TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Men jäklar va kul! Grattis till nya kneget! PM, Det var det värsta :D

VA? Nu hänger jag inte med i bollfransarna.... Har dijej redan fått nytt jobb:laugh:

aha...Ponnytant. Missade det. (skäms, Tess, skäms på dig!)

Jag var så uppe i dijej och hennes jobbstrul..........

Jag har tre st Zumba DVD. Inte riktigt samma sak att skaka loss hemma framför TV:n förstås.... men det går bra vilka tider som helst.

@Voff Det låter hemskans stiligt med lejongult och bollfrans......

Tack brimmis! Ja - det blir lajbans :)
Jag HAR redan haft mitt drömjobb under en herrans massa år - men även dessa jobb kan bli - om inte tråkiga så - oinspirerande.

Nu glömmer vi mitt jobb....... :)

Nä,det gör vi inte alls!!! Missade detta då jag knallade ut o kvällsfodrade.
Ett stort jättegrattis!!:banana: Hoppas det blir bra o att du kommer att trivas!:bump:

Ja visst blir man glad av att zumba. :D Jag vet inte när jag senast svettades sådär och tyckte att det var kul. :)

Skulle tro att du kan hitta det på granngården eller liknande.
Tänk på att det ska vara KopparSULFAT o inte ngt annat!
Ser jätte äckligt ut,knallblått!

..//Men jag är verkligen en ponnyryttare. Med mitt ryggproblem så har jag lättare för ponnytraven. Stor häst KAN jag inte sitta på..//

..//Gå nu och ät din coccosboll :d

Instämmer i allt! Ville har stooooort steg och jag hade ganska svårt att rida honom i början. boing - boing - boing istället för tack-tack-tack... :) Ponnyryttare ÄR jag, men jag kan ju inte rida de mindre coolingarna. Tyvärr.

Cocosboll uppäten. MUUUUUUMS!

...// Hoppas det blir bra o att du kommer att trivas!

Tack - det hoppas jag också. Det finns nå't citat som går (typ) "Om du står på kanten till avgrunden, tänk som så att du har bara två alternativ: antingen hittar du en fast punkt att stå på, eller också lär du dig flyga".

Lite så känns det.

*gäspar* Cocosboll eller inte, jag är trött...... Natti på er. Jag ska drömma att jag är liten och nätt och galopperar fram över ängarna på ponnyn (B) som är min avatar :)

Senast ändrad:

Med tanke på hur vi gungade i gång på "volangerna" så är jag glad att jag hade den heltäckande långgardinen a´la burka på mej :D.

Men du måste bara prova om du inte gjort det, jag svettades som en gris efter 5 minuter. Fanns inte ett klädesplagg som var torrt när vi hade zumbat färdigt för kvällen :rofl: Men det var sååååååååå skönt och såååååååååå kul!!

Och som maiagull säjer så blir man glad av zumba!

Senast ändrad:

Oj, nu har ni vaknat till, måste vara ljuset i februari!

Brimmis - låter kul med zumba, har en arbetskamrat som är helsåld på det. Med Voffs lejongula med tofsar blir du ju helt inne, fråga Maria Montazami. Tofsigt ska det vara:)

Dijej - jobbigt att bli av med jobbet, men hoppas det är en möjlighet för dig att hitta nåt som du inte mår dåligt av.

Ponnytant - grattis till nya jobbet, och du, jag ska till Gbg på lördagen:)

Koriander - klart du kan rida dressyr, och som gubbtjyv säger, det är ju faktiskt för att man vill lära sig som man går på träning.

Jag är faktiskt lite nöjd med mig själv, tog ut pålle och promenerade honom en halvtimme, trots blåst och isiga snökorn. Inget väder varken han eller jag gillar, jag bara ser på honom hur han hukar sig mot blåsten och spänner sig. Äckligt...

Jaja, här är plusgrader och regnar nu, det kan gärna få hålla på tills vägarna syns igen. Snart vår:banana:

Zumba verkar jättekul men tyvärr är det enda stället som har det hela 3 mil bort och en tid som är helfel. Gubben är inte hemma från jobbet och kan ta sonen och så är det hästeriet. Visst kan man pussla men vis av erfarenheten från när jag red lektion så vet jag hur ofta det spricker eller jag kommer dit med andan i halsen helt sönderstressad. Då är det inte roligt längre. Men en karl som är egenföretagare och jobbar mycket är det svårt att passa tider där jag inte kan ha med sonen. Och vi har verkligen inga barnvakt sen mamma gick bort.

