Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Ang.säkerhet:Använder alltid väst och tycker det går bra trots att det är en gammal,tjock sak(ärvd av brorsonen).Känner av den precis när jag börjar rida men den mjuknar efter ett tag tror jag.Iallafall har jag inga större hinder av den.Det enda är att det blir bylsigt under jackan.
I stallet slarvar jag och hanterar ofta hästarna lösa i boxen,är för lat att ta på grimma om jag bara ska borsta av och kolla hovar.Har dock alltid mobilen med,det är inte alltid jag har mänsklig kontakt varje dag så händer något är det inte säkert att jag saknas på ett tag.
I hagen får man ju läsa av hur läget är.Som nu när jag flyttar över dom till en annan hage de dagar jag är hemma,där är det ett väldigt ståhej när jag kommer med mat(dom springer mycket öht där,mot annars),jag passar mig för att gå in,igår kickade H mot mig(mot mitt håll kanske jag ska säja) t.ex.Är kanske inte menat att träffa men det är ju onödigt att utmana ödet.
Dagen har gått snabbt.Tanden kom på plats efter viss försening från deras sida idag.Gjorde inte mig så mycket efter som inget nämndes om betalning för min missade tid igår
Tvättmaskinen baxades in med hjälp av pappa,85 år, och jag monterade den med viss telefonrådgivning av särbon.Nu tvättar jag för fullt
.
Har också kollat till kompisens katt och höns.11 ägg plockades med hem.
Och visst ja!Gjorde en snabb runda i klädaffär och kom ut med tre långärmade tröjor och ett par jeans.Är som flera andra här,ser inte klädshopping som något nöje utan nödvändigt ont och slöseri med tid.