TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nja, dom tyckte nog det var skönt att bli av med mig, tyvärr finns det fler som har likadana problem där. Kan bli en följetong på kontoret på facket...

S.

Kan se dej framför mej sittandes utanför padocken,längtansfullt gloende på oranga koner, med dreglet rinnande o tårarna droppandes .....:D

jädra gnäll på is...de är vinter halva året....4-6 brodd o snösulor ...klart kör så de ryker....svårare är de inte .....:mad:

Ja, det jobbet kan jag vara utan, lärde mig det den smärtsamma vägen.

Nu tar vi nya tag!!

S.

Hoppas att det löser sig med jobb fort för dig. Kram

Har haft en jobbig dag idag då jag först var på begravning och på vägen hem kom i en bilolycka och blev sittande väldigt länge då dom fick skära ut dom som var i bilen. Hörde på tv`n att dom var lindrigt skadade men kvar på sjukhuset. Så dom hade nog änglavakt,då man såg hur deras bil såg ut.

Det har inte blivit så mycket häst idag. Men ska ut om en stund och natta dom.
I morgon em ska vi iväg och hoppträna igen då det blir tävling på söndag :laugh:

Så ni får ha en bra kväll och dag i morgon.

Jag fodrar mina hästar med gg havrefria mussli plus lite mineraler då dom inte får så mycket kraftfoder. Det fungerar utmärkt på våra små pållar.
Förr så fodrade jag med havre och betfor, mineraler. Brukar ge dom lite extra B-vitamin vid fällning och när dom sätter vinterpällsen.

Det hoppas jag med!

Foder ja, mina får ensilage, betfor, havre och morötter samt blå miner.

Sen barkar de träden i hagen också... fast de har tillräckligt att äta. :devil:

S.

Blir lite hungrig efter att ha läst alla inlägg om käk. Jag ska köra enligt: Människan lever inte av bröd allena - en och annan kokosboll måste man ha... Citat från någonstans, nå't ditåt i alla fall :)

Har inte hunnit läsa ikapp. Det blir väl i mitten av nästa tråd kan jag tro - så som ni håller igång. Dygnet runt dessutom! "Kör så det ryker" säger gubbtjuv. Jo jo.....

Påminner om att jag gärna vill bli ihågkommen när några av er ska till Gbg. Gärna PM då.

På tal om barkning o trä ätning,
Mina små trä ätare har faktiskt slutat äta upp inredningen sedan jag fick tipset att ge dom kopparsulfat, ett halvt kryddmått/dag.
Nu har du kanske inte det problemet,men har för mej att det fanns andra som hade det här o kom å tänka på det då jag läste om dinas barkning.

KL. Klart med mitt nya jobb förresten. Appropå PM. För det är vad jag blir..... PM.

PM = Product Management = produktchef = ansvarig för produktsortiment. Ääääsch. Ingen intresserad (om ingen här är i eldistributionsbranschen :)). Jag brukar inte berätta om mitt jobb. Just därför. Men JAG tycker det är skitkul!

Senast ändrad:

Hmm, var hittar jag det?

.....om jag vore ungdom idag hade jag käkat krumelurpiller av något slag (så jag stannat i växten) och ridit in / till ponnyhästar när jag samlat på mig kunskaperna <3

Rider gör jag ju! Men inte i paddocken utan i skogen. Anldningen är att 2/3 av paddocken är provisorisk hage till Vallacken. Den är verkligen inte snygg nu. hårda knöliga iskokor och fastfrusna bajsar över allt. Sen är den lite trekantig för tillfället. Men så fort det blir så pass mjukt ute att vi får ner stolpar (eller att skogen är tagen så vi får tillbaka vår tredje hage) så behövs inte paddocken som hage mer. Nu är det ändå för hårt och knöligt att trava och galoppera där om man ska jobba hästen. Men visst. Både Kelly och Cool har härjat där med sina broddar utan att gå om kull men det är nog inte rätt underlag att köra ett dressyrpass på :(

.....om jag vore ungdom idag hade jag käkat krumelurpiller av något slag (så jag stannat i växten) och ridit in / till ponnyhästar när jag samlat på mig kunskaperna <3

Jusst det frågade en av stallisarna mig här om dagen. "Du som är så liten, varför köper du inte in ungponnyer och utbildar?"

Är ju bara 160 och väger 54-55 men det kostar ändå att ha en ponny uppstallad när man inte har eget stall och två hästar blir svårt att klara av både tidsmässigt och ekonomiskt. För Kelly ska ingenstanns änn på lääänge, hoppas jag.

Men lite kul hade det varit. Har sett så söta c-ponnyer :love:

..//Är ju bara 160 och väger 54-55..//
..//Men lite kul hade det varit. Har sett så söta c-ponnyer :love:

Jag är faktiskt jätteavis på dig voff! Seriöst. Jag har varit omgiven av ponnisar som jag nästan skulle kunna huggit av mig några decimeter av benen för att rida! Och så finns det så'na lyllosar som du som är vuxen och KAN - men inte GÖR! :) Orättvist är vad det är.....

Verkar jag vara på vrångt humör - eller? Det är jag...... så jag ska gå och ta den där kokosbollen nu.

Men jämmer och nöd :eek: Vill ni få i gång på kroppen så gå på Zumba säjer jag bara! Jösses amalia, vilken genomkörare! Kommer jag ur sängen i morron blir jag mer än förvånad :grin: Men satan i gatan va kul de va :bump: Jag längtar redan till nästa tisdag!

Det skulle faktiskt bli en D-ponny denna gång. Gärna Connemara eller arab. Någon mix hade inte gjort mig något men jag gillar de två raserna. Kanske en mix av dem båda :love: Men så ramlade Kelly ner i mitt knä....

Men jag är verkligen en ponnyryttare. Med mitt ryggproblem så har jag lättare för ponnytraven. Stor häst KAN jag inte sitta på. Kelly går det på ibland men då får jag det surt i ryggen dagen efteråt. Nu är hon rätt så ponny i sin modell trots sina 163 cm

Men nästa pålle ska vara D-ponny eller liten häst. Men inte en cm över 153-gärna mindre. Hade ju varit kul att ha en sportslig chans att komma upp utan pall ifall man måste kliva av någon stanns :crazy: (och då är vi nog nere på 145 för att det ska bli möjligt :D )

Gå nu och ät din coccosboll :d

Hängde gardinen med i svängarna? Kom på att mormor hade en sådär tjusig variant med bollfrans. De där små bollarna rör sig säkert jättefräckt i takt till musiken. Ska jag leta upp den? Jag tror den var i lejongul plysch.....Tror den kan impa på kurskamraterna faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar