Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Ehhh...inte äta på 6 månader
...hoppas verkligen att det INTE är så
Jag har precis kommit in från en longeringsrunda med bägge hästarna. Det är fullständigt hopplöst att vara utanför gården just nu. Tjock hård skare på mycket snö, skaren bär bitvis mig men inte hästarna. Fick alltså nöja mig med att longera på gårdsplanen...Lilly är en...BITCH...hon ville inte idag och gjorde krumsprång än hit och än dit och plötsligt vände hon bakdelen in mot mig och sparkade
............
.............hon ångrade sig tvärt!!!!!!!!!!!!!!! Insåg sitt misstag direkt och blev den beskedligaste och mest arbetsvilliga häst man kan önska...jädra rugguggla!!! Är väl hormonerna som spökar men det ursäktar inget...
Rocket var då raka motsatsen och han fattade direkt att vi nu skulle longera och han dansar ut runt mig och gör ALLA moment vi brukar göra långt innan jag bett honom, sötnöten där
. Det hindrade honom sen inte att göra samma sak på mitt kommando, ha ha ha...
I övrigt har jag tagit det lugnt och har en lite lat dag. I morgon är det dags för jobb igen så det gäller att vara utvilad
Hoppas stilla nu att Agnes löpperiod är i slutskedet. Gamla Fimpen har varit tyst hela dagen samt även då jag haft honom ute på lina...
För övrigt är det så sorglig för jag gick igenom den gamle igår lite extra och inser plötsligt att han fått mer tumörer. I vänsterörat, på hela bröstkorgen. Höger öra är blodfyllt och nacken är knölig...tror jag måste ta det där otrevliga beslutet snart men han är glad och positiv än så länge...