt för han har varit tyst i snart en timme...eller så har han avlidit...:eek:

Superfint väder och lagom kallt. Har varit nere i hagen och spettat loss skithögar, fick ihop 2 skottkärror innan det var dax att gå in och laga mat. Får fortsätta en annan dag, det var alldeles lagom träning för handen.

Det är väldigt synd om honom...vid 15 års ålder kan sånt här vara nådastöten:crazy:. Törs inte säga för mycket nu men jag tror det hjälpte lite med att jag torkade golven ordentligt för han har varit tyst i snart en timme...eller så har han avlidit...:eek:

Men fy! Haha, har han blivit fimpad? :p:cry::D

Nej men oj, jag menade inte nåt annat än att svara på din fråga om säkerhet. Jag hade inte en tanke på att du "skulle vara ute efter nån". Så om du uppfattade mitt svar som snorkigt så var det absolut inte min mening :laugh:

Men fy! Haha, har han blivit fimpad? :p:cry::D

:rofl:Nä, inte fimpad än...hörde just en "gnissel" från tv-rummet...han lever, alltså. Förhoppningsvis ger det sig, tidsmässigt borde Agnes ha passerat "kritiskt" läge inom några dagar:cool:

Nej då, det gjorde jag inte, kanske bara lite som försvarsställning;) Och det var inte min mening:)

Inga catfighter i den här tråden, de överlämnar vi åt seniorerna:)

Jag måste erkänna en sak:o Jag tänker,gör o beter mej ungefär som du vid både ridning o hantering.....:angel:

Har ett högt säkerhetstänk när andra ska hantera/rida,speciellt då mina hästar, men lever dåligt upp till det själv! skäms!:o

Senast ändrad:

Hahahaha, nej här blir det ingen catfight :rofl: men missförstånd ska redas ut omedelbums det är absolut det bästa.

Det blir nog lätt så, man känner ju dem och tycker oftast att de är ju snälla.
Men som våra, som knappt bryr sig vad man än gör, så på sommaren när de tar med sig en och annan broms in, då kan de ju kicka till ordentligt om de blir sura.
Men inte har man hjälmen på sig när man kratsar hovarna för det :)
Inte jag iaf.

Hahahaha, nej här blir det ingen catfight :rofl: men missförstånd ska redas ut omedelbums det är absolut det bästa.

Jo, det är bäst!
Ibland är det svårt att se i det skrivna vilken ton man har, men jag försöker utgå från att vi "äldre" står över sånt :rofl:
Så jag räknade inte med nån catfight egentligen ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10