TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

God morgon...

Idag känner jag mig betydligt piggare. Husse kom hem vid tre tiden i natt.. SÅ jag kan bara konstatera att jag inte hade orkat/pallat av att följa med på det där partajandet... Men han hade haft det trevligt...

Har nu försökt uppdatera mig lite...

Börjar med att hålla med Gubbtjyven och Brimmis... Vintern slår sommaren med hästlängder.

Jag är höst/vintermänniska... Får man dessutom ha sådan här vintrar som vi haft nu de senaste två... då är det ännu bättre.

Jag är ingen sommarmänniska. Gillar inte värmen, och blir svettig och grinig.
Jag väljer precis som gubben att jobba på sommaren. Eftersom jag uppskattar svampplockning, kalla höstdagar, jakt och annat som hör hösten till så lägger jag min semester på hösten.

Fördelen med det är att man kan vara hemma och utomhus och ta tillvara dygnets ljusa timmar. På sommaren kan man jobba de varmaste timmarna i ett luftkonditionerat kontorsrum... och sen kan man utnyttja de sval ljusa sommarkvällarna till utomhusaktiviteter.

Gomorron alla! Det är en vacker dag, alldeles vitt ute. Men trots att det är vackert, föredrar jag alla gånger grön skog framför vit, mjuka grusvägar framför isiga, varma fingrar och tår framför kalla, linne framför tre tröjor + vinterjacka.

McMarco, beklagar sorgen. Men som vi brukar säga med hästar, på andra sidan har han inte ont längre.

Kat, vilken skitdag du verkar ha haft, hoppas du får en bättre dag idag.

Cho och Karin, vad bra att det verkar funka med sonen.

Idag ska jag försöka ta ut pållen en liten runda. Dottern red igår, och han var liiite taggad efter en veckas vila:)

Ska in till stan och hämta ena bilen också, som blev kvar efter en trevlig kväll med goda vänner, Moules mariniers (och där är jag osäker på stavningen) musslor i vin o grädde iaf, till lunch, strandpromenad, bastu, en härlig Boeuf Bourgignon (alltså dessa franska stavningar...) och Tiramisu till dessert. Gott vin och en liten whisky:)

Ha en bra dag!

godmorgon eller godmiddag:D

Intar kaffe i mängder för att klara av dotterns ide om ommöblering av rum! Hua, det slutar oftast med att allt ställs tillbaka som det var från början pga för litet rum och för mycket viljor.
Nu låter jag gubben och dottern styra. Sitter tyst som en mus vid datorn i hopp om att slippa behöva lägga mig i:angel:
Man kan ju diskutera om det ska vara praktiskt eller estetiskt! Jag är ju estet i fingertopparna vilket inte alltid är till fördel... så jag väntar med spänning på resultat och försöker hålla mig utanför;)

Ang årstider så korrigerar jag mig lite;) sommar går före vinter men jag gillar hösten snäppet mer. Men en solig vinterdag är inte fel det heller.
Tänk va bra att vi har alla årstider, tror det är bra så vi får lite ombyte :banana:

Får se vad det blir för motion med pållan idag.
Ibland önskar jag att jag hade stallet på min gård:grin: men man kan inte få allt;)

Aha då är du i full fart idag då?:D
Förstår dej inget roligt att se tom box,det är ngt som fattas då,hoppas att pållen blir såld fort så ni kan leta efter en ny,klickar det inte så är det inte mkt att göra.För jag antar att det blir en ny?
Hmm spara pengar vad är det för något?:o

Cho3 härligt för både dej och Karindk,ser fram emot fortsatt rapportering om kanske ev. flytt:bump:
Ang. campen så vet jag fortfarande inte om jag får ledigt:crazy:

Hoppas att du får det till slut Pinto.

En liten bild från idag kommer här:

164792_496575411199_645741199_6232028_482144_n.jpg

Nä det blev en lugn dag :D
Japp väldigt tomt med bara två hästar. Tror inte det blir någon ny som det ser ut nu :( Ekonomin har blivit lite sämre i och med att jag fick gå ner till två skift från fyrskift. Då blir det tuffare att dra runt det med hästar.
Dottern får bli så duktig på att rida så hon får rida och tävla andras hästar som det ser ut just nu. Men hon har ju ponnyn kvar än och den ska få vara kvar ett tag.
Sen får vi se vad som händer, man vet ju aldrig det kanske vänder igen och vintrarna blir mildare så jag slipper lägga alla pengar på olja och el :D

Så man ska väll aldrig säga aldrig.

Vad härligt det ser ut :laugh:
Har ni haft sol idag? Här har det varit mulet hela helgen.

Haha, härlig bild med kommentarer :) De passar in på mig och Trullan.

Här är sol men vi har haft världens slappardag. Sambon är ju inte ledig så mkt, och har ofta en del hemma att göra, så idag har vi legat och slumrat 2 omgångar på sängen, störda av småskruttar som leker i våra garderober.

Har varit nere och mockat, och nu väntar kaffe och nån film.

och jag fick sms fran Mirameja som "just passerat avfarten till sunne" pa vag 61 mot arvika.. ingen sol dock men hoppas ni alla far lite idag..
Min bil ar ny lossdragen fran snodriva, jag har nappat och skall ta itag med Madeiras stall sa det ar rent i alla fall, sen blir det nog bara vara inne, kanner mig frusen avenda brasa sprakar i spisen.. Endast -3 men likval ar jag brrrr.Kanske lite mitt eget fel, jag har ju inte klader for det har klimatet direkt.. men samtidigt vagrar jag att investera i dyra saker... Hoppas fortfarande att mina framtidsplaner kan komma igenom.. DA behover jag inte vintersaker..lol..
Ensam mamma, nasta ar vid den har tiden skall jag salja folet, kanske dotter ar intresserad av?? Nej det blir en liten arab, inga 170cm warmblood.. men arabians ar trevligare tycker jag..
Pinto, tankte pa dig nar jag var uppe mitt i natta.. Hoppas du hade en lugn natt med "lordagskvallspubliken"..
Tant Macaroni, vad sager det i pratbubblan? Och det ar en harlig bild...
Nu ar det dags for dynggrepen.. toots

Jag säger "Oh, vilken härlig dag för en ridtur" och Leo tänker "Inbilla dig ingenting!!!"

Jag tyckte uttrycken var klockrena, jag ser så fånigt förväntansfull ut, och Leo ser man nästan hur han rynkar pannan
:rofl:

Han ser tjurig ut på den bilden, men var egentligen på ett alldeles utmärkt humör :)
Ja, vi har haft en underbar dag med sol, helt vindstilla och runt fem minus. Dagsmeja från taken, och landskapet var så gnistrande vackert. Nu har det mulnat på, det ska visst bli lite snö i natt.

KL
Inspiration och Taxar
Som några av er vet så är "inspiration" mitt ledord i år (förra året var det "mer kul"). Jag tänkte kika in på forumet för att få lite inspiration inför morgondagens lektion. Jag finner att forumet verkar drabbats av kollektiv PMS eller nå't sån't! Kommer snabbt över till "gamla-kära-tråden" för att andas lite och för att lämna länk till "Dagens Inspiration".

Dagens Inspiration
Det fanns ju några fler tax-människor här :) Funkar iaf för er som har FB. http://www.facebook.com/?ref=home#!/video/video.php?v=140473766011081&comments

Massa kramar från Ponnytant :)

Senast ändrad:

Jag gillar araber då jag har arbetat på arabstuteri när jag var ung :laugh:
Väldigt trevliga och lättlärda. Och så vackra :love:
Vi får väll se någon gång i framtiden vad som händer. Just nu så finns det inte med i planeringen att köpa någon ny häst :(

Hugger sista knappen

Jag har läst igenom allt men som vanligt sviker minnet när man börjar skriva:o

Till Kat - :bump::banana::bump::banana::bump: Du kämpar på trots vinter och kyla

McMarco - trots att det var väntat så känns det så klart, men farfar har det bra nu i alla fall

Osså var det en massa mer jag tänkte som jag redan har glömt.

Jo isgalopper !

Jag skulle aldrig våga faktiskt, har alltid varit misstänksam mot is, tycker alltid det är extremt obehagligt när man kör bil på isen också, i och för sig kanske lättare med häst, då är jag ju inte instängd:angel:

Prinsessan har riktigt kommit igång nu, har haft lite problem med hennes motor (kallar henne ibland Tjuren Ferdinand;)), men det har gått över, nu är det snarare så att jag har problem att få till det lite lugnt, men snön är suverän (bråk i huset, återkommer)

Haha, ja, det ser faktiskt ut som om Leo tänker så:)

Jag har varit i ridhuset en sväng, nästan det enda som går här runt, här är bara isigt och knöligt. Red 20 minuter och det kändes ok, men mot slutet slog pålle lite mot höger skänkel. Hoppade av och longerade några minuter, och visst, han är ojämn i hö varv:( Så i morgon blir det ett samtal till kliniken. Tråkigt (och dyrt...) Men bara det blir bra, så...

Idag hade vi en underbar solnedgång, lyckades ta nån bild med mobilen
Foto0682.jpg

Foto0681.jpg

Men HALLÅ! Är mina inlägg behäftade med teflon så att blicken halkar av? Kolla nu länken i inlägg #372! Härligt att skratta så! <3
Fast den kanske är gammal..........?
Lägger in en bild på mig och Ville så att inlägget syns bättre :)
149658_1561900042303_1079388511_3078915_3849039_n.jpg

:) Barn som skrattar på det viset går ju inte att låta bli att bli glad av. Tänk så lite kan roa så mycket :laugh:

Ok. Nu tänkte jag bildbomba er. Temat är "En vanlig söndag i stallet" eller något sådant. Vi börjar med del 1A; Ridtur

P1000112%20%28Medium%29.JPG

Innan man ens kan komma iväg till stallet måste familjens lilla varg in, annars följer hon efter dit och det fick hon inte idag. Monstret hade dock ingen större lust att vare sig gå in, eller bli infångad :)

P1000113%20%28Medium%29.JPG

Vi kom iväg efter en kvarts hundjakt. Här syns baksidan av stallet hemifrån vår gårdsplan. Småhästhagen ligger emellan.

P1000116%20%28Medium%29.JPG

Herr Leo borstas fin.

P1000125%20%28Medium%29.JPG

Och kläs på.

P1000143%20%28Medium%29.JPG

Tanten är på väg ut ur stallet, men fick vända om lite för ve och fasa; Pallen måste ju med ut!

Härlig bild :D
Kan du inte skicka hit solen,precis hemkommen efter att haft 2 sköna turer med damerna i den snö som finns kvar.
Fast min lilla toka var stundtals mer uppe i luften än nere på backen,hmm lite för tidigt för vårkänslor:crazy:
Japp hoppas på semester men det är inte så lätt att få ngn att jobba nätter dessvärre så vi får väl se.

Del 1B; Ridtur

P1000148%20%28Medium%29.JPG

Sådär! Tanten är ombord!

P1000156%20%28Medium%29.JPG

Dottern, som inte ville vara med på bild, var med som ridsällskap och stundtals som kameraskötare på sin Soraya

P1000159%20%28Medium%29.JPG

Vi rider glatt framåt i solskenet. Nu på hemväg.

P1000161%20%28Medium%29.JPG

Tillbaka på stallplan, vita pallen syns lite från ovan.

Slut på ridturen. To be continued.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat