TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Här är det inte knöligt utan bara en massa snö och skare!!!:mad:...*tillber solguden om massor av värme fort*:p

Hej hopp... har haft fullt upp... så jag har inte haft varken tid eller ork att slinka in här...

I dag fick jag i alla fall en ledig dag. Tillbringade över en timme ute hos damerna. Hade mobilen med mig så jag passade på att ta lite bilder.

Citerar Piraja... för det passar bra till mina bilder..

Varsågoda.... Notera!!... Damerna går på skaren.... Det kan man kalla skare.
32062348.jpg

32062349.jpg

Här syns det nästan att hon går försiktigt..
32062345.jpg

LOL trulsan ar INTE fet, hon ar pleasantly plump och det mesta ar nog har i alla fall.. Tyvarr kan jag inte gora bilder men skall lagga in pa fb sa far ngn flytta hit.. Valdemar har pa sig ett 145 tacke just nu, han blev svettig efter ridtur sa han ar pa tork for tillfallet.. och han ar RUND.. Han flasade nar hankom tillbaka fran ridtur idag.. nej det var ngn annan som red.. likval flasade han.. Sa vi far fortsatta med motionen. bade han och jag.

Leo ser inte alls fet ut.. Perfekt for sin hojd..lol.. Lite mer muskler men det kommer med motion och varen.. det ar ju pyton just nu nar man bara ar ute och halkar runt.. Ja jag langtar till snosmaltning..

Skall ut i stallet med foder och sant och sen far de komma in .. Jag vill ha tidig kvall.. toots yalls

Nä Lobell, ser ingen tjockis här heller:) ... bara ett fint ekipage:idea:

Äsch, det är ju bara päls:) Vänta bara tills vinterpälsen åkt, då kommer hon att se hur slimmad ut som helst:p

Och Suss, jag tycker din Leo ser fin ut.

Och syrran, vilken skare:eek: söta damer:)

Tack, vad snälla ni är :)
Men magen putar ut på bägge sidor nu och t.om sambon tycker att hon ser lite "satt" ut :D
Hon käkar ju en massa halm inne på natten.

Men det försvinner väl när vi får fart på rockarden hoppas jag. Sen kommer gräset :cool:

Lobell, jag tycker du skall saga till dina nara och kara att du behover ta trulsan och komma pa skagern runt. Det kommer att gora under for dig och ridning av madame.. och jag kan lova dig att hon kommer inte att sta dar och vagra ga.. alla hennes nya kompisar kommer ju att promenera ivag, da vill hon ga ocksa.. fundera pa det, en bra husmors semester...din sjalvkansla kommer att bli sa mkt battre och du och trulsan blir jattebra vanner och hon kommer att lyda dig.. Plus du har en massa tanter som hjalper dig med vad som en hander..

Korning ar bra ocksa.. hon arbetar upp ryggen och bakandan pa det.. och da kan ju smapojkarna folja med i rockarden.. Det ar alltid kul att aka efter hast..

Nu skall jag ut till pallar...

Vi får se.
Just nu kan jag säga att jag inte vågar åka iväg.
Inte så mkt pga av henne utan för att jag inte vågar rida med en massa folk.
Jag rider bara med sambon och nåt barn då och då, och jag kan ju inte ens rida :o Har ju fått börja helt på egen hand efter 22 år så jag skulle tycka att det var pinsamt att rida med andra.

Jag skulle bara skrika : Inte så fort! Inte så fort! när ni sticker iväg i trav :rofl:

Blir ni riktigt många... Så kanske det kan bli tå grupper... En som travar och en som tar det nybörjarsakta...:D Om jag får möjlighet att hänga med så skulle jag kunna sälla mig till den senare gruppen... ;)

Men jag vågar som sagt inte boka upp mig....

Så klart att du vågar! Vi är ju jättesnälla allihop lobell. Jag tror inte du kommer att ångra dig. Jag rider inte heller vackert eller bra. Och kan också vara jättefeg ibland. Känner jag att en situation blir obehaglig hoppar jag av och leder en bit (sedan gäller det att hitta något att stå på så att jag kommer upp igen ;) )

Och jag säger som du om pålles mage också. Ni är jättesnälla allihop, och säger att min gubbe är fin. Finare ska han bli också, det kommer! :)

Vilken härlig dag det har varit! Det har varit som en riktig vårdag och det är bara januari, knepigt! Alla ungarna var här utom Theo som var hos sin farmor men vi andra har haft en kanonkul dag. Vi har åkt pulka och tefat, fyrhjuling och skoter, grillat korv och hamburgare och bara myst i solskenet.

Här kommer lite bilder från dagen.

Här är hela högen.
32063362.jpg

Tilla o Flisan väntar på att få skjuts.
32063367.jpg

Lilla Miranda o Kira.
32063404.jpg

Underbar dag!
32063393.jpg

Flickorna ska väl va med på ett hörn oxå.
32063387.jpg

de där kallar jag familjemiddag....härligt:laugh:

måste ge dig en eloge +:banana: för dina flickor ...sällan jag ser så fina kroppar på hästar som inte jobbas och går visserligen begränsad fri tillgång..

du har ett hö med bra o lagom värden för dina hästar ....bra gjort:bow:

men se, herr gubbe ar ater i livet.. valkommen back, helgen var ok med alla sura karringar?? Jag formodar morgon bitti, om vadret later dig, blir en lang galopp med den adle.. han maste vara sur som ett krusbar just nu.. for att inte saga overgiven och ingen alskar honom...starckars adel..

Har har jag haft besok av fjantas fodervardperson och persons syster.. Det tog fjanta och valdemar och gick ut pa tur.. Valdemar hade busat lite och forsokt att bocka i snon.. det gick inte.. lol..

Nu ar djuren innne. DOCK, jag flyttade Mirri till boxen bredvid Madeira, i morgon maste jag skruva en brada av sorts sa han inte kan hoppa over.. jag har mer brader,under snon och far gora temp anordning for nu.. Jag vill ha rabarberna ute for man kan stanga till dar och det blir som ett litet hus.. i ladan ar det mkt kallare och bullarna klarar sant battre..
Nu skall jag sova.. sajag kan vakna snart igen och da skall jag fortsatta diska.. toots yalls

nää Lobell nu får du ta o borsta upp morrhåren lite :D de här tanterna " känner " du ju o ingen av dem lär slå ihjäl dig eller retas heller så är de några di skall rida ihop med så är de gänget för dig...

vadå inte kan rida...de är ingen dressyrtävling och du lär inte bli lämnad heller ...

Kat tex har inte heller ridit på länge o Valdemar lär inte springa mer än han absolut måste o de är inga långa sträckor så ska ni inte få fritidsproblem lär de skrittas för de mesta :)

ta chansen som är ypperlig både för dig o trullan o på ett enkelt smärtfritt sätt växa ihop o lära känna varandra under trevliga former...

missa inte chansen...di lär ångra dig o du kommer o ha skitkul...

se så kom igen nu Lobell... :banana:

Det vore himla kul om du också kom med ,lobell:)!Jag för min del rider inte "fint" och bryr mig inte om andras ridstil heller.Eftersom vi verkar ha god tid på oss på sträckorna kan ju de som vill göra avstickare i snabbare tempo,finns säkert sådana bitar längst vägen.Så har vi gjort på någon ritt jag varit med på,passar mig som inte gärna drar iväg i full speed och har en häst som inte kan gå i kort galopp,jag vill ha kontroll.Travar gärna långa sträckor men tycker det är härligt att bara skritta också.

F-n,kom inte ut idag trots underbart väder och hemma i hygglig tid:(.Trött bara jag tänkte på jobbet att släpa ut allt till stallet.Är ledig i morgon och gör ett nytt försök då.

Har blivit sugen på att tömköra hästarna,aldrig gjort det men båda är ju inkörda så det borde väl gå bra?Verkar roligare än att gå ut med dom i rep och bra om man inte orkar rida.Ska försöka få tag i billig sele:).

Jag får väl lov att tacka så himla mycket för bananen :bow: Men.....Ina är tjock som en tunna. Nu är dom iofs väldigt olika i kroppsbyggnaden men hon är tjock. Dock måste man som sagt komma i håg att dom gått i hagen hela vintern hittills men nu ska vi starta upp med promenader.

Här är en bild på Ina från i dag
32063377.jpg

Och här är Winnie oxå från i dag.
32064041.jpg

Lobell, man ska rida för att man tycker det är kul inte för att andra ska tycka att det ser bra ut!!!!!! Det är väl klart att du ska följa med till Skagern om du vill! Jag kan aldrig tänka mej att du skulle rida nå sämre än nån annan här.

Senast ändrad:

Åhh, va härliga bilder!

Själv skulle jag ut en ridtur idag på min lilla ponny, eftersom dottern inte vill rida på några dagar. Hon har ont efter flygturen och försökte rida lite igår, men det gjorde ont i benet sa hon.
Hur som helst, så kom min ena inackordering o vi skulle rida ut ihop. Gamle Farbror har inga skor bak, men vi skulle ta en tur på asfalterade bara vägar tänkte vi. I helsefyr heller..... det var en tunn is-hinna över vägarna så hans bakben gick åt alla håll o kanter. Vi fick vända o gå på stora vägen en sväng bara för att skritta lite när vi ändå hade munderingen på. Så himla trist!:(
Jag ska försöka gå upp tidigt o morgonfodra och se om jag hinner med en snabb ridtur innan jobbet. Nu är Dessy nyskodd med 4 broddhål runtom, så vi kan ju komma fram bättre än gamle Farbror.
Kanske man skulle skaffa gummiboots till honom? De går ju att brodda vid behov. Hmm, tål att funderas på.

Ha en trevlig kväll allihopa och tack för Bukes bästa, trevligaste och roligaste tråd! :bow:

Jösses, det lär vara bra tjock skare om den håller för pållarna! Vilka godingar du har :love: Så fina så!

Yrrol, blev jäntan rädd efter flygturen? Hoppas iaf att benet blir bra snart.

Ja jag sager som farbror Bla.. trams lobell.. klart du skall komma och varfor du inte skulle kuna rida med andra tanter vet jag inte.. Vi alla har pall for att vi MASTE, aven om vi forsoker intala oss sjalva det ar for hastens rygg. Och han har ratt, jag har inte ridit mkt pa de sista 3 aren, valdemar ar en sakta hast som bast trivs med nosen i klorofyllen och behover han inte rora sig, da ror han sig inte.
Vill vi rida fortare en latt trav, ja du far hanga med.. Vad ar det som gor att du vill skrika, saktna ner, det gar for fort?? Ar du radd att inte kunna fa stopp pa trulsa eller vad ar det? Ja i om det ar situationen sa finns det vagar att stoppa henne, Det ar massor av andra hastar med, hon kan inte sticka med dig..
Vi ar ju har i traden dels for sociala anledningar, men ocksa for att stodja och peppa (med nanners och grona gubbar) varandra nar hasteriet gar at helvite Jag fasar nar jag tanker pa den sammanlagda summan av hast ar som vi har. Vissa endast som skogsmullar, andra som showpeople, annu fler som ridskole ungar som kom tillbaka.. Vi bryr oss inte om att saker och ting kanske inte matchar, hasten har olika farger benlindor och vi klashar big time med fargen pa vojlock/pad i forhallande till allt annat..
Och igen haller jag med farbror Bla, eller var det tant macaroni som sa, det skulle gora dig gott att fa bonda med trulsan, utanfor hemmet. Hon har bara dig att lita pa och eran vanskap kommer att vaxa. Klart vi alla skall hjalpa dig..Sa packa upp dina vaskor, slang pa sadeln och trans och stoppa trulsetanten i karran..du kan inte ha mer an jatteskoj.. Plus de flesta har du ju traffat da ocksa.. De kommer ju att vara pa tantcampen..

Nej, hon blev inte rädd efter flygturen -tror jag. :grin: Hon har ridit i såpass många år (4 ½, varav 2 år med egen ponny) så det roliga med ridningen överväger en och annan flygtur - även om denna var en av de värsta jag skådat. Tre gånger har hon åkt av riktigt illa, men aldrig skadat sig -peppar, peppar!!! Visst har man besökt sjukhus, men inte mer än så.
Värre var det med lillan som bröt armen i höstas, hon har lite ridskräck, så henne fick jag plocka ur ridskolan, så får hon rida hemma på våra egna ponnyer ett tag innan det blir ridlektioner igen. I lördags red hon för 3:e gången men ville absolut inte trava. Men det kommer....

Jag har inte riktigt hängt med i tråden i "mitten" försvann jag pga jobb....
Vart är det ni skall på eran camp? Låter hur kul som helst!

I dag ska jag äntligen återgå till mina 75% arbetstider och det ska bli så skönt. Började med att släppa ut hästar, mocka 3 boxar, nu kaffe o sen tror jag nog jag hinner klämma in en kort ridtur innan jobbet :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar