TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Så bra att du hittade en sadel som både du och Kelly gillar, då ska hon snart få dig dressyrintresserat!

Dressyrintresserad är jag redan. Det har alltid varit "min"gren. Hopp där emot...nej nej! Det är ju livsfarligt. Men vi hoppade över ett dike idag. Gick jättebra. Jag tappade bara en stigbygel och hade liiite hjärtklappning :grin:

"Vårt tant- och gubb-OS?"

Upplys mig - orkar inte läsa genom tråden... :o

Var nog i tråd 2 eller 3 som den ena efter den andra fantasifulla grenen instiftades:) Förstår om du inte orkar läsa igenom... Fast skoj var det, kanske nån annan kommer ihåg var drenarna finns?

Jag skulle väl ställa upp i grenen "Jogging bakom vrång häst" efter att Kelly hängde av mig i trädet :D

I varje fall så ville jag bara berätta att lilla kattungen Tom har fått nytt hem. Min arbetskompis och fd höleverantör tar honom. Deras ladugårdskatter börjar bli väl till åren och lille Tom ska nu läras upp i den ädla konsten av musfångeri bland kossorna. Han kommer att få ett gott liv hos dem och ungarna lär älska honom.:banana:

Nu bär det av till grannen här på lite mys. Have a nice lördag ;)

KL

Här skrivs det så man kommer inte ihåg vad man ska kommentera :D

Idag så har vi varit iväg och hopptränat hos dotterns tränare. Lånade ponny där. Det var riktigt nyttigt då hon pressade dottern lite så hon vågade att lita på sig själv igen.
Är svårt att få tillbaka självförtroendet när man tappar det i tonåren.

Förövrigt har det varit halv storm här och plusgrader. Skönt att ha vindskydd när det blåser så dom kan få i sig höt utan att rusa runt som galningar efter det :p
Nu står dom inne och vilar före kvällsmaten :laugh:

Här är mam frånvarande en vecka så är här tusen inlägg att läsa. Kul :o

I dag har jag legat hela dagen så det är tur att min medryttare haft pållen.

Förra helgen gick till utställning av katten i Danmark och min goa katt fick utmärkelsen "Internationell Chmpion". Hon var urcool men morrade när något inte passade damen.:eek:

Nästa vecka blir hästig med dressyrträning på måndag och hoppning på tisdag. I morgon hoppas jag kunna rida ut med mitt monster.

Mmm nämnde det i förbifarten,mest sur på mej själv .Nåväl blir nog att åka till sjukan på måndag för de ser inte så bra ut,o trol. har armbågen o axeln fått en smäll oxå.:o

Usch! Det låter ont. Du får ta det lite försiktigt.
Hoppas det inte är något allvarligt.
Krya på dig :banana::bump: lite peppning :D

Usch det låter inte bra! Hoppas det inte är så allvarligt Kanske du skulle åka på akuten för att bli röngat?

Akuten en lördag aldrig,inget brutet men misstänker ligamentskada ,inget som blir värre av att vänta tills en vardag.

Är det inte svårt att rida med tejpad arm och axel?:confused:
Eller vad ska du tejpa?

Jag kanske kan tejpa fast hela mig i sadeln om jag ska börja rida igen :idea:

Näee det är fingrarna som är tejpade,kan inte lyfta armen över huvudet o det gör man ju inte när man rider:D

Mitt ordningssamma jag tycker du bör kolla upp direkt men mitt realistiska jag förstår dig.
Men söndagar brukar vara rätt lugna och allr går snabbt. Måndagar brukar vara fyllda med alla andra som väntat.

Men det är ju bara du som känner fin kropp.

Vad hände?

Har hon hjälm kanske hon ursäktas :)

Pinto: Vad jobbigt! Förstår att du inte vill åka till akuten på en helg.
Hoppas det inte är allvarligt.

Aj då, hoppas det inte är för allvarligt. Ja man ska ge fan i å trilla av för det gör ju så infernaliskt ont efteråt :eek: Man är ju stel som en pinne nuförtiden :crazy:

Blåser halv storm här och det känns iskallt i vindarna men det är bara runt 0. Nu blir det teven en stund innan det är dax att natta hästarna i blåsten. Skönt att dom har ligghallen som är fylld med gosig halm att kura ihop sej i.

jaha jag ar levandes om ngn undrade..
ajaj till alla som gjort sig illa, varesig det var pa palle eller jaga hinkar lol.. piraja jag kan se detta, var var cameran??
pinto, stick dig i ogat med en pinne och ak till jobbet.. du far bara kalla in alla sovandes doctors.. sa tar de hand om fingrar och axel pa en gang.. nej jag jokar, hoppas det blir battre snart, och som sagt lyft inte armen over axeln, lat dammrattorna stanna daruppe pa gardinstangen.. och var forsiktig med dig sjalv..

Tess, glad att hora emma tog kisse. Jag var nastan pa vag ner sjalv har i eftermiddag. men sa sag jag, nastan tomt i gastanken.. oh well, varfor spekulera.. tror lilla tom blir en underbar mouser med lite traning och hoppas de andra kissarna ar snalla mot honom. du far avlagga rapport nar du hor.. trakigt om bilen dock, hoppas den i hisingen ar kvar..

karin, om du dricker alcohol, ta dig en god whisky och sit upp och sov, jag lider med dig, med chronic bronchitis sedan barnsben vet jag PRECIS hur du mar, och det ar inte skoj.. ma bra snart..

Tant och gubb olympics.. det var trad 3 tror jag.. Voffie vs Piraja springandes jagande hinkar med Kelly efter som drar ner byxor.
Det ar inte fair dock, gubbe ar ju helt ensam sa han kommer ju att vinna allt ..Om han nu inte drar pa sig en kjortel och staller upp som tant..lol.. bara den synen skulle ge honom en guldmedal..

Jag hamtade Tant Fjantas fodervard med syster. De var sa glada att se henne och fjanta var bara lite sur.. Dock lat hon ingen av de andra pallarna komma fram och bli klappade.. Bortskamd ar hon allt.. De kommer i morgon och skall rida ut pa fjantus och valdemar... en liten tur.. och klia fjanta.. pa alla de "goda" stallena.. Jag far fortsatta stada hus och mocka.. woohoo vilken tur jag har..
Har varit i Lobell stovlar hela dagen och de ar ju toppenskona.. Grova nog for att inte halka runt men samtidigt latta att kannas som en sommarsko.. Och jag har inte ramlat en gang i dag.. varken inne eller ute.. Igar ramlade jag inne, missade hornet pa sangen med en inch.. det kunde ha blivit hal i skallen det.. Men jag haller i mig nar jag behover, det blir nog bra..

Ha en underbar lordag kvall alla, vad som ar kvar av den..

Dagens kat-citat:

" Igar ramlade jag inne, missade hornet pa sangen med en inch.."

:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar