TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hmm jodå närkontakt blev det,satt ju på långa tyglar så var inte beredd när hon reste sej,gjorde en helomvändning och drog." fingrar som inte ser ut som fingrar men som tur är finns det ju isgel o tejp.
Och min lilla busa som stod igår så hon lär vara laddad idag,japp rida ska jag:o

Fy städning är inte skojigt,enda jag har kvar är chillornas burar o de ska jag ta strax.

Karin Det lät inget vidare,krya på dej,ta hostdämpande så du kan sova i alla fall.

Yrrol
Skönt att höra att din dotter är ngt så när okey.

Brimmis Skicka hit solen tack,här är det 0-gradigt men blåser halv orkan

Hur i hela friden lyckades du med det??:eek:
Det var verkligen illa!!!:D
Har du försäkrat?
Kan du få en ny på försäkringen??

+ lobell

Inte en skymt av honom någonstans. Han dyker väl upp efter helgen (hoppas jag)
Så om någon ser en herre med brunt hår och tysk brytning vänligen återsänd till älgen:D

Här pratar ni kattungar. Ingen som vill förbarma sig över en röd liten kille? Bekanta tog ett yngre syskon till våra missar men har redan lessnat. Nu ska han skjutas :cry: En urmysig liten kille som heter Tom och är både rumsren och har alla nödvändigaste tillbehör.

Finns han inm räckhåll finns jag här.:love:

KL*

Här är sol och +2. Skum vinter. Ena veckan fryser man och nästa är det plus.

Typiskt att jag är helt ensam hela helgen till kvällen. Blir bara att springa ner snabbt och ge hö och vatten.
Fast nu märks det att det är ljusare på eftermiddan iaf. Pang, säger det så kan man rida när man vill :)
Stackars sambon som kommer hem efter 20, får finna sig i att jag står startklar i stallet på sommarkvällar så vi kan rida :)

Han kan väl åka buss...:angel:

Vad alla ni andra skrivit har jag ingen aniiiiiiiiiiiiiing om.....trots att jag nyss läst!:angel: Kan det vara för mkt nattarbete?? Två nätter kvar,sen ledig må o ti sedan på´t igen:grin:

Karin,nu får jag dåligt samvete.....:o Har ju satt i mej hela din echinagard snart o mår faktiskt bättre!
Har köpt en ny till dej som står här o väntar:angel: Men vad hjälper det dej??
Kan tyvärr inte kvista över med den då jag ska jobba inatt igen:mad:

Min "lilla" nordis gick ner på knä igår morse,pga mitt pilska SF sto.......Stackaren!
Hon skulle inte ut utan in till hingsten,som fö inte fattar nånting..,så hon tvärvände utanför dörren o sprang rakt in i nordis som naturligtvis inte stog på den grusade gången,utan där det var som halast,så han stöp.
Halt på hö fram:mad:
Idag fick hon en diskborste i skallen när hon tänkte göra samma manöver:angel:
Hon såg lite dum ut...... men knallade förnärmat på!

Karin,nu får jag dåligt samvete.....:o Har ju satt i mej hela din echinagard snart o mår faktiskt bättre!
Har köpt en ny till dej som står här o väntar:angel: Men vad hjälper det dej??
Kan tyvärr inte kvista över med den då jag ska jobba inatt igen:mad:
Det ska du inte ha, det är sådant som händer. Ingen kunde ju veta att jag skulle bli sjuk nu.
Själv köpte kan också en echinagard, så nu har vi så det räcker.:laugh:
Jag måste ju bli frisk till måndag så jag kan jobba. Idag fick jag pengar till en tankfull bensin, så nu kan jag komma lite till.
Det ska bli bra att börja tjäna en vettig lön.

Glömde helt att fråga hur det går med sonen?
Hoppas din nordis klarar sammanstödet med fruntimret, utan varliga skador!

*Tittar in en vända*

I natt rasade snön från taken...attan vilket dån!!! Jag tvärsatte mig med hjärtklappning, trodde taket var på väg in:o...

Vaknade till en fantastisk dag, som det såg ut. Började med frukost och ett tappert försök att få hanhunden att hålla tyst...lyckades EJ:mad: men faktum är att han plötsligt somnat, utmattning kanske, så just nu är han tyst. Njuter av den tystnaden...

Planen var att fixa lite med tvätten och sen gå ut och pyssla på gården och med hästarna. Märkte dock rätt snart att vi drabbats av stormvindar. Det har blåst hela dagen så det tjutit (och fortsätter tjuta) i hela huset. Vid 14 gick jag ut för att ge hästarna lite hö, höll på att ramla i vindstötarna. Mindes att vi lämnade deras foderhinkar ute inatt så jag tänkte samla in dom... HA HA HA HA, jo tjena...det var inte det lättaste...

En hink låg hyfsat lättillgänglig men den andra låg ute på grannens fält i otrampad snö och jag fann att snödjupet fortfarande går till låren. Jag, iklädd kjol, leggings och storstövlar trussade mig igenom denna snö som dessutom har en rätt hård skare ovanpå. Måste ha varit en syn...:o ...blev blöt på benen och i stövlarna. Hade fullt sjå att hålla balansen in vindarna, lyckades hämta in hinken och bestämde mig för att ge hästarna hö inne i ligghallen så dom skulle hinna käka nåt. Om man säger så...får gärna vinden mojna nu:cool:.

Nä, jag tänker inte jobba häst idag...inte en chans!!!...och nu vaknade hanhunden:crazy:

Haha, måste varit kul :)
Jag hade ju typ hinkar jag la höt i i höstas och de blåste iväg och skrämde hästarna rejält.

Hm, var nere och mockade med de små nyss. Alltid lika kul. :cool:
En pillar och plockar fram allt löst, den andre gnäller om att det är kallt och mörkt och allt möjligt. Kan väl säga att mockningen går hyfsat snabbt.
Sen gick vi ut till hagen med hö.
Trullan kom fram direkt, men Lasse tvekade och kollade ut på åkern.
Där gick nåt mörkt och runt 1 meter högt med svans. Såg ut som nåt kattaktigt X 10 men borde vara en varg, då lodjuret väl inte har en lång svans?
Den höll sig en 30 meter bort, men var bakom en kulle när jag gick upp.

Men en varg är väl ingen fara, hoppas jag?

Vet inte hur orolig man ska vara vad gäller varg. Det finns en vargtråd - kolla där.

Eltråden ska visst göra susen beträffande varg. Vi har ingen el i tråden, ännu...

Jag är glad att jag kan fara ensam till stallet, men min åttaåring brukar ringa...

Senast ändrad:

Elen är väl lite sådär. Jag är inte så orolig.
Vi har haft varg här förut. Sambons barn var ute med hunden vi hade då. och den blev plötsligt orolig. De kollade upp på bergskanten ovanför vägen och där stod vad de trodde var en jägares stora hund.
Men bonusdottern som gillar vargar trodde det var en varg.

Sambon skrattade lite åt dem, men sen nämnde han det för en jägare och han sa att det var varg.
En, tror jag hästarna kan lyckas skrämma, fast är det 5 kanske man blir lite orolig.

Ja, ungarna brukar få stanna uppe i huset, men nu är jag helt ensam hemma, och vill inte gå ner och mocka ikväll när sambon kommer. Är så skönt när det är klart.

Vi hade ju 3 vargar precis in på knuten till förra stallet och en liten fölis i hage. Aldrig några problem. Det vargstråket har gått genom byn i över 15 år förbi hagar med shettisar och föl och ingen har gått in i någon hage. Dock blev en bonde av med 12 får i höstas till denna flock.

I nya stallet så har vi en varg på markerna. Den vill de gärna skjuta nu under jakten. Hoppas den blir kvar för den håller rådjur och älg borta. De rackarna går istället in i hagarna för att ta hörester och river då ner staket och sprider sjukdommar :( Nä...heldre varg hos mig.

Jaha...den andra bilen vi skulle åka och titta på belv också såld mitt framför näsan på oss. Så i stället blev det en underbar ridtur. Har lånat hem en nästan ny syntetsadel och den provade jag idag. Vilken skilnad! Kelly längde mycket mer på stegen och fick ett annat shvung i traven. Så nu åker min älskade dressyrsadel på hyllan tills nästa häst :cry:

Denna sadel ska jag ha som slit och slängsadel i skogen utan att vara rädd för repor och dylikt. Kats sadel ska stoppas om och göras fin (om den passar) och användas mer för träning.

Kelly har i alla fall bojkottat gångarten skritt totalt. Efter en helt underbar galopp så ville hon även lägga bort traven helt. Nu kan man ju inte BARA galoppera så jag fick verkligen jobba henne för att hon skulle gå normalt. Då vaknade jobbsuget i henne och vi körde lite dressyr på vägen hem. Hon sörplade på bettet och gick så fint i form. Jag fick verkligen sitta helt stilla för minsta lilla tygel eller skänkel svarade hon på. Helt underbart :love:

När vi kom hem hade stallägaren släppt ut myskankorna i solskenet. Kelly har ju aldrig sett dem förut för de har ju bara varit inne i sin box, och hon var mycket skeptisk till att kliva in på stallplanen :D

Härlig lördag idag :banana:

Låter som en underbar lördag! Förutom bilen, då. Hoppas du hittar en ny som inte blir såld lika snabbt. :)

Så bra att du hittade en sadel som både du och Kelly gillar, då ska hon snart få dig dressyrintresserat!:p

Kan inte annat än skratta:laugh:.Pinto berättar så där i förbifarten att hon åkt av!Hade det varit jag hade det varit veckans-månadens-årets nyhet och antagligen hade jag darrat av skräck att sitta upp igen:crazy::).Bara att konstatera att vi spelar i olika divisioner.Hoppas allt går bra med dig!

Iallafall,har ridit trots blåst men det fick bli en halvtimme i skogen där det var lä.Kändes sådär,hon påverkades väl av mina vibbar.Kan inte koppla av när det blåser,förstår inte dom som gillar det.

Har ni märkt vad dagarna har längt sig?Här är ljust till åtminstone fem nu:).Äntligen kan man vila lite efter jobbet och ändå hinna med t.ex ridning i dagsljus.

Uh, varg skulle jag inte vilja ha här. Tycker det räcker med vildsvinen som verkar bli fler och fler...

Kul att Kelly verkar trivas och gå bra. Pigg...

Och det är min pålle också. Han ska ju skrittas för hand denna och nästa vecka, och det är ju spännande...

Idag gick vi vår vanliga väg som brukar rida, och där var en farbror som skottade snö, och det där ljudet av svischande snö, tillsammans med skällande hund och fem travare som kommer i full fart i hagen bredvid var lite too much för min herre:) Skritt i snöre på tvären framför matte, med inslag av små stegringar, kan det vara nåt för vårt tant- och gubb-OS?

Blir kul att rida sen...

Hua för både älg och varg i närheten av pållarna =/ Annars tycker jag de är ståtliga och vackra djur =)

Blev inga stövlar idag =( men men... Fick däremot ett telefonsamtal om skadad pålla! Tror det är vårkänning i luften och blåst så det hade fullständigt tokrycket en stund ihagen vilket resulterade i ett jack från kronranden ner i hovväggen. Lagom in bakom hovväggen så det blödde =( Det är så tråkigt med sådana skador, tar sådan tid att läka. Men så länge tempen håller sig och det inte blir värre tyckte veterinären vi skulle avvakta.

Livet i en lopplåda =/

Usch vad tråkigt!

Ja, ibland håller jag med maken som tycker att det är förunderligt att hästen överlevt evolutionen, så skadebenägen som den är.

Tänkte nästan detsamma när jag stod och klurade på bandage eller inte. Hur klarade vildhästarna sig =P
Blev utan bandage. =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar