TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Det kommer att gå så bra så. Det går ju att lära gamla hundar sitta så då måste väl gamla tanter kunna lära sej dressyr :D :bump: :bump:!

Satan! Här är det tydligen total isgata på stora vägarna, bilarna går mer på tvären än rakt fram och jag som skulle åka till Borlänge och inhandla ett par träningsbrallor till kvällens zumba :devil:

Och är det så halt så blir det nog ingen promenad med kusarna. Vill inte ha nå brutna ben på varken dom eller oss :mad: Jag avskyr regn på vintern!!!

Zumba ska väl vara lite exotiskt? På med bikinin och har du ingen sarong så vira en bordsduk runt midjan :idea:

Jisses...kan liksom se mig själv i bikini och sarong..................:eek:...............eller, isch det kan jag inte. Nä, jag låter bli Zumban:o

Ledig idag! Jobbade första passet igår. Var s.k. resurs och blev utlånad till en avdelning jag jobbat på hela sommaren. DÄR är det hektiskt men så kul :D ...lite synd bara att jag inte hann med att sätta mig in mer i min nya avdelnings rutiner innan jag fick ett sånt resurspass:cool:

Jag tror bestämt att alla lyckades hälsa fram en "Välkommen tillbaka" och det kändes oerhört glatt och positivt. Det var riktigt roligt att vara på plats igen!

Ska strax ut och dona med mina raringar i hagen. Känns som en bra dag för det:idea:

vadret ar slut har.. bara gratt och 0 grader.. Nu kommer snart varen!!!! och med varen allergier och hosting och ja allt sant skoj..
Halka ocksa, jag haller pallar i hagen tror jag..kanner mig lite konstig, fryser och kliar det i ogonen.. jag nyser emellan.. NEJ jag skall inte bli forkyld.. har ju klarat mig nu flera manader..
hoppas ni alla har en bra dag.

:rofl::rofl::rofl: Tusen tack för dagens goda skratt!

Kan se mej själv rulla i gång på fläsket iklädd bikini :D Bilringarna lär inte stanna förrän om en 14 dar-3 veckor sisådär :D Och sarong, njaaaaaa då lär jag nog ta ner långgardinerna i vardagsrummet om jag ska få runt den :angel:. Men jag trotsar väglaget och åker efter lunch. Bara jag kommer ut på Borlängevägen så är det lugnt för där saltar dom och grejsar så den är oftast bar under vintern.

Men tack i alla fall för det goda skrattet :D Du vet ett gott skratt förlänger livet så jag blir nog en 250 år nånting :banana:

Va kul att få ett sånt välkomnande! Hoppas du blir att trivas på nya stället!

Har varit ut och mockat och gett flickorna frukost. Nu står dom och mumsar på det bästaste av det bästa godiset som finns: nersågad asp!

Förresten så har jag ett litet problem som ni kan hjälpa mej med. Jag ger ju Ina mineralerna blandat med betfor men jag vill ta bort den men vet inte vad jag ska ersätta med som inte innehåller socker och jag vill inte ge mineralerna torrt eftersom hon kastar i sej det för att hinna sno maten av Winnie som får kraftfoder nu i vinter.

Har varit inne på morötter och har läst om lusern eftersom hippocampusprogrammet säjer att jag ska öka på proteinet. Jag är vilse i foderdjungeln och behöver hjälp att hitta rätt :crazy:

Kan se mej själv rulla i gång på fläsket iklädd bikini Bilringarna lär inte stanna förrän om en 14 dar-3 veckor sisådär Och sarong, njaaaaaa då lär jag nog ta ner långgardinerna i vardagsrummet om jag ska få runt den .

Tack för en underbar beskrivning :bow: :bow: :bow:

Nu är det jag som blir 250 år :rofl:

Om jag nu blir 250 och fortsätter med hästeriet så klår jag den där barnrumpan på 79 som rider i Taigers ridgrupp :D

Nu ska jag ge mig iväg i ÖÖÖSREGN och göra stallet och ta in plaskblöta pållar. Skogsmaskinerna ska komma närmare hagarna till eftermidagen så det är säkrast att de är inne då. De fick några timmar ute i alla fall. Känns lite taskit att ha dem inne men så tänker man på alla dessa stall som ALLTID har 5 tim utevistels. 5 dagar ska väl våra klara med bara halvdagar ute?

hmm du ska inte ha hästarna på bete då...:) retas bara då bete innehåller bra med socker ....nåväl o ity o emedan..

enklast är väl att vattna ur sockret ur betforen...slå på en massa vatten o låt de stå..slå bort vattnet o skölj betforen igen ..så har du 95 % av sockret borta ....enklast o billigast ..o du har fortfarande de bra fibreran för magen kvar...

lucern..men kolla då så du får den melasssfria sorten...om du nu inte vill ge socker ....

Jag har hästar om inte ska äta för mycket stärkelse och socker. Ger bara hö + lucernpellets. Kvarnbyfoders lucern är ren och innehåller inte melass, vilket Kraffts gör. Det är rätt lustigt för hästarna gillar den melassfria bättre... Blötlägger den ca 1 timme innan giva och lägger i mineraler (+ VSL). Dom står sig jättebra på det och får inget annat kraftfoder.

Strö mineralerna över lite lusernhack. Det kan hon garanterat inte kasta i sig. Lätt att ge, bara att ösa upp i hink eller krubban. Pelletsen bör ju blötläggas så det gäller att man förbereder den i tid. Kan glömmas om man inte har fasta rutiner. Jag gör alltid Kellys mat dagen innan så det står alltid kvällens hink plus nästa dags hink i stallet till den som ger kvällsmat.

tycka.. hmm ridlärarens enda funktion i samhället är att lära ut ridning o har de väl som yrke o lever på de eller har jag missförstårr något igen:laugh:

alltså är du o andra i samma situtation rena guldgruvan för ridlärarna :laugh:

få lelever som kan rida lär de inte bli feta på....:laugh:

ähh va fan .. de kan du bjuda på....:laugh:

de kommer o gå såååååå bra sååååååååå

dagens motion av Springaren avklarad ..o nu iväg o lägga sele på fölis o se om tösen har några åsikter angånde de :laugh:

jag kokar ris, skall nu till slut gora fiskbullar med ris.. en bra non gluten ratt.. tror jag..

ganska trakigt har som det ar nu. sa det blir nog napp efter maten. skulle behova handla men det ar alldeles for halt dar ute..

Kanske lite harklippning senare, de har alla fatt mohawks och ser raggiga ut.

I morgon ar det sjukgymnast och sen kommer ho. hoppas de laggerin det denna gangen. och sen lordag kommer mina dyra pojkar och jobbar.. snoskottning och stallstadning.. tar ut vintersangen och lagger in halmpellets..
tjosan till er all

Usch...varför äter du mat för magsjuka katter?

Haha, nä det är sköldpaddemat :)

När jag började skolan blev man tvungen att visa upp tallriken för mattanterna, så man ätit upp allt.
Så fick pappa ett samtal från skolan att jag vägrade äta upp en dag och börjat gråta.
Det var fiskbullar, då sa pappa: Ja det kan jag förstå, för det matar vi bara sköldpaddorna med.

Genomblöta hästar inne och äter lunch.

Kelly hade visst blivit så stressad av skogsmaskinerna (de fällde 80-årig skog 20 m från hennes hage) så hon hade blivit genomsvettig på 40 minuter. Stallisarna tog in henne igen för hon sprang planlöst runt stressade upp unghästarna med. Kelly har då inget emot att vara inne. Hon är en riktig stugsittare. Hon skulle nog gärna haft både soffa och tv i boxen :grin:

Lille araben ogillade halkan med sina bara fossingar så han fick smått panik när han skulle in. Han började kassta sig åt alla möjliga håll och slita i grimmskaftet. Han ogillar drag i grimmskaftet och blir väldigt orolig av det så det så han förvärrade ju bara det hela. Fick puttat upp honom i en snödriva tillslut där han fick stå och hämta andan (jag med) Ett under att vi höll oss på benen båda två. Nu är det vansinnigt halt.

Paddocken börjar titta fram med sitt gummiflisunderlag. Kännde på det och det är fast men mjukt. Bara isen är borta så kan vi äntligen använda vår stora, härliga paddock till annat än hage. Den är hela 40x 43 m (jätteskummt mått) Hittade lite koner som jag ser fram emot att få larva runt med Kelly :D

Fiskbullar i buljong och kokt ris brukar vara vettens standardmedicin på katter med dålig mage när jag haft det problemet på mina.

Har ju jobbat på "fiskbullarna" på ABBA. Även om jag ätit fisk hade jag skippat fiskbullar.

men jag ar ju Kat(t)... och jag ater inte potatis, och fiskbullar i raksas ar mums tycker jag. och dillsas ocksa. Och i usa finns inte fiskbullar sa en eller tva ganger om aret ater jag fiskbullar. OCH mest viktigt, jag blir inte spyfardig av det, och det ar jobbigt att spy varje dag skall jag saga..

Nu har jag nappat. Och mar inte alls illa och vill hugga toiletten. Sa det ar bra mat for mig.. Dock nu blir det 6 manader innan jag ater igen.
Inget regn annu, jag skall ga och lagga ut lite mer ho till pallar, och ckecka vatten och ta med saxen.. om jag kan hitta den.. yep huset ar en disaster..

Då vet vi...är man Kat(t) med känslig mage. Ät fiskbullar med ris! Min vette hade rätt ;)

Från fiskbullar till hästmat. Var i hela friden köper ni som inte handlar kraffts foder eran mat?? Här i Färgelanda har vi bara Granngården så då blir det ju Kraffts och var enda hästmatsförståsigpåare ratar ju Kraffts produkter. Jag handlar gärna annat om det är bättre. Men var åker man till för ställen då??

Vet att järnaffären i Högsäter säljer hästpodukter av olika slag men vet ej märke. Är det något märke man bör undvika och vilka normalmärken anses bra?

Synd att svärfar gått i pension nyss. Han var fabrikör som det så tjusigt heter på en av svenska foders fabriker... :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 475
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar