TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nä jag håller med dej!! Det är lätt att ta till sej allt som skrivs!Och speciellt det negativa...... Jag var själv mkt negativ till fullfoder för ex antal år sedan och då speciellt pelletrerat foder.Det skulle man inte alls ge sina hästar om man var en god hästägare....
Men på den tiden hade jag nordsvenskar o fjordingar så de behövde ju,precis som din dåvarande,inget annat än ett bra grovfoder och lite havre då o då,o ev mineraler.
Men när jag började med halvblodsavel fick jag tänka om.....och då blev det,av en slump, Krafft.Och det har funkat utmärkt för mej,trots att jag fått höra att jag ger ett skitfoder.... Och visst är det som du säger att det går mode i foder (ja till och med foder,otroligt!) Jag hoppas att du inte tog det som kritik,det var absolut inte menar så!!!

Kl som vanligt då...

Jag blev uppsagd! Var ju på möte med ledningen och facket förra veckan, Idag var jag på möte med arb.förmedlingen. Jag måste inse att jag inte kan gå tillbaka till det yrket. Har ständig värk i axlar, nacken och ryggen. Ska träffa ortopeden den 3/3 för bedömning, får kanske svar då hur stora/små mina arbetskador är. Jä*la skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!!! F´låt!:crazy:

Pålles ben är nästan helt bra idag, har dock inte ridit, vill se hur det utvecklar sig med såret.
Förresten, fäller era pållar? Min har börjat så smått nu. Och brunstar...

S.

fullfoder är bekvämt ---- o kollar du på olika fullfoder så innehåller de samma saker...

är lite kul o se allt dåligt med tex kraffts foder o ändå så använder de flesta stora travttränare de..

jag tror ju inte att de skulle använda de fodret om de var dåligt , de hästarna presterar ju väldigt mycket mer än en ridhäst o är värda i avels hänseende mycket pengar..

så de är mest bara skitsnack o tyckanden o väldigt lite substans...

har använt ett antal olika märken under åren o aldrig sett att ett märke varit bättre än något annat....

de finns inga under medel när de gäller foder....

Haha....jo nu är jag dösur på dig. Grrrr........ ;)

Gud skulle jag ge Kelly havre så skulle det vara tre korn då för annars har jag nog henne i trädtopparna :crazy:

Men det är klart, billigt skulle det bli med så liten giva. :idea:

Nu får hon ½ liter Krafft 90 på morgonen och 1,2 kg lusernpellets + mineraler/kalk (en pellets fr Krafft som ALDRIG verkar ta slut) på kvällen. Thats it!

Sen har hon nästan fri tillgång på hö. När hon står inne och torkar upp efter ridning får hon dessutom en hink hack att pyssla med. Men hon har laggt på sig så bra och hacket är dyrt så jag känner att jag behöver inte ge det varje dag längre. Nu är det mer som belöning/nyttigt godis :d

Och hon fortsätter att mulla på sig och magen minskar för varje ridtur. Nu ser man faktiskt skillnad :banana:

nu andas vi :laugh: de ordnar sig alltid..de kanske är din chans till något bra de här....borsta upp morrhåren . än är inte björnen sljuten:laugh:

japp den lilla illbattingen fäller ...dock brunstar han inte :laugh:

men vet ett antal märrar som har fått fart på hormonerna..de är solen vet du:laugh:

talgoxarna spelade vår här idag i solskenet o banne mig om jag inte oxå fick lite vårkänning när jag dracka kaffe sittandes på trappen i solskenet:laugh:

NÄÄÄ!!:eek:

Stackars, stackars dig :cry:

Men sa de upp dig p.g.a din hälsa? Det kan de väl inte göra??? Då borde ju facket ha exploderat. Annars var det en konstig fackrepresentant. De brukar ju älska att tjaffsa om sånna här grejjer :confused: Det gjorde i alla fall min. Ville t.o.m ha det till arbetsskada fast det uppenbart var en ärftlig sjukdom. Jag fick BE henne att inte driva det.

Ska din otur aldrig ta slut?

KRAMAR, KRAMAR, KRAMAR till dig // Tess

jag skrev men det forsvann, oh well.. glad alla ar happy med sitt foder..
inga varkanslor har och mirri vagrar att brunsta .. spelar ingen roll vad jag gor for honom..
inga pippi heller som sjunger.. och jag har absolut inga varkanslor, kan inte ens sitta pa trappen da den ar tva pallar..pallets alltsa,inte pallar att sitta pa.

fallning, ja fanta som badar i har faller lite men inte alls sa mkt som temperaturen sager. det har varit 0 hela dagen.. dock skall det ga ner til -11 till weekend..halka har vi som tidigare sagt och ite blir det battre.. fortfarande ingen grus i backen, hoppas jag tar mig upp i morgon efter sjukgymnasten.
Jag ar trotter idag.. sa skall strax hitta min kudde och sen ropa pa herrn Blunder..

Dijej ledsen du forlorade jobbet, men det var val nastan vantat?? Hoppas du hittar ngt annat som din kropp kan klara av.

Alla har en bra afton.

Jodå, detta kan nog bli bra, ska kamma té mig! Har redan sökt nya jobb.

Pållan är ganska beskedlig, hon vet att man inte får bete sig illa, men ibland så slår hormonerna till ordentligt...inte lätt att vara slav under sin kropp ibland.

Våren, var är du? Snö bort!

S.

Så det var du som tog all sol :mad:

Här har det PLASKAT ner. Kunde vrida ur kläderna när jag kom hem från stallet. Nu hänger det genomvåta täcken (inget av dem höll helt tort) lite här och där i stallet och det droppade av hästarna så det är en blöt fläck på stallgolvet där jag skötte av dem.

Du kunde faktiskt ha delat med dig lite....Vad sägs om 50/50? Mulet men uppehåll hos båda??

nä nä...försök inte :laugh: bor man på fel sida så får man ta konsekvenserna:laugh:

kl.
SKAGERN RUNT INFORMATION
Jag har pa min mail lista foljande personer
anne@gimmickarabians.se, moholmarabs@yahoo.com, "Mia Ekendahl" <mia.ekendahl@hotmail.com>, tess.dahl@hotmail.com, agobrahavanna@hotmail.com

Av dessa vet jag att Mia INTE kommer sa hon ar skrapad. Jag behover alltsa en update. Var snall ni som vill komma pa ritten, send mig email till moholmarabs@yahoo.com med skagern i subject field. Brev och information ar pa vag sa helst inom 24hr lol..

Detta ar viktigt, om ni inte ar med pa mailinglist kommer ni inte med pa ritten.. Oh det narmar sig med stora steg..

Tack for cooperation fran tant kat

Tack, vad gullig du är!

Vi valde en "bra" utväg för alla parter. Facket skällde dock på min chef eftersom det är relativt lätt att förhindra den här typen av skador. Det rör sig om att ha bra redskap, inte särskilt dyra i inköp, jag har kostat betydligt mer...

Nu är det nya tag...som min kropp gillar!!

S.

Ja, det till och med kändes att något var på gång när jag körde dit.

S.

app..app...Nu tycker jag att du är lite snål...Det ska jag komma ihåg.

solbrillor på :cool: jag väntar på sol nu.

Yes! Kelly mår bra,du mår bra! Kan det bli bättre??

Här brunstas för fullt.....Ja, inte jag så mycket :o,men mitt SF sto vill gärna in till hingsten.....som fattar nada..;)

Min nsv drog jag av en halv häst idag medans hovslagaren verkade honom!

Här har då rakt inte alls varit nån sol idag,nä,snö först o nu regn.
Stog o tittade på grannen som kämpade tappert för att ta sej upp för backen till sitt hus,nu för en stund sedan,tre försök krävdes...! Snorhalt!!

Då hoppas jag att du fick ett unns mer än ett avsked bara. Håller tummarna för att något av de jobb du sökte gav utdelning :laugh:

Nä det enda som kan bli bättre är isfritt så vi verkligen kan sätta igång att jobba på det här med muskler. Längtar SÅÅÅ efter att vår underbara paddock ska komma fram under isen. Är toksugen på att börja jobba henne.

Ser de där fläckarna som är gummiflis komma fram mer och mer och jag tittar suktande på stapeln med oranga koner. Har aldrig tyckt att oranga koner är så frestande som nu.

Guuud det vattnas i munnen och tåras i ögonen på mig när jag tänker på paddocken :love:

Vad är det man säger? Inget ont som inte har något gott med sej!!!!

Trist att bli utan jobb,visst,men det jobbet som förstört dej kan du väl vara utan?!

Nu kan det ju bara bli bättre! Du kan behöva en sån här till :banana: och för säkerhets skull en sånhär :bump:

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Du är för rolig!

Tack!

S.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar