TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Mjau!

thumbnail.jpg

Men, vad söt :)

Jag som försöker övertala sambon att vi behöver en råttjägare i huset.
De 2 katter vi har vill inte vara inomhus, och vi har musj*lar i köket på nätterna.

Men våra små skrämmer ihjäl alla katter, så vi får vänta.

Måste nog erkänna att det är lite si och så med säkerheten.Hjälm har jag dock alltid när jag rider min stolla.Men väst näee det går bara inte,får panik och blir stel som en pinne.Men hmm kommer ihåg den tiden man red fälttävlan i t-shirt och kask med gummisnodd:o Fanns ju inga säkerhetsregler på den tiden.

Håller tummarna att bilen är nått att ha.Missa inte att gå in på osten,smask precis livsfarligt:d

Jag undrar om det är lika med väst som med cykelhjälm, det är lättare att använda om man är uppväxt med det.

Det tror jag att det är vet många som hade väst från första gången och de kan inte rida utan den.Hmm att man har svårt att vänja sej det kan väl inte bero på att man börjar bli gammal och får svårt med nymodigheter?:crazy:

Jag har aldrig testat väst ens.
Tror inte att mina "meloner" får plats i nån :o
Sen har jag fått för mej att man blir stel och då ramlar jag väl av för det istället.
Ska testa en nästa gång jag är i nån affär.

kl
Nepp nu ska jag iväg till pållarna och ta en tur.
Ha det bra allihopa så länge.

Oh min gud så söt!!! Kattungar har alltid förmågan att få mig att smälta totalt.

Har legat och myst i småhästhagen en stund idag och tog en del bilder. Ett par av dem har jag (över)redigerat lite (men det är SÅ kul). Vassego. Dagens Prinsen :love:

168469_499538951199_645741199_6267337_3223344_n.jpg

167537_499539026199_645741199_6267338_2807129_n.jpg

Jag kommer att sakna honom förskräckligt om/när han flyttar :cry: Kan ingen ge mig en lottovinst eller något?

Han är ju jättesöt :)

En sån skulle jag vilja ha, men sambon sätter stopp :cool:

Säkerheten var det. jag rider alltid med hjälm, och i 99% av fallen med väst också. Jag känner mig naken utan. Anar jag rådjur under ridturen är jag mycket snabb på att helt plötsligt ställa om min häst, lite vad-som-helst-övningar, bara blicken är riktad åt ett säkert och vita-rumpor-fritt håll :grin: Däremot kryper jag gärna runt på marken runt hästarnas fötter, tar av benskydd från fel sida och sådant dumt. Men jag skulle aldrig ta två hästar samtidigt om den ena heter Draken Divan (de andra funkar bra).

Med dotterns säkerhet då, jodå. Jag vill verkligen att hon ska använda väst. Det gör hon inte :mad: Hjälm har hon alltid, men ibland måste de ju fotografera varandra i vackra klänningar med flygande hår i full galopp på en äng. Eller något. Jag gillar det inte alls :mad: Hon är däremot betydligt mer säkerhetsmedveten under hantering från marken. Där är hon försiktigare än vad jag är och det är ju bra det :grin:

Tror jag absolut. Ridhjälm sitter alltid på vid ridning, men inte väst, och cykelhjälm? Vad sägs om promenadhjälm? De farligaste ställena är övergångsställen, har jag hört;)

Lobell....KAT MÅSTE RINGA DIG NU

Så skönt för dej att det verkar lösa sej med skadan!

Sonen är 22 men liten som en 10-12 åring och inte värst tung,ca 45 kg (man lyfter inte,givetvis finns lift)och han är i ung.samma ålder mentalt.

Jobbet i sej är inte särskilt tungt,fysiskt,och man har i stort sett inga andra uppgifter än att ta hand om sonen och hålla ordning efter sej själv....
Han är ganska lättsam att ha att göra med,alltid kvittrande glad o har inga större krav än att man pratar med honom...Även om han tycker om när det händer saker! Han tycker om när man läser,åker o fikar(färdtjänst) handla kläder osv
Han är mkt social!
Men han behöver hjälp med toabesök (ett om dagen,annars blöja)matning,köra rullstolen,knäppa av o på musik,video,dvd,ja allt.
Ass har väldigt fria händer så länge man sköter allt basic,förstås.Och ass har mkt "dötid" då man kan sätta sej med en kopp kaffe e.dyl

Men såklart,man är inte hemma och det är klart att man vill vara hemma ibland oxå,det förstår jag så väl!
Men det är ju inte så vanligt att det blir såhär illa som det varit de senaste två mån,heller. Och man jobbar som sagt 7 dygn /mån ca.

Jaja,nog gnällt!! Känns lite bättre!
Men jag ska definitivt kolla upp andra alternativ,tror att jag tömt mej och att det är kört nu,det måste till ngt annat!

Du behöver en ÄLGRUMPA!:idea: (snart utan cp):cry:

Lobell_ Ring Kat på 0705761796.

Kat står på ICA och får inte ut sina stövlar ;)

Önskar dig en skön tur! Jag måste sköta en del hushållsgöromål innan jag tar mig an de där fyrfota i lösdriften...dom ska strax få lite käk och sen återgår jag till tvätthögarna som sakta blir mindre:crazy:, alldeles för sakta. Sånt där jag inte orkat engagera mig i under studietiden :o . Kan inte skylla på läxor längre:cool::angel:

....*svimmar en smula*....Vet ni...vi har 6 plusgrader här?????????????

Här pratar ni kattungar. Ingen som vill förbarma sig över en röd liten kille? Bekanta tog ett yngre syskon till våra missar men har redan lessnat. Nu ska han skjutas :cry: En urmysig liten kille som heter Tom och är både rumsren och har alla nödvändigaste tillbehör.

Gubbtjyv. Sök på hans namn på känd salusida för hästar så hittar du honom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30