TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hallå din dotter är redan duktig så försök inte för det vet jag:D
Japp dessa pengar men visst man ska aldrig säga aldrig,höll ju på att bli vid en i somras,hmm fått order om att jag inte får kolla på annonser av dottern.Hon påstår att det räcker med dem vi har:angel:

Vardag i stallet. Del 2A; Vårt stall!

P1000162%20%28Medium%29.JPG

Svarta pallen. Står oftast inne i sadelkammaren.

P1000163%20%28Medium%29.JPG

Grå pallen. Den är lite halt och lytt, men något högre än de andra och eftersom den inte brakat ännu får den hänga med ett tag till. Det finns ocksåe en "Bruna pallen", men den står ute på ridbanan och dit var jag inte idag.

P1000165%20%28Medium%29.JPG

Lilla hjärtat står i sin box och väntar på att få komma ut i hagen igen.

P1000166%20%28Medium%29.JPG

Dags att börja packa hösilage. Mockandet missade jag att föreviga.

P1000167%20%28Medium%29.JPG

Leos och Prinsens foderhinkar, dags att diska. Mig ser man i spegeln :)

Skönt att du fått loss bilen,men du kan ju inte gå och frysa,en annan ser ju ut som en michelingubbe i stallet:crazy:

Joo då var ganska lugnt inatt,en vecka kvar till löning då brukar det vara så,mkt värre helgen efter lön då brukar ja se ut så här:devil:

Nepp nu måste jag ta o fixa lite mat innan jag ska iväg

Vardag i stallet. Del 2B; Vårt stall!

P1000168%20%28Medium%29.JPG

Vy över stallet

P1000169%20%28Medium%29.JPG

En tom stor box alldeles intill Leos. Mycket användbart att förvara balar och annat smått och gott i.

P1000170%20%28Medium%29.JPG

Prinsens halvbox. Den räcker så bra så till den lille lorten :love:

P1000171%20%28Medium%29.JPG

Två något mindre ponnyboxar. Soraya bor innanför skottkärran.

Vardag i stallet. Del 2C; Vårt stall!

P1000172%20%28Medium%29.JPG

Foderhörnan

P1000173%20%28Medium%29.JPG

Vår väldigt användbara whiteboard. Här kommunicerar vi snällt med varandra. Observera donnan på väggkalendern. Känns de igen ;)

P1000174%20%28Medium%29.JPG

Sadelkammaren

Och så var det slut på dagens bildbomb. :)

När du fick sms:et var vi på väg FRÅN Arvika,hemåt.Blev som jag trodde inte så mycket tid över.Men härligt att ha varit i Värmland igen,underbar natur med bergen och alla sjöar och älvar.

Vi tog en skön promenad med hundarna innan vi satte oss i bilen hem.Både dom och jag har en tik,förutom att de plötsligt rök ihop en gång under köksbordet har de haft otroligt kul ihop.

Klockan var fem när jag var hemma,allt var lungt här,hästarna mår bra,katterna längtade in förstås.Efter att ha eldat upp lite värme i huset ska jag nu gå ut och fixa hästmat och mer ved.

Så kul att se hur andra har det i stallet :)
Vad ljust och fint ni verkar ha.

Jag bjussar på bild när jag sadlade häromdan :)

32045887.jpg

32045878.jpg

Hänger väl på då... Jag har ju en ny "pekofon" och försöker lära mig handgreppen med den... De här bilderna tog jag idag.... och försöker nu lära mig hur jag lägger ut dem på nätet...

Mina båda damer... Bäcka och Loppan...
IMAG0002.jpg

Lilla Loppan 2 år..
IMAG0003.jpg

32045796.jpg

Bäcka 4 år
32044224.jpg

Ingen hänsyn tagen till bildkvalitén... utan bara handgreppen med att få ut bilder direkt från pekofonen...

Det är inget fel alls på bildkvalitén, jättefina och du är helt klart mycket tekniskt lagd :banana:

Jag tackar och bockar.... men måste avslöja att jag har god teknisk support av Husse.....:D

jag sag bara halva bilder. min puter vill inte ladda.. men vad jag sag, oron etc.. var fina.. och tant macaroni har ett jattefint stall.. NU skall komma ihag att ta bilder pa mina bullar och rabarber ocksa.. i morgon kommer kompis och skall ga ut med mig.. jag ar fortfarande radd att ramla med eller utan hast, sa hon kommer med hampus 1 ar i vagnen och vi skall ut for 30 minutes... skont..

Middag ar pa tallriken, en Findus ost och skink paj.. Faktiskt mumsebums. Sana koper jag garna mer av.. 3 1/2 i micron sa ar den fardig.. Yours truly tycker namnligen inte om att laga mat, at sig sjalv.. sa hoppar over malen ibland..Nej jag ater inte smorgas....Men det har ar enkelt att gora i ordning och nog for en person.. Forsta tiden efter olyckan sa kom jag mig aldrig for att satta mig vid bordet utan jag stod vid diskbanken och at... Vet inte varfor det vara bara sa. Plus jag hade jy kokat for ett regimente... Nu var det ju bara jag, slangde ut massor av mat da...
Sen skall det bli loppladan, skall forsoka som sagt att fa bli klar med ho inlaggning.. utan att ha ont. Sen har jag peace for en vecka eller tva.. Alla ha en bra kvall

Glömde skicka lite uppmuntrings:banana::banana:i förra inlägget,varsågod!
Hoppas morgondagen blir bra,du rapporterar väl hur ridturen gick?

Glömde säja att vi åkte faktiskt Vänern Runt i helgen.Tog vägen genom Dalsland upp och Värmland-Västergötland ner.Det är nästan exakt lika långt när vi ska till Arvika,roligt med lite ombyte.Såg skylten mot Färjelanda och vinkade till Voff:).Minns jag rätt att det är där du bor?

På hemvägen åkte vi över Gullspångsälven.Vad jag förstår flyter den mellan Skagern och Vänern.Insåg då att den måste passeras på något sätt under skagern-runt-ritten:crazy:.Hoppas isåfall att den är betydligt smalare där ridleden går över och att någon har en brovan häst som kan få min att följa med:).

Jag har nästan en likadan varg som du har :laugh: Så söta:love:

Vad bilder ni har tagit! Alla är jätte fina :laugh:
Vilka härliga stall ni har och fina hästar.

Pinto Tack för berömmet om dottern :laugh: Det är så lätt att impuls handla hästar :confused: Men jag får börja tänka efter lite och inte göra några impuls köp.Vore ju inte kul att komma till lyxfällan :crazy:

jag äter såna pajer till lunch på jobbet väldigt ofta. Den med fetaost i är min favorit.

Har varit på revy ikväll. Det var väldigt bra! Jag skrattade så att tårarna sprutade på ett par ställen.

Och vilka fina hästar ni har. Roligt at få se hur andra har det i sina stall. :D

mirameja, vet inte om kanaler och broar.. har inte fatt kartan annu och maste ta mig samman och sanda for den. men skall rapportera omedelbart.. har ar det tvartom. valdemar gor broar, jag gor inte broar.. inte alls.. kan inte kora till gbg den korta vagen genom dalsland pga av stora bron utanfor uddevalla, kommer inte heller over nya bron pa 45an i Trollhattan. LOL Knappt jag kommer over bron over Norsalven i Fageras.. Men DEN ar forstaeligt. var bakom en bil som korde over sidan och ner i alven nar jag var liten.. mkt otackt.. vet pa en langritt jag gjorde sa fick de "box me in". alltsa jag hade ryttare runt om mig kna mot kna sa min palle kunde inte ta sig ngnstans.. och dar satt jag och blundade. pallen var ok, tills taget kom under bron och tutade.. dock ar det inte bara broar, Jag kommer inte som det ar just nu upp pa rannet/holoftet har i ladan.. Formodligen for att jag ar sa vinglig ibland och kan ramla at vilket hall som helst..att byta lampa pa farsukvisten gar inte, det far kompis komma och gora.. ..jaja, det sucks nar man blir mindre ung...
det ar efter midnight, jag har sovit, men herr blunder drog ivag sa har ar jag igen.. inget ovanligt alls, och sedan jag inte kan sova har jag tittat lite pa packinglist for ritten igen. Det skulle vara bra om ni kunde skaffa er repgrimmor att ha under transet. Och som jag sagt tidigare, ett langre (3meter) grimskaft. Detta kan sitta runt hastens hals hela tiden med grimman pa och om vi skulle vilja/behova binda upp ar det just dar. Likasa, 2 saddlebags, en cantlebag och hornbags/in front of saddle double bags ar packning som ar onskvard. Beroende helt pa blir det kanske ingen bil som foljer med runt, varvid ALLT som behovs kommer att vara pa hasten. Vi far ju ho pa de olika stallena och foder kan ju packas i plasticpasar, Dock me tanke pa allt gras som kommer att finnas i hagar, behover vara runda djur kraftfoder?? LOL \mineraler och sant tar ju inte upp sa mkt plats..
Sen far vi val bara dela pa en tub av tandkram, flaska av schampoo lotion etc.. Ganska onodigt att alla drar med sig ett ex var. Allt detta kommer att diskuteras som vi kommer narmare.
Dags for ladan igen.. sov gott yalls

Vill bara säga god morgon! Ny dag, nya möjligheter:)

Ponnytant - nu har jag tittat på bebisen, man blir alltid glad av sånt hjärtligt skratt:)

Ha det gott, alla!

God morgon själv.....

Håller med... men säger ny vecka nya tag....

Har lite sovmorgon idag... Skall inte vara i Tingsryd förrän framåt 10-tiden.
Har precis kommit in från morgonstöket med hästarna. Lite blöta efter en natts blöt nederbörd... Någon av dem har sovit på lösdriften... Ett avtryck i halmen avslöjade detta...

Kom upp i morse och insåg att någon av hundarna mår lite si så där... Någon har under natten roat sig med att spy ner sofforna... Så jag har fått tvätta filtar och skurat soffor på morgonen.

Tror det är gammeltaxen som mår lite tjyvens... Får hålla koll....
Det yngre gardet av hundligan är placerade i hundgårdarna.. Men gammtaxen får ligga inne i stugvärmen idag ... Då kan jag dessutom se om det är tillfälligt eller om det är nått som farbror vette behöver titta på...

Nu är det dags att börja förbereda dagens jobb....
Ha en bra dag alla

Hoppas att vovven mår bättre nu.

Idag tänkte jag försöka gå ut och springa efter att jag kört dottern till skolan och gjort stallet. Den här veckan jobbar jag em.

Det är runt nollan här och ser ut som om det skulle kunna bli fint väder idag :laugh: Det var halt ute när jag släppte ut pållarna i morse.

Vi höres senare så ska jag tala om hur det kändes att springa efter att inte ha rört mig på fyra månader :grin:

KL

Huger första bästa knapp...

Här har det hänt massor, fina bilder, många inlägg, nya kompisar:banana: Kan man annat än bli glad... Vill Välkomna alla nya och krama ALLA :love:

Så, lite upp-date, jag har vart dålig, mkt jobb med att få igång både hjärnan och lungorna, El Camelo har lymfangit-känning men vi såg det tidigt så nu är det 3 promenader om dagen i ca 15-20 minuter... Han kändes bättre redan igår... typiskt att sånt här skit ska komma när man själv är dålig...jag törs ju inte vara så nära hästarna eftersom jag då kan dra på min ett nytt anfall och vi har 7 mil till akuten:crazy:

Jag tänker på er alla flera ggr dagen men just nu är det så mkt så det känns som om jag bara virrar runt...tror det hela handla om att jag är så stresskänslig så jag eldar upp mig alldeles i onödan å sen blir alldeles förvirrad å får svårt å fokusera:o

Tro inte att jag försvunnit, jag är kvar, bara lite extra splittrad....

Kram alla...Ni är så himla underbara:banana:

..//Ponnytant - nu har jag tittat på bebisen, man blir alltid glad av sånt hjärtligt skratt:)

Ja - visst är det underbart att kunna skratta så hämningslöst! Fast - jag kände sympati med taxen/taxarna också. Hoppas de fick ngn leksak sedan - och situationen var väl lite så där... Men som sagt - jag la in länken för det goa SKRATTETS skull :laugh:

KL.
Ikväll är det dax för veckans lektion. Längtar......

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?