Jag får trösta mig med att jag slipper svettas för jag avskyr verkligen det ;) Tränade mycket vattengympa i yngre dagar. Det var perfekt för man kände sig inte svettig!

Rise & shine!

Idag hade jag gärna sovit några timmar till, men...

Ny dag, bara att ta nya tag! Vi har 2 plusgrader, det smälter så sakteliga undan. Hästarna är ute, mumsar hö och jag åker till jobbet.

Ha det!

morr morr yalls. solen ser ut som den skall skina, men de pratar moln senare.. ja moln ar ok sa lange det inte regnar eller snoar mer.. temp runt -1, kanske solen later det bli varmare..
idag skall jag till sjukgymnast och forhoppningsvis sager han jag far ga pa vatten gympan. det blir toppen hoppas jag.. man kan ju rora sig battre i bassangen..

Brimmis: losningen till zumba ar att du tar med dig zumba tapen (music) till tantcamp sa kan vi alla sta har och gora det lol..
Voffie: se om du kan starta en zumba klass i fargelanda. en gang per vecka pa allhemmet, tror nog det finns intresse. Satt upp lapp pa ICA och se om ngn ringer.. eller ring till den 3 mil bort och se om instructor ar intresserad att komma till dig. allt gar att losa om man vill.
tant ponny: woohoo till nytt jobb. jobba inte ihjal dig bara.. for du har bara ett liv och det skall racka lange...
alla andra: om jag glomt ngt sander jag bananer och groningar i alla fall... ha en bra dag alla och igen , jag behover email addresses for de som vill med pa skagern... se post pa sid 44 (tror jag)

Zumba i vatten hade varit något för mig. Synd att här finns inte ens en utebadplats :(

Nåväl. Här strålar solen idag och det är flera plusgrader. Kaninen har fått storstädat sin bur och klorna friserade. Huset är dammsuget så nu ska jag dyka i stallkläderna. Kelly behöver lite motion. I helgen är det jobb så då blir det inget hoppla hoppla för mig.

KL

Här är det som vanligt.:laugh: Är ff deppig, antidepppillret funkar inte, däremot blir jag illamående av dem:d Är dessutom storförkyld sedan 1½ vecka tillbaka.
Har inte hört något från ev jobb, fast det har gått 3 veckor nu:mad:
Gammelman mår hyfsat bra. Är lite tunn i hull och lite lös i magen. Har en känslig mage sedan flera år tillbaka. Fäller massor nu, tar både på hull och krafter, så han är lite hängig och matt.
Han började småfälla vid lucia:laugh:, för att börja storfälla efter nyår. Skrapar av en hel hink päls varje gång med Furminatorn - tar det aldrig slut?;)
Nu är det skarigt överallt i hans hage, så han går mest i sina "gångar". Isigt överallt även utanför hagen, så vi kan ej gå på promenader:(. Jag har inga brodd;), och han har inga brodd bak pga sina specialskor.

Idag blir det att åka till stallet vid 3.
Mocka och fixa käk till gubben. Ta in och skrapa lite päls. Ge hans pulver (flexijoint) i munnen. Släppa ut i hagen.
Min kompis hämtar mig 17 i stallet, vi ska ut och handla lite. Hon skulle köpa en sele till sin jycke ("minicollie;)), jag ska köpa bvitamin och VSL till pålle. Sedan äta någonstans, antagligen på McD
Sedan åka en sväng förbi sommarstallet och hälsa på mina kompisar där och snacka skit:angel:

Huu.....här blev det ingen go ridtur som jag hade tänkt mig :(

Det här med alla stora skogsmaskiner som kör in och ut ur våra hagar har verkligen ställt till det. För dagen hade vi 2 hagar. Vädret är ju helt underbart och hästarna har varit inne mycket. Så idag skulle de äntligen få gå ut lääääänge. Vi körde den gamla uppdelningen på flocken som funkade bra tills valacken jagade ut mig ur hagen. Unghästarna fick gå i paddocken där det var lugnast från maskinerna och Kelly och valacken i vinterhagen. Ägaren var där hela tiden ifall jag ville ta in henne så hjälp fanns.

Allt gick bra och jag bestämde mig för att inte rida utan låta henne gå ute hela dagen istället. Rider jag så blir hon så svettig att hon får stå inne ett tag och torka upp.

Knappt hinner valackens ägare att åka förens jag hör tjut, skri och galopp från vinterhagen. Jag går ut och kollar. Kelly blir helt vanvettigt runtjagad :eek: Han springer med sänkt huvud, öronen bak, hugger och slår med frambenen. Hon försöker hela tiden springa undan och sparkar och sparkar och sparkar. Han håller avståndet skickligt och låter henne inte vila många sekunder innan han ger sig på henne igen. Om och om igen. Så länge Kelly travar låter han bli henne men så fort hon stannar upp flyger han på igen. Båda är ju broddade så det här är inte kul. Tänk om någon av dem får in en träff :confused: Jag står bara och gapar och vet inte hur jag ska ta mig in i hagen. Har ju färskt i minnet när jag blev utjagad. Tack och lov kommer lilla nordsvenskans matte så vi får in Kelly. Hon är då helt tokstressad och genomvåt av svett. Valacken har varit uppe på bakbenen och vevat med frambenen åt henne och jagat henne i 20 min. Jag ville verkligen försöka vänta ut det lite för att se om det var någonsjuk typ av lek eller liknande men han gav sig ju aldrig. Jag har aldrig sett ett sådant beteende på en valack tidigare. Framförallt inte från en UNG valack mot ett äldre och dominant sto:confused: Har någon en susning om vad som pågår här?????

Nu är Kelly inne. Jag undrar om hon inte är i chock eller något för när jag åkte stod hon fortfarande exakt så som hon hamnade när jag ställde in henne i boxen. Hon har inte rört en fena utan står som en staty och stirrar blickstilla rakt fram. Hon som är den gluppskaste av hästar har både kraftfoder, hö och favoriten lusernhack i boxen tittar inte ens på maten :cry:

Har pratat med ägaren och inte under några omständigheter får de gå ihop igen. Hon är helt med på det och tycker att han gott kan gå själv när han beter sig som han gör. Nordsvenskans matte och jag spånade på dethär om han kan vara klapphingst och vi vill inte att han går i samma hage som någon av våra ston om den risken finns. Ägaren förstår oss och accepterar till fullo. Hon har försökt att ta reda på mer om hästens historia men får ingen mer info än den hon redan har. Så mer om själva kastreringen vet vi inget. Men hon trodde den skett tidigt.

När de är klara med skogen får Kelly egen hage igen. Till dess får hon och valacken gå halva dagen var i vinterhagen. sen ska vi prova att sätta henne med unghästarna. Ännu är hon inget fan av någon av dem. Det blir nog bättre när de får ordentliga hagar att gå i. Paddocklösningen funkar inte för med tre pållar på så liten yta när en är så stressad.

Stackars Kelly vad stryk hon fått idag :cry:

Vad långt det blev. :o

Japp nu har jag läst ikapp,skickar :banana::banana::banana: till allihopa så att jag inte missar ngn.

Aj lät inte bra hoppas att Kelly är okey och inte sträckt sej eller ngt.
Min tanke är oxå klapphingst för visst kan unghästar mopsa upp sej men aldrig varit med om att ngn gjort på detta viset.
Har han blivit nappuppfödd??Vet en hingst som blev det och det slog över i huvudet så att han blev farlig.
Får oxå tanken på ev. hjärntumör.

Passa er så att han inte börjar i stallet oxå,ingen rolig situation.

Härligt solen skiner och det är 4 plusgrader:D
Var ute imorse och släppte ut och min gamla tant betedde sej som den värsta rodeohästen,ja ja unghästen tyckte att det var jätteskoj att ha ngn att busa med.
Hmm men hoppas inte hon gör så med mej på ryggen för då lär jag def. få en flygtur,o mer skador vill jag inte ha nu:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar