TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Tigermamma, oj vilken tur att dom förstog till slut!

Idavallen, du har jobbigt och behöver :bump: :bump: Hoppas verkligen att det lugnar ner sej och att du får det bra i nya lägenheten! Ja du får hämta styrka hos prinsessan.

jag ar trott och orkar inte svara alla.. men grattis till de som skall grattas, so sorry om taxevaxen, hoppas hon blir battre snart, och woohoo for idavallen som har fatt lagenhet.. och ponnytant som skall hoppa..
tant macaroni, paminn mig i morgon om sadelvaskor.. jag formodar det ar bara jag som rider i en westernsadel? Ja, det gar att binda fast sadelvaskor modell storre ocksa pa engelska sadlar.. www.oldwest.nu ar en site som du kan prova.. ocksa endurancesiter har en del saker.. jag kommer tillbaka med mer info om det.. ett endurance trans ar bra men ja det kostar lite.. jag kor med repgrimma vilket fungerar for mig..

varit jobbig kvall med dalig mage och illamaende.. dock var jag uppfostrad nog att inte spy ner koket.. har sovit lite och nu fyllt pa mage med lugnande medel (havre knackebrod utan ngt pa) sa forhoppningsvis kan jag sussa..

voffie, visst ar det skont att sta och pilla med sin hast.. det ar en av anledningarna att jag vill ha ett nytt stall, just sa jag kan stanga dorren, satta pa varmen och sta dar och pyssla. Utan att behova frysa arslet OCH tarna av mig..

ha en bra kvall alla.. sussa gott

Javisst ja, på em så fick jag se Kira (vår ena schäfertik) stå och titta upp mot vägen och jag såg på hennes hållning att det var nåt på gång och mycket riktigt så kutade hon i väg i full fart och jag skyndade mej ut på trappen och visslade på henne. Då kommer hon tillbaka och efter henne kommer det en tjej med en bensindunk i handen och hon frågar om hon kan få köpa lite bensin. Jag sa till henne att gå och fråga gubben min som var ute på gården och grejsade.

Vi tyckte att det var nåt lurt med hela grejen och mycket riktigt. Gubben pratade med en polis och det är ett par som nyss kommit ut från kåken och dom är tydligen ute och rekar så vi får väl se hur det går. Tur att båda schäfrarna var ute när dom kom men man vet ju aldrig. Det gäller att komma i håg att låsa överallt nu.

Usch, det känns olustigt!

Tant Kat - jag HAR hoppat. På avslutningsdagen för terminen. Nu är det ingen big deal längre (eftersom det bara var ett kvardröjande hjärnspöke sedan en incident för 100 år sedan som jag aldrig fick bearbetat). Har t o m lovat (i ett svagt ögonblick) att vara med på nästa klubbhoppning. Mina bananer förtjänades för att jag vågat hoppa av ett (bra) jobb in i ett helt nytt (bra - men jösses vilken utmaning). Sorry - jag måste vara så här kryptisk ett par veckor till.
Dagens Kat-citat
kor med repgrimma vilket fungerar for mig

Kram

Här händer det grejer! :banana::banana: till Ponnytant, :bump::bump:till Piraja och kram till taxen, hoppas det går bra, och kram till Idavallen också, hoppas det blir bra. Kram och :bump: och :banana: till alla andra som behöver/har gjort sig förtjänta av det:)

Vi har varit hos veterinären med pålle, och jodå, det var en hälta, fast inte alls där vi trodde, utan i vä fram! Så han har reagerat diagonalt, för vi var övertygade om att det satt i hö bak. Men vet erkände att det var klurigt att hitta, vi var där i 2½ tim, och bedövade i flera omgångar. Men nu är knä och hovled behandlade, och förmodligen är knäet det som spökar mest. Vila ett par dar, sen skrittas för hand. Jo tack, på blankisen då, eller? Blir kul att brodda för att gå till ridhuset och promenera:crazy: Men ok, bara pålle blir bra så.

Får väl passa på att åka och rida för den där tjejen som Karin tipsade om, dressyr på bra hästar. Det är ju alltid roligt!

vad ar fel med repgrimmor pa kossor?? har alltid fungerat lol.. plus det ar svart att hitta andra sorters grimmor for dem.. sa tag ett rep, gor en grimma och voila, kossan kan ledas som en hast... ok vi hoppas..

God morgon! Här har vi duggregn på den kalla vägen= blankis:( Har iaf fått ut de hästar som ska ut, min prins får stå inne, och nästan lyckats få en hink vatten över mig när jag halkade. Men bara nästan, bara vantarna som blev blöta.

Kan vi inte bara få 7 grader och regn, så vi blir av med eländet? Nej, då ska det istället bli flera minus framåt kvällen:mad:

Nu ska vi se om jag kommer iväg till jobbet i isbackarna:crazy:

Ha en bra dag!

Jag har inte riktigt fattat vad det är för kurs du gått eller vilket jobb det har lett fram till(fängelse?väktare?rättspsyk?) men grattar förstås ändå:banana:!

Tack ALLA :) ! Jag har utbildat mig till kriminalvårdare, skötare inom psyk är jag redan ;) . Har tidigare jobbat inom psyk, rättspsyk och socialpsyk. Nu jobbar jag på anstalt.

Syrran: Ringer dig lite senare!!! Hoppas verkligen att damen kryar på sig...lilla hon...

har vaknar vi till liv, mkt sakta... till snofall. ett par centimeter over natten har det kommit, och Emma, huskatten har forsokt vacka mig sedan 630.. inte en tid jag ville vara uppe..-5 ute sa inte sadar jattekallt.. men jag ar redo for 7 plus och snosmaltning ocksa.. utan is ngnstans. Det ar 8 veckor lite drygt till Vardagjamningen.. och 9 till tantcamp!!!
Tant tajger, vi far hoppas Tage laker ihop fort med vila.. Han bryr sig inte om att han ar inne??
Tant syrran, har du hort fran lilla taxen? hoppas pa goda nyheter
Tant ponny du ar alltid secretive sa nar det ar dags sa hor vi val vad som hander... Om du skall tillbaka till Osterlen igen, kanske det ar ngn annan dar som du blir fortjust i och som ar ratt pris.. Nej du far inte mina bullar.. Men jag vet en bulle som behover ett nytt hem.. 14 ar eller sa, "broke to death" och valdigt trevlig..
Hoppas alla har en underbar dag ma det vara solsken eller snostorm..

GRATTIS!!!!:banana: Sa ju att det skulle gå bra!

Till er med sjuka hästar,sjuka hundar,sålda(?)hästar mm.mm
TRIST!:mad: Hoppas alla sjuka kryar på sej och att den sålda får det bra!

Själv har jag precis gått av natten,den andra i högen,bara 6 kvar....
Sitter å äter frukost o funderar på om jag ska gå ut i stallet eller gå å sova en stund,lutar åt det senare..... ska besiktiga bilen vid lunch oxå,bra timing....not.

Små duggar o är precis snorhalt,ca 1+,inte kul!

Ha en bra dag!

Din stackare ,gick av mina pass igår så nu är jag ledig:D
Har 6-åringen börjat komma sej till rätta?
Jaha då är vi 2 ska oxå åka och besikta min gamla bil,huh

Grattis! :laugh:

Sen får jag säga som alla andra att hoppas att era sjuka vovvar, hästar och tanter kryar på er. Kram till er alla.

Och till er alla andra som känner att ni behöver extra peppning så kommer det :bump::banana::bump::banana:

Här så ligger det runt nollan idag med och har snöat lite lätt under tidig morgon.

Jag funderar på att gå ut och försöka gå ut och få upp undre tråden på elstängslet ifrån skaren :crazy: och få det att sitta uppe lite provisoriskt till helgen. För då kan shettisen gå ut med ponnyn. Ponnyn ser lite ledsen ut då hans bästis har åkt.

Får se om jag kan få tiden att räcka till att springa lite på bandet också. Men det beror ju på om jag fastnar här ute eller tar mig i kragen och tar tag i livet :D

Nä inte än :D Lite stel i ryggen, men jag brukar inte få så ont den här veckan då jag går em eftersom jag inte hinner sova så många timmar per natt.
Har du fått något ont då?

Ja det verkar gå bra med henne:laugh: Lite orolig bara att de tar henne för hårt..... hon fick vila en :( dag efter den långa transporten...... Kunde fått lite mer tycker jag! Nu säger de att de bara red ett kortare,lätt pass och tja,det kanske inte är nån nackdel heller,vad vet jag?
Jag får väl hålla lite koll!

Nä,nu ska jag ta lite echinagard o sova en stund!

Mmm förstår att du kommer att ha koll,man är ju rädd om sina småttingar.
Rent spontant håller jag med dej ,bara vila en dag,gillar själv att de får smälta den nya miljön innan man kör igång,men det är jag det ju.
Sov så gott.

Du är inte dålig :banana: Vad tränar du?

När jag är inne på bukefalos så hänger sig datorn på den sidan ganska ofta och är jätte svår att få upp igen. Men alla andra sidor som Facebook mm kommer upp med en gång. Ingen annan som har problem med bukefalos?

Jag har samma problem som dig. Då brukar jag gå till en anna sida och sen direkt tillbaka...då brukar det funka. Helskummt. Men även feacbook gör så ibland men inte alls lika ofta.

Föresten så är allt på min skärm i normal storlek igen. Sambon har fixat. Hur vette katten.

Major knapplån

Hej igen,

Tack för alla välkomnanden och inbjudan till tantcampen, passar dock på den senare, är ju inte helt frisk och dessutom bortrest den helgen tror jag.

Grattis Piraja - och pepp till alla er med sjuka hundar, pållar, tanter mm.

Idag har jag haft markarbeteslektion på Blomman (medryttarhästen), var kul. När jag tog upp ridningen igen för två år sedan lyckades jag braka rakt in i ett hinder (hästen kastade sig åt sidan precis i språnget), och tappade då helt självförtroende i hoppning (hade som tur var väst för första gången!) Men jag har långsamt arbetat mig tillbaka, ville inte fastna i att bli spänd varje gång det kom ett hinder och Blomman har verkligen hjälpt, rider henne i ridskolegrupp och har blivit coolare och coolare och idag fick jag bara beröm. När jag var osäker förut hoppade jag liksom själv för jag inte litade på hästen. Blomman är duktig hoppare och hoppar alltid - så det har varit perfekt för mig.

Här var också glashalt i morse, gårdagens duggregn som frös över natten. Men de har äntligen sandat den isiga grusvägen utanför stallet, har varit lite mesig och lett henne där trots att hon är ordentligt broddad. (fast andra i stallet har tyckt jag varit våghalsig för deras hästar fick inte komma ut alls när det var som värst).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar