TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Kan bli så avis när jag läser att ni ser era pållar typ från fönstrena:love:. Jag önskar att jag hade det så med:bump:

Det är väldigt skönt att ha dom här hemma :) . Tidigare har jag haft dom inhyrda liksom jag hade ett eget stall tidigare som låg 3 km hemifrån...och det blir jobbigt i längden. Nu kan man gå ut och mysa med dom när som helst:p ...och det finns inget som slår dessa sommarmorgnar när man hälsas glatt när man kommer ut med kaffet och slår sig ner intill hagen och snackar en stund med dom:love:

Ahhh det gjorde bilden ännu mysigare :love:
Jag hyr in min ca tre km bort och trivs, men inget kan väl slå det du nyss beskrev.

Ahhh det gjorde bilden ännu mysigare :love:
Jag hyr in min ca tre km bort och trivs, men inget kan väl slå det du nyss beskrev.

Nä, det är svårslaget...ska vara då att ha dom precis utanför fönstret. Det hade jag möjlighet till för många herrans år sen. Då brukade hästarna jag hade då, sticka in huvudet och tigga sig en brödbit i det öppna fönstret.

Här har jag hagen ca 25 meter från köksfönstret så jag får nöja mig med att vinka åt dom:rofl:

knappknyck

Jag blir varm i hjärtat när jag läser om era hästar och att ni har dom hemma. Jag har ju min i ett stall några km bort. Jag blir påmind om varför jag har häst. Men med barn, hus och eget företag så kommer han tyvärr sist på listan och jag har funderat en hel del på att lämna honom på foder nåt år och få lite andrum. Jag har ju flera tjejer som rider honom men för mig är han mest arbete eftersom jag sällan hinner rida. Drömmen var ju att ha eget stall hemma men tyvärr så har jag tappat lusten för det också. Det är så mycket jobb och alla hästgårdar är svindyra så då skulle jag då inte ens ha råd att häst. Lite gnäll blev det.

Nu ska jag stänga ner och åka hem och få helg. :)

25 meter är inte fel ;)

Jaha nu har jag stovlat in mina fotter.. tack voffie for "skrivandet" och tack lobell for stovlar och for att ringa tillbaka... vilket krangel det var i den daringa ICA butiken..
Efter ha gatt runt lite och handlat, sa var da kon slut pa postavdelningen och jag kom fram till luckan och ser "paketet" dvs den svarta soppasen med boots i sittandes rakt pa hyllan.. Och med ID och mitt namn och address fick jag ut det.. Inga problemos..
Aker hem med min goda "made by voffie" kraft/pasta sallad och mumsar, drar pa mig stovlar och ohhh tala om varma tar.. Dock haller jag med Lobell att nar man gar sa glappar det i hoger hal.. Sa jag ocksa att mina vader ar sana dar riktiga "ridvader" sa inte finns det mkt plats kvar i skaftet lol.. Men det ar toppenskona.. Jag har stadat stall och pulsat runt och fick faktiskt ngt gjort.. Sa jag tackar och bugar igen och igen.. Och lovar att anvanda dem helaaaaaaaaaaaaa vintern.. OK sa lange det ar sno och halt i alla fall.. Och basta av allt, det gar att rida i dem.. far plats i stigbyglar.. det ar ju en fordel.. sa se upp herr valdemar, nu blir det rora pa fotterna..

Visstja, de salde selmor pa ica ocksa.. och jag tittade och gick upp 1 kilo, sen grabbade jag en pase och at selman. Nu har jag gatt 2 kg..... Ha en bra fredga kvall...

Och nu skall jag forflytta pallarna fran 2 meter fran koksfonstret till stallet 25meter bort.. Yep jag kan ligga i min sang och see mina pallar sta dar och ata.. valdigt mysigt...

Hej på er!

Nu blev jag ju jätte sugen på semlor :crazy:
Jag får nog köpa det i morgon.
Idag tog jag och åkte iväg och jobbade kl 08.00 istället för em. Så nu är jag ledig ikväll :laugh: Skönt att ha det gjort för idag.

I morgon ska jag med dottern när hon ska hoppa en ponny som hon ska tävla helgen efter. Det är kul att komma ut lite.
Här hemma är det runt nollan men i och med att det blåser så blir det iskallt.

Jag och dottern har nu varit ute och fixat stallet och tagit in pållarna.
Ska nu sätta på lite kaffe, det blir det första för idag. Skulle ha varit gott med en semla till:d

Ang.säkerhet:Använder alltid väst och tycker det går bra trots att det är en gammal,tjock sak(ärvd av brorsonen).Känner av den precis när jag börjar rida men den mjuknar efter ett tag tror jag.Iallafall har jag inga större hinder av den.Det enda är att det blir bylsigt under jackan.

I stallet slarvar jag och hanterar ofta hästarna lösa i boxen,är för lat att ta på grimma om jag bara ska borsta av och kolla hovar.Har dock alltid mobilen med,det är inte alltid jag har mänsklig kontakt varje dag så händer något är det inte säkert att jag saknas på ett tag.

I hagen får man ju läsa av hur läget är.Som nu när jag flyttar över dom till en annan hage de dagar jag är hemma,där är det ett väldigt ståhej när jag kommer med mat(dom springer mycket öht där,mot annars),jag passar mig för att gå in,igår kickade H mot mig(mot mitt håll kanske jag ska säja) t.ex.Är kanske inte menat att träffa men det är ju onödigt att utmana ödet.

Dagen har gått snabbt.Tanden kom på plats efter viss försening från deras sida idag.Gjorde inte mig så mycket efter som inget nämndes om betalning för min missade tid igår:D

Tvättmaskinen baxades in med hjälp av pappa,85 år, och jag monterade den med viss telefonrådgivning av särbon.Nu tvättar jag för fullt:).

Har också kollat till kompisens katt och höns.11 ägg plockades med hem.

Och visst ja!Gjorde en snabb runda i klädaffär och kom ut med tre långärmade tröjor och ett par jeans.Är som flera andra här,ser inte klädshopping som något nöje utan nödvändigt ont och slöseri med tid.

Jo blev less på städningen ,mkt roligare att åka till stallet:D
Men nja hade 2 som var billiga,vadå komma in,var skojigare att fara runt och busa.
Men skulle bara rida dotterns ponny de andra hade vilodag.
Hon var pigg och glad,var jättehärligt tills hon fick syn på 2 älgar som kom ut ur dungen,jistanes då gick det undan:o

algar = livsfarligt, see gubbes tidigare post om algmote..en lufttur till snodrivan kan ske och palle springer ivag..lol
mina har faktiskt vant sig vid algarna, och timmerbilar och skogsmaskiner. och bara frustar.. ok ibland aker svansen up och men tant fjanta och valdemar ar alldeles for busy att ata for att bry sig.. de andra tva tittar.. hoppas det gick ok med dig pinto, du hade ingen narkontakt med klorofyllen ?

Och har ar det nu lordag morgon, vad jag gor uppe 0600h vet jag inte.. men vaknade och ar pigg, sa skall satta igang och fa ngt gjort har.. tant fjantas fodervard tjej kommer upp idag och imorgon for att halsa pa. plus ga pa indoor country festival pa selma hotel. stor sak pa gang i stan. fullt med folk men det ar bara ok.. pengar i massor till kommun.
Jag hoppas ni har en underbar dag och solen skiner. Har har den inte kommit upp annu forstas, men tempen visar -8. Radion har melodikrysset.. gahh, och jag har ingen tidning med krysset i....

Jag känner mig mera sjuk.:cry:
Jag orkar snart inte hosta mera, men kan inte heller sluta. Näsan rinner och feber har jag. Tur att jag bara ska jobba lite. Jag ska släppa ut 6 hästar och mocka stallet. Strö och ge hö och vatten i boxarna till ikväll. Det brukar ta en timme, det tar längre tid att köra dit och tillbaka.

Kör försiktigt, Karin, och krya på dig!

Här har det kommit 5 cm snö i natt, och still coming! Väldigt onödigt, nu när jag hade fått stallplanen ren från is:mad:

Idag blir det promenad med hästen, lite jobb och i kväll klubbfest med mycket hästprat:)

Igår träffade jag mina res/ridkamrater över en god middag, och vi diskuterade nästa ridresa, det lutar åt Portugal. Kunde inte riktigt bestämma än, alla måste synka med jobb och sånt. Alltså, egentligen, har man tid att jobba?;)

Portugal <3 Lusitanos <3
37359_1407892352207_1079388511_2713625_5165271_n.jpg

...och jag HAR förklarat avsaknaden av hjälm tidigare........ :)

Senast ändrad:

Vet inte om det var lusitanos på den ritten vi kollade, vi åker ju isf på långritt, från strax innanför gränsen, i Spanien, och rider sen ut till kusten. Men det såg fint ut:)

och nu ar det frukost dags.. jag har diskat.. jag ar Nastan klar.. och ja diskbanken var full och hade inget porslin kvar rent lol.. och nej jag tycker inte om att diska.. tar for evigt...

Sno later inte trevligt tant tajger.. Portugal later battre.. onskar jag hade tid (ha) for ridresor.. ja skagern blir val en typ av ridresa ocksa forstas..

Nu skall jag slanga ut pallar och sen fortsatta med stadningen pa ngt satt..Mina bavrars har tagit over huset tror jag..

Oj då, krya på dig Karin!

*kl*
I dag har jag haft sovmorgon! För första gången på 2-3 veckor och det var så skönt!!! Jag har jobbat tidigt pass i jan och har hästarna hemma så de ska ju ut oavsett helg eller vardag. Ibland får jag hjälp av min ena inackordering, som tar utsläpp på helg, om hon inte jobbar. Är såååå tacksam över det!!
Vi delar på in/utsläpp på helger o insläpp vardagar. Inget bestämt om antal´pass si eller så, utan mina inackorderingar tár de pass som passar dem o jag tar resten (jag har flest pållar).
Ja, som ni förstår har jag också mina lusar hemma och det är jätteskönt. Saknar lite mer sällskap ibland bara, har 3 inack men man är ju inte alltid i stallet samtidigt och 2 av dem är mer sällskap än ridpållar (nordsvensk o shettis). Men trivs toppen med att ha dem hemma, kunna gå ner på kvällen o bara mysa lite med dem är gott.

Dottern mår bara bra efterflygturen, haltar lite lätt emellanåt, för hon fick ju en rejäl smäll. Huvudet är som vanligt :p. Fast hon ville inte rida idag, våra ponnyer är ju så tjocka sa hon, så då spretar benen rakt ut :angel: . Gör det ondare tro???:rofl:

Undrar vad resten av dagen har att bjuda på? Nu ska jag ta mig en kopp kaffe till i alla fall,
kram.

Skönt att jäntan mår bra!

Här börjar solen komma fram bakom molnkanten och jag ska väl masa mej ut till flickorna bara jag fått i mej en kaffekopp, livets elixir :D Vad gjorde man utan denna ljuvliga dryck?

Få se om jag kan lura med mej dotra ut på en promenad med kusarna under dagen. Både dom och jag behöver det så innerligt väl.

Åhh vilken fining:love:
Jag är svag för de spanska pållarna. Min pålla har troligen några% av typ PRE i sig.
Hmm...Jag vet verkligen inte hur man får in en bild!

Nu ska dotern och jag susa in mot staden fyra mil bort och se om vi hittar ett par ridstövlar. Vi såg ett par som satt som en smäck innan jul:crazy: Min plånbok sa Efter januarilönen:grin: Då går butiken i konkurs! Så håll tummen för att vi hittar dem igen.

Ha en bra dag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar