TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

\jag har torkat!!!!! oh satter mig i bilen och skall vanda den for att hamta min bestallda pizza. Och sjalvklart kor jag rakt in i en snohog och dar sitter jag nu.. ja bilen sitter dar.. Jag fick ringa kompis som hamtar och kor upp pizza till mig, jag kommer ingenstans och jag har inget grus/sand sa..
Ringde till carperson men han svarar inte, ja det ar ju lordag kvall.. far val vanta till i morgon.. Jag far bara hoppas att Mia kommer upp for backen i sin bakhjulsdrivna mercedes... Som Farbror Melker sa, denna dag ett liv....
Jag ar sa fardigt med sno och shit nu jag vill ha var big time.. Pratade med kompis hemma och det var 12plus och solsken.. Hon hade vintertacken pa hastarna, det ar ju kallt.. hahahaha, talade inte om hur det ar har..

ja nu ar pizza har.. toots

Så där,nu har jag haft en hästfri dag idag.
Lullade runt i morgonrocken tills kl 11,löste lite korsord, tittade ner i diskbaljan o konstaterade att det inte försvinner och ringde en kompis och vi gick och fikade. Hästfri o hästfri förresten vi pratade unghästar,föluppfostran (hon har en 7 mån. stoföl) presumtiva hingstar till ev. nya föl framöver etc.
Startade ett långkok med köttgryta och när jag blandade i lite kantareller från frysen kom jag på en idé:
Varför inte ha en tant/gubbträff i höst hos någon som har bra svampmarker?
Vi kan träffas,äta gott,snacka, springa runt i skogen och leta svamp,träna upp en kantarellhäst/ponny kanske m m.
Gott om svamp brukar det vara i Sörmland/Värmland/Dalarna etc där vi har medlemmar.
Svampplockning är bra kamoflage för ev.partners för man kan alltid skylla på torka/regn/någon annan hunnit före etc fast skälet egentligen är att träffas o ha roligt;)
Hade gärna velat vara med på tantcampen men har nog svårt att bli ledig eftersom jag precis börjat på nya jobbet då.

tja i mina ögon rätt enkelt...:laugh: åker han skoter ...kan du rida..:laugh:

dela på branpassningen..ni är väl hälftenägare till arvingen antar jag.

Även om man har barn , behöver man egen tid o andningspauser i alla fall i min värld ....så lite organisation o lite ställa upp för varann o voila inga problem...:angel:

Problemet är väl att jag vill både åka skoter och rida. Lillan kan inte följa till stallet när jag rider och när sambon far med kompisen och skotern vill han inte heller ha henne med sig. Hon är ju bara fyra och ett halvt än.
Men det är bara att härda ut tills hon blir lite äldre... :cool:

Jag har ju två på 3 och 4 år, och det är klart att jag är begränsad av det.
Sambon jobbar mellan 06-20 varannan vecka och har efter det en buss att tvätta och 45 min åktid. Andra veckan masserar han på olika tider.
Men vi har ju äldre syskon som passar de små,om jag eller båda vill rida.
Annars får sambon vara med dom när han är hemma. Jag är hemma med dom varje dag så min ridning går före sambons nöjen :)

Fast han tycker bara om att jag rider så mkt som möjligt, då han vet att det är mitt enda intresse. Så vi har inga problem med det.

När de är lite äldre får man väl inreda en lekhörna i stallet, så de kan sysselsätta sig medans man rider i närheten.

måste ni göra hobbyerna samtidigt då???? en kan väl passa barnet medans den andre rider eller åker skoter...:confused: du får ursäkta men jag förstår liksom inte var problemet ligger .

Att ni inte kan utöva hobbyerna samtidigt är klart de inte går men ni kan väl sära på er eller :confused:

Kanske är dum men kan ni inte dela på den tid när ni är lediga?
Och varför kan du inte ta med henne till stallet?

Kniper sista knappen.

Ja ni, vilken dag! Vi har varit på Jällaskolan i Uppsala med dottern och hennes kompis. De slutar nian i år och måste fundera på gymnasievalet. Jälla är en lantbruksskola med många roliga inriktningar, men nu ska tjejerna titta på annat också.

Väl hemma och efter några korv&bröd gick jag till stallet för sysslor och en eventuell ridtur. Medan jag mockade tänkte jag på svärfar och funderade på hur länge till han skulle orka. Fem minuter senare kom maken in i stallet och berättade att de precis ringt nere från jobbet (ja, svärfar bodde där) att just gått bort. Någon ridning blev det inte utan vi fick åka ner och ta hand om svärmor och hjälpa svägerskan som redan var där.

Jag och en arbetskamrat gjorde i ordning "farfar", tvättade och klädde (lite underbemannade är vi på helgeftermiddagar). Jag har inga problem med det, jag har gjort många i ordning efter döden och jag som visserligen alltid tyckt väldigt mycket om min svärfar har aldrig haft riktigt det nära förhållandet till dem så att det kändes som om jag inkräktade eller något. Svärmor blev däremot väldigt rörd över att jag tog mig an uppdraget, skönt att kunna glädja henne lite.

Kat Kat. Ingen bra dag hör jag. Var nu rädd om både dig och bilen, du behöver både den och din kropp framöver också ;)

Jobbigt, men kan samtidigt förstå om det är en lättnad,om han legat och haft ont det sista. Det måste vara jobbigt att se på när nån lider också.
Kram

Strongt av dej att kunna/vilja göra din svärfar i ordning för sista resan. Det är nåt alldeles speciellt att göra det. Kram till dej.

Beklagar , nu var de här ju väntat o på sitt vis var de väl skönt med tanke på allt att äntligen få säga adjö. Ändå är de svårt o förbereda sig .

Vi föds o vi dör o tiden däremellan varierar .... kanske vi ibland skulle tänka på o ta vara på våra kära o själva livet ....

son någon klok sa....livet är de stunder vi minns..... så se till att de finns många många stunder att minnas ...

Stackare vilken dag du har haft! Här får du massa peppning:bump::banana::bump::banana::bump:

McMarco Beklagar

Jag har varit iväg på pay and jump idag med dottern. Det var riktigt kallt och tog massor av timmar då det var en liten klubb som inte var så snabba vid höjning av hinder. Men annars var det jätte trevligt och mysigt.
Sen var det bara hem och ta stallet och fixa till stora hästen så lastade vi på honom och körde han till försäljning :cry: Inte roligt men så är det och ibland får man ju göra sånt som inte är kul.

Och nu har jag kommit in och funderar på hur lång tid det tar innan jag har tinat igen. Har varit ute sen strax före sju idag. Men det ska ju vara bra med frisk luft säger dom:D

Ja nu är jag hemma igen efter en heldag i ett iskallt ridhus men jädrar vad skoj det har varit! Har träffat mycket folk och lärt mej många nya saker. I morron ska det testas på flickorna :laugh: och jag längtar tills jag är så pass bra i armen att jag törs åka i väg på kurs med nån av dom. Jag gillar det även om andra förkastar det men så är det ju med det mesta här i livet.

Vi körde in en ny rundbal nyss och jag är såååå nöjd med hönätet! Nästan inget spill och rundbalen räckte i 12 dagar! När vi ställde in rundbal innan vi fick hem nätet så var den slut på 6-7 dagar. Mycket nertrampat och omkringdraget så nog gör nätet nytta allt.

Nä, nu ska de bli gott med en kopp kaffe!

Go kväll.... min vana trogen halkar jag in med hjälp av sista knappen...

Har varit på konferens i huvudstaden... När jag sen kom tillbaka till jobbet i går så hade jag ju ett antal högar att gå igenom som vanlig. Det blev en lång dag...

Husse har varit hästvakt medan jag varit borta. Det har gått galant...

I kväll skulle vi varit på galej var det meningen.En jaktkompis som fyller jämt.. och sånt skall ju firas med buller och bång.

Men min ork har tagit slut. Huvudet värker och jag är så in i dödens trött.... Jag skickade iväg husse själv på detta evenemanget.

Jag behöver koppla av.. så nu sitter jag här framför den öppna brasan.. några stearinljus som brinner och dumburken är avslagen... förutom knastret från elden så hörs inte ett knäpp i huset ..... jag njuter....

skit du i vad andra tycker , de tycks så mycket i hästvärlden så hälften är nog:)

gillar ni o de funkar för er är väl allt bra , huvudsaken ni är överens o trivs.

de som gör mig ilsk är fanatism i alla former . Man kan ha olika uppfattningar o diskutera utifrån de men att med en dåres envishet hävda att man har de enda rätta svaret är illa.

hästar är individer o vi med o de som funkar för den ena gör de inte för den andra , svårare är de inte .

kul att ni hittat eran grej...:)

sitt kvAR smyger bara in o lägger på några träd:) tystnan kan vara en oerhörd njutning o förvisso en bristvara i dessa tider,,,så njut på du:laugh:

gubbtjyv och pinto: Problem är väl att ta i kanske, men allt häruppe ska ju ske medans det är ljust och det mörknar alldeles för fort än... Dottern får absolut följa till stallet men inte när jag ska rida. Jag kan ju inte lämna henne där. Och det är inte möjligt att ta med henne heller. Det skulle visserligen gå att lämna bort henne medans vi gör annat. Men det är ju inte därför vi har henne. :love:

syrran: det låter jätteskönt. Om det hade funnits en "gillaknapp" skulle jag definitivt använt den.

McMarco och Moholm: Kram på er.

Kram till er alla förresten. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30