TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Stackarn...vad trist! Tyvärr bor jag för nära vägen för att skaffa mig fler katter. Semlan klarar sig bra, hon är gammal och klok med trafikvett men hon blir den sista här. Grannarna har massor av kors efter påkörda katter liksom förra ägarn till huset här har några uppsatta så det är inte "kattvänligt":(. Håller tummarna för att ni hittar en utväg för kattkillen!!!

Hejja voff visa vallacken vem som bestämmer! Förresten, va blev det för bil?

Jaha...här skulle jag hämta en bild på bilen (som jag hittade på en bilfirma) och då är bilen borta. Såld :eek: :mad: :cry: :devil:

Jag blir vaaaansinnig.....Gaaaaa......

Det var en V70 från 04 som var MANUELL. Jag tror jag bryter ihop. Det finns verkligen ingen bil till mig och då har jag ändå gått upp hela 20 000 på priset bara för att utöka sökområdet.

Nu återstår en automatfan i Göteborg. Vi får väl se.........

Jag tror tyvärr att det är helt rökt för lille Tom. De skulle ta bort honom igår redan men jag bad dem vänta ett par dagar. Jag känner tyvärr ingen alls som är intresserad och för ägarna verkar det kvitta om hanfår ett hem eller skjuts. Han ska bara bort. Att låta veterinären ta bort honom är helt otänkbart när kompisen kan skjuta gratis. Har jägare i släkten som ofta får uppdrag att skjuta katter och efter ha hört dem berätta hur ofta det krävts bode 2 och 3 skott så ogillar jag den metoden.I bland förundras jag över hur människor som man upplever vara så goa och mysiga vänner har egenskaper som går så totalt emot vad man själv står för.

Kvinnan ligger på sjukhus sen två veckor tillbaka och mannen ville aldrig ha katt utan det var hon och tonårsbarnen. Ungarna lessnade redan första veckan så nu är det väl ingen som bryr sig mer.... :cry:

Det är fixat nu
Paketet skickades som stort brev, så det skulle egentligen lämnas hemma.
Men jag beskrev det, så hon fick ut det ändå.

Tur att vi INTE skaffar oss ett liv. Där ser man så bra vår tråd är :bow:

:rofl: :rofl: :rofl:

Precis :)
Jag lyckades avvara lite tid från tråden, för att sära på 2 bråkande småkillar, och höll nästan på att missa ditt inlägg! :)

Jag älskar min automat!!!!!!!!!!!! Inga problem att köra mjukt med hästtransporten påhängd. Slipper krångla med växlingar i stadstrafiken och den är bra på att ta sig fram även i snö och på is. Har en V70 Blackline-2000...dock har den gått 25.000 nu så jag börjar leta efter lite annat :o

Det behöver du inte. Vi har en kille här i Högsäter som är något av ett orakel på volvo. Han är känd över hela sverige bland volvoentusiasterna för sina kunskaper. Han har över 50 st bilar i en lada och alla brukas :eek:. Han samlar, köper och ibland säljer. Det han inte vet om volvo är inte värt att veta. Jag har honom på fejjan så jag rådfrågade honom innan köpet. Han har en 00 som du automat som bruksbil och hans bil hade nu gått 55 000 mil utan minsta bekymmer. Han hade bara bytt låte småsaker som fjädringar och bromsar vilket ju måstes med milen. Så din bil är ju knappt inkörd. Den jag ska titta på i morgon är en 02 som gått 17.000. Enligt volvokillen ingenting på en sådan bil. Om jag inte vågar lita på hans kunskap så vet jag då inte vem jag ska fråga ;)

Snor knapp (fast här blir ju ingen purken när vi gör så)

Fler bilder. Lite kul ska jag väl ha medan jag väntar på att jag måste till jobbet.

167350_499568881199_645741199_6267561_4705616_n.jpg

Grannens vovve, hon brukar hålla oss sällskap vid stallet

180318_499568936199_645741199_6267562_4808975_n.jpg

Och den söte lille igen :)

Det behöver du inte. Vi har en kille här i Högsäter som är något av ett orakel på volvo. Han är känd över hela sverige bland volvoentusiasterna för sina kunskaper. Han har över 50 st bilar i en lada och alla brukas :eek:. Han samlar, köper och ibland säljer. Det han inte vet om volvo är inte värt att veta. Jag har honom på fejjan så jag rådfrågade honom innan köpet. Han har en 00 som du automat som bruksbil och hans bil hade nu gått 55 000 mil utan minsta bekymmer. Han hade bara bytt låte småsaker som fjädringar och bromsar vilket ju måstes med milen. Så din bil är ju knappt inkörd. Den jag ska titta på i morgon är en 02 som gått 17.000. Enligt volvokillen ingenting på en sådan bil. Om jag inte vågar lita på hans kunskap så vet jag då inte vem jag ska fråga ;)

Bilen är bra, inget snack om den saken. Dock har jag några lampor som envisas med att lysa upp tillvaron numer...Först är det nåt med ETS:en. Ok, inget fel direkt utan den tänds bara ibland för att sen slockna när den känner för det. Inget som påverkar driften av bilen som det verkar. Sen är det ju den är envisa "service"-lampan...ser fram emot den stora servicen igen och den är INTE billig :o ...hade helst haft en gammal 940 som man kan dona med mer själv...:angel:

Precis :)
Jag lyckades avvara lite tid från tråden, för att sära på 2 bråkande småkillar, och höll nästan på att missa ditt inlägg! :)

Ja jisses, lämna inte datorn för allt världen:angel:...fråga mig som varit "off" några veckor. Man missar ALLT för mycket:o...:rofl:

Höll på att få hjärtsnörp förut när bredbandet strulade :p
Ibland kan det ju ligga nere i flera TIMMAR! :eek:

Du ska se att det blir en automat till slut iaf (fniss fniss) Men du ska lyssna på mej och Piraja, det finns inget bekvämare än automat! Synd på lillmissen :cry:

Höll på att få hjärtsnörp förut när bredbandet strulade :p
Ibland kan det ju ligga nere i flera TIMMAR! :eek:

Fruktansvärt:eek:!!!!!!!!!!!!! igår hade vi strömavbrott i 4 timmar, kändes som oooooääääändlighet :o ...så jag plockade fram min lilla mobiltelefon och surfade på Facebook:idea:

Ha ha databeroende!! :eek:Vad är det?? :angel:

Om man inte fick sno en knapp hur skulle man då bära sej åt för att komma till tals :D

Jag snor knapp av dej nu :rofl:

Undrar om flickorna börjar få vårkänning, dom är alldeles tossiga i hagen! Det bockas och pruttas och jagas och galloperas och rullas och bråkas och knuffas så det är inte klokt :D

Sådär har mina varit idag också.
De kommer i full galopp när jag ska gå in med höt. En massa bus :love:
Jag ställer mej bakom vattenkaret för säkerhets skull :)

Om man inte fick sno en knapp hur skulle man då bära sej åt för att komma till tals :D

Jag snor knapp av dej nu :rofl:

Undrar om flickorna börjar få vårkänning, dom är alldeles tossiga i hagen! Det bockas och pruttas och jagas och galloperas och rullas och bråkas och knuffas så det är inte klokt :D

Jepp...även här är det livat värre, framförallt när jag kommer med käket:bump:. Tror det är helt rätt att börja jobba dom nu så jag får ur dom lite energi:angel:

Haha samma här fast med den stationära :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30