Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Piraja, ingen tanke pa att fixa Agnes eller den gamle?? Ja han kanske ar for gammal men Agnes? Ingen kritik till dig, men sedan jag kommit till sverige har jag forvanat mig over bristen av "fixade" vovvar (och katter). Han hundar springer runt med sina kulor dinglandes helt i onodan.. Jag vet manga sager de blir inte samma vovve men det ar bara sant i vissa fall, och da var de kanske inte sa bra kvalitet till att borja med..
Jag har ocksa hort att kostnaden ar sa stor att manga inte vill eller kan gora dylik operation.. Sa darfor foreslar jag att alla sager till sina smadjursvets att de har en Neuter/Spay saturday. Halva price, och first come first serve. Mellan 9 och 3 en lordag.. En gang i manaden..Nej de kanske inte tjanar mkt pengar pa det (vets alltsa) men de gor samhallet en stor tjanst, och manga sma vovvar skulle aldrig bli..for att inte saga kissar.. Och som en sidonote, en klasskompis till mig borjade arbeta pa en "neuter scooter" bus. Varje lordag korde de runt i fattigare omraden och erbjod en neuter till folket, de kom stod i ko och betalade 20 dollar (normalt pris var 100). Gick in i framandan av bussen och klev av dar bak.. 4 veterinarer arbetade inne i bussen och det var nastan som ett lopande band.. Mkt uppskattat da folk kanske kunde spara 20 dollar men 100 var en veckas mat for en familj. Ar medveten att det inte finns sa manga "streetdogs" i sverige som i usa men i alla fall.. Manga gamla kanske inte har pengar till operation.. Just lite spaning fran mig..
Min sang har inga horn, min sang har Hoern. ocksa en sidonote..
Och jag har ingen aning vad for stovlar jag fick fran Lobell, det ar de dar fran Granngarden som det var bild pa nagra tradar sen. Hogt skaft i cordura med velcro och gummifot.. Brimmis har ett par och Pinto ocksa.. De paminner mig om hast boots/benskydd for pallar lol.. men jatteskona for de ar fluffiga i skaftet ocksa.. De var pa sale for 250 men vi kunde inte hitta i storlek.. Voffie ville ha 38. jag ville ha 39 men bara udda storlekar fanns.. Ja, forhoppningsvis finns de igen nasta vinter pa GG.