Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Major knapplån
Hej igen,
Tack för alla välkomnanden och inbjudan till tantcampen, passar dock på den senare, är ju inte helt frisk och dessutom bortrest den helgen tror jag.
Grattis Piraja - och pepp till alla er med sjuka hundar, pållar, tanter mm.
Idag har jag haft markarbeteslektion på Blomman (medryttarhästen), var kul. När jag tog upp ridningen igen för två år sedan lyckades jag braka rakt in i ett hinder (hästen kastade sig åt sidan precis i språnget), och tappade då helt självförtroende i hoppning (hade som tur var väst för första gången!) Men jag har långsamt arbetat mig tillbaka, ville inte fastna i att bli spänd varje gång det kom ett hinder och Blomman har verkligen hjälpt, rider henne i ridskolegrupp och har blivit coolare och coolare och idag fick jag bara beröm. När jag var osäker förut hoppade jag liksom själv för jag inte litade på hästen. Blomman är duktig hoppare och hoppar alltid - så det har varit perfekt för mig.
Här var också glashalt i morse, gårdagens duggregn som frös över natten. Men de har äntligen sandat den isiga grusvägen utanför stallet, har varit lite mesig och lett henne där trots att hon är ordentligt broddad. (fast andra i stallet har tyckt jag varit våghalsig för deras hästar fick inte komma ut alls när det var som värst).