TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Brimmis. Du är på hugget idag :D

Ehhh...inte äta på 6 månader:confused:...hoppas verkligen att det INTE är så:crazy:

Jag har precis kommit in från en longeringsrunda med bägge hästarna. Det är fullständigt hopplöst att vara utanför gården just nu. Tjock hård skare på mycket snö, skaren bär bitvis mig men inte hästarna. Fick alltså nöja mig med att longera på gårdsplanen...Lilly är en...BITCH...hon ville inte idag och gjorde krumsprång än hit och än dit och plötsligt vände hon bakdelen in mot mig och sparkade:eek:............:mad:.............hon ångrade sig tvärt!!!!!!!!!!!!!!! Insåg sitt misstag direkt och blev den beskedligaste och mest arbetsvilliga häst man kan önska...jädra rugguggla!!! Är väl hormonerna som spökar men det ursäktar inget...

Rocket var då raka motsatsen och han fattade direkt att vi nu skulle longera och han dansar ut runt mig och gör ALLA moment vi brukar göra långt innan jag bett honom, sötnöten där:love:. Det hindrade honom sen inte att göra samma sak på mitt kommando, ha ha ha...

I övrigt har jag tagit det lugnt och har en lite lat dag. I morgon är det dags för jobb igen så det gäller att vara utvilad:D

Hoppas stilla nu att Agnes löpperiod är i slutskedet. Gamla Fimpen har varit tyst hela dagen samt även då jag haft honom ute på lina...

För övrigt är det så sorglig för jag gick igenom den gamle igår lite extra och inser plötsligt att han fått mer tumörer. I vänsterörat, på hela bröstkorgen. Höger öra är blodfyllt och nacken är knölig...tror jag måste ta det där otrevliga beslutet snart men han är glad och positiv än så länge...

ja de där är märkligt...Krafft är sveriges mest sålda kraftfoder och de enda man hör är att de är så fel att fodra med det....

tittar man på innehållsförteckningen på olika hästfoder så innehåller de samma råvaror o i nästan samma procenttal.

de är ju så att ska du uppfylla hästens krav så blir de samma sak oavsett märke o de enda som skiljer är priset.

har använt Kraffts foder o över 25 år o har alltid varit väldigt nöjd resultatet.

de travtränare jag haft nöjet att vara hos har använt krafft o gör så än idag.

Kraffts varor är inget sämre än andra , ser man på innehållet i en del andra märken så är de inget att hurra för i flera avseenden.

så jag kan rekommendera o änvänder märket , har testat andra men återgått hela tiden till krafft....

har aldrig begripit varflr man ska betala en massa pengar för ett visst namn eller snygg säck....jag vill se resultatet på hästen...

Hmmm, blir nog avvattnad betfor tills säcken är slut så får vi se sen. Tack iaf för alla svar, er kan man lita på i alla väder :D

Är det din fölis eller?

Voff, det brukar väl alltid finnas nån som säljer hästmat. Här hemma på byn har vi en återförsäljare till...............och poff så var det borta men det är nåt med Kvarn iaf..............Jo Dalviks Kvarn och dom säljer Mustangfoder, vet inget om det.

Sen hon som är min hovvårdare säljer nåt som heter........... St Hippolyt, ska visst vara bra men dyrt.

Du får väl bli återförsäljare själv och få billigare och bra foder till prinsessan :idea:

Nu har jag iaf införskaffat kvällens outfit till Zumban så tyvärr Voff, det blir ingen bikinisuccé :D

Senast ändrad:

suck... jaha du..den gamle är där....de kan ändra sig väldigt fort.....tiken hade ju tumörer o jag resonerade som du..så länge hon är pigg o glad så..

en morgon kunde hon inte pinka....gick in o hämta bilnyckeln,,,30 minuter senare var hon fri.....

nu är de ju ingen fara med dig ....men många väntar för länge.....att få sluta i någorlunda skick..är en nåd att stilla bedja om....

å han har ju levt ett långt liv....klia lite extra på han får mig....:cry:

Jag ska absolut klia honom lite extra från dig :) ... Det är ju inte första gången man står här men jag har inte haft en fullt så gammal hund tidigare. Han är lite unik, min gamling:love:

kort kort på brimmis i nya outfiten....:bump::bump::rofl::rofl:

nej fölis är en bekants 7 månaders nordsvensk......o hon tog selen med upphöjt lungn men svanskappan var en anings läskig:p

Åhhh, lessamt med djuren när dom blir gamla och sjuka. Det är medaljens baksida i djurhållningen :( Jag hoppas att det dröjer läääänge innan jag tvingas ta det beslutet igen.

Nej nå kort kort blir det inte. Jag vill väl inte skrämma slag på folk jag aldrig träffat heller :D Nej jag kör med heltäckande, typ burka! Det går åt mycket tyg för att hålla ordning på alla "volanger" som samlats från armhålorna och neråt :angel:

mm så år de ju....även om man älskar dem alla så vissa fäster man sig vid extra..av outgrundliga anledningar.......''

Men även om de är tungt beslut att ta så är de även en förmån att kunna låta sin kompis få sluta inna livet blir ovärdigt....

Tänk när jag skulle tömköra min Vanilja första gången. Vi la på selen, spände svanskappan och gick ut efter grusvägen och hon var som en gammal körmärr som aldrig gjort nå annat i hela sitt liv! Pappa stog på trappen och bara gapade!

Åhh va jag saknar henne :cry:

Då tänker jag fortsätta fodra Kelly med Kraffts foder med gott samvete. Dessutom så är det det billigaste och närmaste. Kelly åt ju ett fullfoder innan som importerades från tyskland som en tjej på orten är återförsäljare för. Fodret var både bra och prisvärt men jag tycker det är krångligt att behöva planera i god tid och ringa och fråga om foder finns hemma. Mycket smidigare att bara slinka in på granngården, som dessutom ligger 50 m från mitt jobb :laugh:

de förstår jag jag att du saknar henne..

Motsatsen till din är fölis mamma .... går hur bra som helst tillsa hon är i vagnen..då slår de slnt i skallen på henne...

vet inte hur många rockarder o skaklar vi avverkat ...så nu ska hon säljas som ridhäst ...

hon gillar o ridas men inte köras...så ägaren är körmänniska o delvis lever på körhästarna så bättre hon får någon som vill rida henne....

Påminner om nordsvenskan vi har i stallet. Efter en hel del tömkörning så fick ägaren lust att prova pulka bakom henne och tog med en kompis ut i skogen. Det hade visst funkat direkt och nu har hon t.o.m åkt själv bakom i pulkan utan någon som leder hästen. Pållan blir tre nu i vår. Ett superhärligt psyke på henne. Hörde att stallis hade provat att sitta upp med och det hade heller inte bekommit hästen ett dugg. Kul med sånna hästar. De växer inte på träd.

sunt tänkt...o deras gröna grovv serien täcker de flesta hästars behöv o dessutom är de lägre stärkelseinnehåll än de flesta kraftfoder på markanden...o proteinet är potatisprotein vilket är ett bätttre protein än soja för hästar....

Det går åt mycket tyg för att hålla ordning på alla "volanger" som samlats från armhålorna och neråt

Men då passar den där gardinen ju utmärkt. Volanger på gardinderna har ju alltid varit inne. För att inte glömma puffkappan på tidigt 90-tal. Något att dölja bysten med månne??

...ja..jag är en vansinnigt sund männsiska (har precis tryckt i mig både kaffe och glass) :grin:

Jag vill också se kort på Brimmis i hennes Zumba-gardin. Tror att hon ser döfräsig ut i den :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar