TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

hej alla nejjag skriver nog inte så mycke händer inte så mycke här på torpet men det var en sorglig historia med lilla rottisen freja hon drabbades av typ diskbrott fast värre men hon svarade bra på smärtstillande tills i helgen då hon på bara några dagar blev drastigt sämre nu får hon springa i hundarnas gröna himmel älskade vännen hästarna mår bra men får nog ta ett beslut ang gammel tanten jösses det tar aldrig slut

har inte varje sang ett horn?? eller rattare sagt 4 horn?? beware, my bed is as dangerous as a herd of cows...

Usch! Det är inte lätt att ta sådana beslut!
Jag har haft min ponny i 25 år, jag vet inte hur gammal han var när jag fick honom. Han får verkligen inte bli gammal! Då hellre en plötslig död, så inte jag ska vara bödel 25 år är länge! Det är ju som ett silverbröllop, vi har ju delat hela vårt vuxenliv. Hur skulle jag stå ut med att avliva honom? Jag hoppas inte jag kommer i den situation. Jag förstår hur du har det.
Jag skickar ett tröstkram.

Nja, det måste vara en westernsäng om den har horn. Det är väl där man hänger lasson:)

Usch! Det är inte lätt att ta sådana beslut!
Jag har haft min ponny i 25 år, jag vet inte hur gammal han var när jag fick honom. Han får verkligen inte bli gammal! Då hellre en plötslig död, så inte jag ska vara bödel 25 år är länge! Det är ju som ett silverbröllop, vi har ju delat hela vårt vuxenliv. Hur skulle jag stå ut med att avliva honom? Jag hoppas inte jag kommer i den situation. Jag förstår hur du har det.
Jag skickar ett tröstkram.

ja du förr eller senare får vi nog ta detta tunga pest säger jag min bästa kille blir tro det eller ej han blir trettioår i maj jag har fött upp han och var med när han föddes när han var nio år bad jag en högre makt ge oss nio år till det var ett tagsen men min goakille är här ännu men närhans dag kommer står jag vid hans sida han har verkligen varit min bästa vän visst det kommer att vara tungt men han har verklgen gjort allt för mig han var en suverän tävlings häst han visste precis var han hade dom övriga :banana:

Godmorgon!

Låter farligt med westernsäng, men kanske praktiskt om man har lasson med sig in i sängen :rofl: Det gäller att inte sätta sig på fel ställe ;)

emmy tråkigt med din rottis.

Har varit och släppt ut pållarna för en timme sedan och dom står nu ute och äter. Funderar på om jag ska ta stallet när jag drukit kaffe eller skjuta på det till i em.

Måste in till stan och köpa kläder, så sen blir det deppigt resten av dagen :cry: Finns nog inget värre än att köpa kläder. Förstår inte varför dom ska vara så konstiga. ( eller är jag konstig? ) Hatar när dom sitter åt runt vallkarna. Och tittar man på kläder för storvuxna så tror dom att man är två och en halv meter :crazy:
Skulle aldrig göra det om jag inte var tvungen. Ska på begravning i veckan och måste ha kläder till det.

Ha en bra dag alla tanter och gubbe så hörs vi sen.

Vad är det för stövlar du fått från liobell? De låter toppen! Jag använder själv ett par jacson muckboots, helt underbara nästan jämt. De är livsfarliga när det blir plusgrader och isen blir blöt, har aldrig gått i något halare.

Jag ska också på begravning i veckan. Men jag drar något gammalt på mig, det blir nog bra. men jag måste handla åt barnen. Det betyder att vi får lov att åka till Västerås för i lilla Enköping är inget öppet på söndagar utom Åhléns och matbutikerna. Har ingen lust att åka någonstans idag, suck.

Uppe är jag för i går kväll min söta make var tvärsäker på att jag hade utsläppet idag. Igår kväll satt jag i soffan och sippade på ett glas vin, helt slut efter en lång dag på jobbet. Jag tänkte bara oj, det hade jag glömt. Såklart ställde jag klockan när jag la mig. Dottern trodde också på sin pappa. Men för en halvtimme sedan kom tösen nertassande och berättade att hon läst på facebook att Emelie stallkamrat var på väg till stallet för att släppa ut.

Sensmoral; Man ska aldrig tro på en karl :D

Nä, de är inget att lita på;)

Jag tror faktiskt att jag börjar bli tant på riktigt! Två dagar i rad har jag nu gjort stallet direkt efter utsläpp, istället för att gå in och lägga mig igen. Jag som älskar att sova på morgonen! Eller har tonårsfasonerna äntligen börjat släppa greppet:angel:

Va du är duktig, Tajger :D Själv är jag en sån där hopplöst tråkig morronpigg människa och så har jag varit i hela mitt liv!

Mulet än så länge men det ska bli sol och det hoppas vi på för alla ungar med familjer kommer hem och vi ska ha en utedag med pulka, fyrhjulingar och skoteråkning och så grillar vi korv och hamburgare!

Och så är det våran bröllopsdag i dag. Åren går fort! Hela 2 år har vi varit gifta nu :D men vi har delat plånbok i få se nu...........oj, det är faktiskt 30 år till hösten :eek: Ja jösses vad tiden går!

Nej nu ska jag skvimpa i mej kaffet innan jag går ut till flickorna och fixar iordning. Sen blir det fullt ös på Wikasgården :D

Morr morr, harliga sunday ar det.. ja ingen sol forstas men bara -5C och igar var det faktiskt upp till -1C. Det finns hopp och nagonstans skall tydligen det finnas blomster som har spretat upp.. Kanske jag skall inhandla lite tulpanlokar som kan planteras ?? Jag har lador for fonstren men fick aldrig upp dem. Begonias i sommar ar det tankt.. Och Margerits.. Senblir det att satta upp trad .. pallar tycker ocksa om blommor...

Inga stora planer, bara fortsatta stada. Ja jag vet men det tar lite tid for mig, jag gar sa fort jag kan.. Det ar lite irriterande, men de stall jag forr kunde gora pa en timme (4) tar nu minst 2.. Men jag skall komma back in shape. Doctor och sjukgymnast den har veckan.. De haller fortfarande pa att utreda min kropp.. oh well..

Har inget mer att rapportera egentligen.. sa aterkommer nar ngt har hant..

Hoppy Annyversary!!!!! Hela tva ar eh?? Men ni skall ju fira den "riktiga dagen" ocksa.. Mer anledning att ha kalas...Ni far sakert en toppendag.. Och var forsiktig med tassen sa du kan ge dig ut med ermm Han som borjar pa A, vad han nu heter Arne??
Och pussa blondinerna ocksa...

Dagens kat-citat:

" Igar ramlade jag inne, missade hornet pa sangen med en inch.."

:)

Kan inte låta bli att rysa lite:crazy:...

Förslag: Sätt tennisbollar på hornet???

:D

Här är det fortfarande gnällig sång och tandagnisslan...hanhunden sjunger ut sin längtan till ett närmare möte med Agnes som dock inte är lika intresserad. Jag är trött i öronen!!! Svårt att veta hur länge vi får stå ut med det här...Agnes är en sån där hund som mörkar sitt löp in i det längsta. Förhoppningsvis är det i slutskedet...förhoppningsvis:cool:

Ingen storm idag...ingen sol heller, för den delen. Dock ska jag strax ut och ta vara på dagen...i jeans:angel:

Ni får väl satsa på runda sängar med polstrade sidor. :D

Här börjar jag sakta vakna till ett soligt Skåne. Ska nog ta mig utanför dörren i dag.

Piraja, ingen tanke pa att fixa Agnes eller den gamle?? Ja han kanske ar for gammal men Agnes? Ingen kritik till dig, men sedan jag kommit till sverige har jag forvanat mig over bristen av "fixade" vovvar (och katter). Han hundar springer runt med sina kulor dinglandes helt i onodan.. Jag vet manga sager de blir inte samma vovve men det ar bara sant i vissa fall, och da var de kanske inte sa bra kvalitet till att borja med..
Jag har ocksa hort att kostnaden ar sa stor att manga inte vill eller kan gora dylik operation.. Sa darfor foreslar jag att alla sager till sina smadjursvets att de har en Neuter/Spay saturday. Halva price, och first come first serve. Mellan 9 och 3 en lordag.. En gang i manaden..Nej de kanske inte tjanar mkt pengar pa det (vets alltsa) men de gor samhallet en stor tjanst, och manga sma vovvar skulle aldrig bli..for att inte saga kissar.. Och som en sidonote, en klasskompis till mig borjade arbeta pa en "neuter scooter" bus. Varje lordag korde de runt i fattigare omraden och erbjod en neuter till folket, de kom stod i ko och betalade 20 dollar (normalt pris var 100). Gick in i framandan av bussen och klev av dar bak.. 4 veterinarer arbetade inne i bussen och det var nastan som ett lopande band.. Mkt uppskattat da folk kanske kunde spara 20 dollar men 100 var en veckas mat for en familj. Ar medveten att det inte finns sa manga "streetdogs" i sverige som i usa men i alla fall.. Manga gamla kanske inte har pengar till operation.. Just lite spaning fran mig..

Min sang har inga horn, min sang har Hoern. ocksa en sidonote..

Och jag har ingen aning vad for stovlar jag fick fran Lobell, det ar de dar fran Granngarden som det var bild pa nagra tradar sen. Hogt skaft i cordura med velcro och gummifot.. Brimmis har ett par och Pinto ocksa.. De paminner mig om hast boots/benskydd for pallar lol.. men jatteskona for de ar fluffiga i skaftet ocksa.. De var pa sale for 250 men vi kunde inte hitta i storlek.. Voffie ville ha 38. jag ville ha 39 men bara udda storlekar fanns.. Ja, forhoppningsvis finns de igen nasta vinter pa GG.

Kan man inte låna ut hanhunden medans tiken löber?
Jag har ätit alvedon och echinagard. Jag har satt på motorvärmaren på traktorn. när jag har druckit en kopp kaffe ska jag köra in en rundball.
Sen har jag planerat att sova resten av dagen, jag måste ju bli frisk till imorgon när jag ska jobba.
Jag brukar aldrig vara sjuk, men det är ju typisk att bli det, när man äntligen har fått jobb.:crazy:

Grattis på bröllopsdagen,hoppas att ni får en trevlig dag.

Tack alla som bryr sej om min klantighet,helt klart man ska inte trilla av när man är hmm gammal o stel,men men .Här är det i alla fall härlig sol och ngr minusgrader,och japp jag ska ut o rida lite senare,envis som en åsna det vet jag:D

Du glömde att nämna det hemska ljuset i provhytten och för att inte tala om speglarna:crazy:

Jag förstår vad du menar och absolut ska jag ha "fixade" hundar framöver. Har dom inget avelsvärde, är goda förebilder för sin ras o.s.v. finns ingen anledning att ha dom "ofixade". Katterna är ju fixade. Tror vi i det här landet inte har kommit så långt i tänket för det var faktiskt förbjudet ett tag att kastrera/sterilisera om det inte förelåg en sjukdomsbild. Det togs bort någon gång i slutet av 80-talet/början på 90-talet.

Fimpen är för gammal, inget man vill utsätta en 15-årig hund för. Tyvärr så är han panisk för bilåkning och behöver sövas för att åka någonstans = samma sak där, alltså. Vill inte utsätta honom för det. Annars hade han lätt kunnat bo hos min dotter under en sån här period.

Att Agnes inte är fixad beror helt på att ekonomin inte tillåtit det så här långt. Hon är 7 år nu och egentligen har hennes löpperioder inte varit så stort problem annat än att hanhunden lider. Är väldigt bortskämd med en tik som löper var 12:e - 14:e månad och då rätt kort period = snabbt överståndet. Vi ska se över det och ta ett snack med veterinär för oavsett så ska hon under inga omständigheter ha valpar då hon har en ärftlig defekt = Pannus. Innebär att hon är allergisk mot solen och måste skyddas för den/solljus/dagsljus även om det är molnigt.

Jag trodde ju aldrig att den gamle skulle bli så här gammal. När jag skaffade hem Agnes var han 8 år och trodde väl i min enfald att han inte skulle bli mer än några år äldre...och nu är han 15, jisses...det har gått 7 år till!!!!

Här +1 och sol, och typiskt så är jag ensam med de små hela dan.
Vi ska ha upp till + 6 i veckan och när sambon är ledig nästa helg, ska det snöa förstås..

Det var nog en varg jag såg igår, för när vi skulle ta in hästarna var Lasse helhispig. Trullan kom direkt och kastade sig i grimman och gick snällt, men Lasse var stressad och sprang runt, och höll på att ramla in i stallet när dörren blåste igen. Han är en riktig stressbomb ibland. Trullan är nöjd så länge det finns mat. Vem bryr sig om varg, när det finns hö att äta?
Lasse har stått och spanat över åkern hela morgonen, och Trullan letar efter hörester :)

Brimmis: Grattis på bröllopsdagen!

Pinto: Surra fast dej, så du inte ramlar på andra sidan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar