TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Nopp det gör det inte. Jag lyckades med detta här om dagen med och då blev bilden lite större men bara lite, jag kunde fortfarande använda sökrutan och logga ut. Nu lyckades jag alltså trycka en gång till och nu är det jättestort :confused:

*Hugger första knappen*

Hej hopp ALLA!!!!!!!!!!!!!!! *GLAD*

Jag har klarat alla examinationer...är godkänd:banana:. Ser nu fram emot att börja jobba måndag 31/1 :D

...är bara lite mörbultad efter dagens examination...:o

Hmm, konstigt. Jag har också gjort så och fick order av maken att stänga ner allt.

S.

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:bump::bump::bump::bump::bump::bump:

S.

Ja det var en fin kadrilj. En liten aning mer avancerad än de jag ridit med i ;)

GRATTIS Piraja:banana::bump::banana::bump:

Eftersom detta är Bukes snällaste tråd måste jag berätta om när jag var snäll i lördags.
Spelar ibland lite bingo på nätet (ja det finns mer än tant o gubbtråd på nätet:)) och det brukar vara ett gäng stammisar i bingochatten som "umgås".
Plötsligt kommer en av stammisarna in och talar om att det brunnit hemma hos henne och att hon inte har el,telefon och att inte trygghetslarmet fungerar.Alla undrar förstås vad som hänt o när. Nyss svarar hon och att det brunnit på spisen,hade glömt en kastrull med margarin och att strömmen gick o det är vatten på golvet och ingen hemtjänst m m. Hon verkar lätt chockad och då vi undrar om brandkåren varit där o kollat så att allt är släckt men det hade de inte hon hade ju ingen telefon och ingen granne var hemma.
Lyckas få hennes adress och riktiga namn och erbjuder mig att ringa brandkåren.
Ingen svarar på stationen i Karlstad (där hon bor)utan man uppmanas att ringa 112. Sagt o gjort:
:-Hej, det här låter konstigt men jag ringer från Sthlm o det har brunnit i Karlstad
:-??????Jaaaaaa
Förklarar all som står ovanför o de kopplar mig till Karlstad.
:- Hej det här låter konstigt men jag ringer från Sthlm o det har brunnit Karlstad
:-??????? vad menar du
Ny förklaring om chatten adressen etc
:-Vänta jag kopplar till räddningscentret
:-Hej jag ringer....etc
Efter mycket om o men tror de på mig och säger att de ska skicka en bil.Puuh.

Hon fick hjälp till slut men de måste ha trott att jag var lätt galen.:):)
men det var nog premiär för brandutryckning i Karlstad larmat från Stockholm i alla fall.

Det skulle vara bra om ni kunde skaffa er repgrimmor att ha under transet. Och som jag sagt tidigare, ett langre (3meter) grimskaft. Detta kan sitta runt hastens hals hela tiden med grimman pa och om vi skulle vilja/behova binda upp ar det just dar. Likasa, 2 saddlebags, en cantlebag och hornbags/in front of saddle double bags ar packning som ar onskvard. Beroende helt pa blir det kanske ingen bil som foljer med runt, varvid ALLT som behovs kommer att vara pa hasten. Vi far ju ho pa de olika stallena och foder kan ju packas i plasticpasar, Dock me tanke pa allt gras som kommer att finnas i hagar, behover vara runda djur kraftfoder?? LOL \mineraler och sant tar ju inte upp sa mkt plats..
Sen far vi val bara dela pa en tub av tandkram, flaska av schampoo lotion etc.. Ganska onodigt att alla drar med sig ett ex var. Allt detta kommer att diskuteras som vi kommer narmare.
Dags for ladan igen.. sov gott yalls

Jag har funderat på ett distansträns inför ritten. Ett sådant där kombiträns verkar himla praktiskt. Tyvärr kostar de en slant, och jag hittar inte mer än ett par ställen de går att beställa ifrån när jag googlar. Sadelväskor ska jag också börja leta efter vettiga. Det kan ju vara bra att köpa det man eventuellt behöver ha lite eftersom så blir det inte så stor utgift. Om någon vet var bra och prisvärd utrustning finns får ni gärna skicka mig ett PM :)

Superdupergrattis Piraja :bump: :banana:

halmen avslöjade detta...

Kom upp i morse och insåg att någon av hundarna mår lite si så där... Någon har under natten roat sig med att spy ner sofforna... Så jag har fått tvätta filtar och skurat soffor på morgonen.

Tror det är gammeltaxen som mår lite tjyvens... Får hålla koll....
gammtaxen får ligga inne i stugvärmen idag ... Då kan jag dessutom se om det är tillfälligt eller om det är nått som farbror vette behöver titta på...

Behöver inte tro längre...

Mina misstankar bekräftades på eftermiddagen... Kom hem ovanligt tidigt och kunde konstatera att "farbror vette" definitivt behövde konsulteras.. Lilla damen 11 år gammal hade spytt ner hela köket...Och det som kommit upp.. luktade inte fagert kan man säga. Och hon var inte pigg.. Behövde inte fundera speciellt länge. Det var bara att ringa och förvarna om att vi var på väg... "Farbror vette" visade sig vara "tant vette"...

Har nu precis kommit hem. Gamtaxen är lämnad i djursjukhusets vård. Hon ligger på vätskedropp... rejält uttorkad.. Röntgad utan att de hittade orsaken... blodprover tagna för att kontrollera att lever och njurar fungerar som de skall... detta analyseras i kväll.... I morgon skall kontraströntgas.

Om de inte hittar något alarmerade på blodproverna så får jag besked i morgon.

Jag har inte riktigt fattat vad det är för kurs du gått eller vilket jobb det har lett fram till(fängelse?väktare?rättspsyk?) men grattar förstås ändå:banana:!

Usch....tråkigt med vovve. Hoppas vovvis kryar på sig snabbt :cry: Skickar en cyber-levergodis.

Själv så har jag haft en lååång och skön stund av pyssel i stallet. Gick igenom var enda sak i ryckthinken på Kelly. Kul att borsta nu när inga revben syns alls :laugh:

Hon blev störtsnygg :love:

Ett dödsfall kan raporteras från stallet, en av kaninungarna hittades död. De var fem från början. Nu är de två. Men det är fortfarande för många kaniner enligt både oss och stallägaren. Hoppas han blir av med några för de luktar inte hallon....

Stallägaren kom ut och var sällskapssjuk idag. Annars håller de sig undan så vi rår oss väldigt mycket själva. Han berättade att de kommer och avverkar skogen intill den andra vinterhagen på onsdag. När det nu blir klart (skulle ta några dagar) så kan vi sätta upp tråden och börja använda den igen. Dey betyder att Kelly och Cool inte behöver gå i paddocken mer och vi kan få den till ridning ( när den blivit avisad och urmockad) :banana: Vi fick även lov att monera upp lite lampor och annat som vi önskat ett tag. Han verkar verkligen super att ha att göra med.

Nu dusch och soffa.....

Hoppas gammtanten piggar på sig, det är värre när djur är sjuka än människor, de kan ju inte tala om var det gör ont:(

och så lite knapplån;)

Det bidde kaos här i huset igår kväll när karln faktiskt förstod att jag är på väg ut, han har bara vetat det sedan i augusti, men inte velat inse. Nu har jag fått tag i en lägenhet och då klickade det. Så det blev lite rörigt och stökigt ett tag. Kommer jag bara ut så lugnar det ner sig, men kan nog se fram emot en månad med mer tid i stallet än hemma ;) Stallet är min frizon, tack och lov för prinsessan som alltid är positiv och som gör mig så glad:laugh:

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Va du är duktig!!!!! :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Jättestort grattis till dej :bow:

Åhhh, hoppas gammtanta repar på sej. Usch det är så jobbigt när djuren är sjuka. Skickar en stoooooor kram till er.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar