Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
mirameja, vet inte om kanaler och broar.. har inte fatt kartan annu och maste ta mig samman och sanda for den. men skall rapportera omedelbart.. har ar det tvartom. valdemar gor broar, jag gor inte broar.. inte alls.. kan inte kora till gbg den korta vagen genom dalsland pga av stora bron utanfor uddevalla, kommer inte heller over nya bron pa 45an i Trollhattan. LOL Knappt jag kommer over bron over Norsalven i Fageras.. Men DEN ar forstaeligt. var bakom en bil som korde over sidan och ner i alven nar jag var liten.. mkt otackt.. vet pa en langritt jag gjorde sa fick de "box me in". alltsa jag hade ryttare runt om mig kna mot kna sa min palle kunde inte ta sig ngnstans.. och dar satt jag och blundade. pallen var ok, tills taget kom under bron och tutade.. dock ar det inte bara broar, Jag kommer inte som det ar just nu upp pa rannet/holoftet har i ladan.. Formodligen for att jag ar sa vinglig ibland och kan ramla at vilket hall som helst..att byta lampa pa farsukvisten gar inte, det far kompis komma och gora.. ..jaja, det sucks nar man blir mindre ung...
det ar efter midnight, jag har sovit, men herr blunder drog ivag sa har ar jag igen.. inget ovanligt alls, och sedan jag inte kan sova har jag tittat lite pa packinglist for ritten igen. Det skulle vara bra om ni kunde skaffa er repgrimmor att ha under transet. Och som jag sagt tidigare, ett langre (3meter) grimskaft. Detta kan sitta runt hastens hals hela tiden med grimman pa och om vi skulle vilja/behova binda upp ar det just dar. Likasa, 2 saddlebags, en cantlebag och hornbags/in front of saddle double bags ar packning som ar onskvard. Beroende helt pa blir det kanske ingen bil som foljer med runt, varvid ALLT som behovs kommer att vara pa hasten. Vi far ju ho pa de olika stallena och foder kan ju packas i plasticpasar, Dock me tanke pa allt gras som kommer att finnas i hagar, behover vara runda djur kraftfoder?? LOL \mineraler och sant tar ju inte upp sa mkt plats..
Sen far vi val bara dela pa en tub av tandkram, flaska av schampoo lotion etc.. Ganska onodigt att alla drar med sig ett ex var. Allt detta kommer att diskuteras som vi kommer narmare.
Dags for ladan igen.. sov gott yalls