Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
KL
Då har jag äntligen klivit ur majonäsens boning och fått tvagat av mig denna jobbhelg. Det har varit en tuff helg. Jag bor närmsta granne med ett Allhem...för de som inte vet vad ett allhem är ( tror det kan vara lite lokalt ord på skiten) så är det en festlokal som man kan hyra. Å uthyrt det var det i helgen
Både fredag och lördag var det ungdomsfester där. Insidan hör inte hit men utsidan. Utanför stod fulla och gapiga ungdommar. Det varvades, kördes och brändes däck med fyrhjulingar, moppar, epa-trakorer och rostiga gammla volvos. Varför är det så fräckt att ha trasiga ljuddämpare på bilar när man är ung? Givetvis bjöds det på lite slgasmål och glaskross på trottoaren här utanför. Natten till lördag somnade jag halv tre och gick upp klockan sex. 3½ timmes sömn. Natten till lördag var värre...somnade två och gick upp tjugo i fem. 2 timmars 40 minuters sömn...
Planen idag var att lämna Filip på dagis och åka hem och sova. De har ändrat dagistiderna för oss utan fast jobb så vi fick gå upp tidigare än vanligt. Tvingade mig upp med siktet inställt på sängen igen. När jag kommer till dagis står en fröken där och hälsar glatt välkommen och tillägger
"Och föresten så har vi fått löss här på avdelningen men du får lämna om du vill ändå" Jo tjena! Skulle inte tro det...Klädde på Filip och tog med honom hem igen. Satte på en tecknad film (den längsta jag kunde hitta) och kröp ner i sängen igen. Sov till halv tolv.
Kelly har vilodag. Hon gick mån, ons, fre,lör och sön denna vecka. Rätt ordenligt dessutom igår. Hoppas jag löser barnvakt i morgon så jag kan rida då. Är inte jättesugen på att lämna in på dagis under lusepedemi. Men nu vill jag rida!!
Tack McMarco för ditt hemma-hos-repotage.
Jag får väl göra ett nytt eftersom vi ännu inte fått korten från minneskortet i kameran. Peter har provat både att koppla kameran direkt till datorn och att sätta minneskortet i datorn. Men det står bara att något är fel och så frågar datorn om man vill formatera om. När samma sak hände på min mobil så raderades att på minneskortet så den tabben gör vi inte igen. Blir helt förkrossad över det eftersom de sista bilderna på mamma finns där i. Bla från den övernattningen vi gjorde ute på Hållö i höstas. Den sista resan vi gjorde tillsammans
Eventuellt så har jag äntligen hittat en bil. Dock inte nästgårds precis utan i Örebro. Men är den så fin som det verkar så braxar vi dit på lördag
Men det är en automat
Ska prova att sätta kortet i en annan kamera vi har samt att prova ladda ner till en annan dator. Nästa steg är att lämna in minneskortet.