Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
Uppdatering tantcamp/arbetsläger
Här är listan och mer därtill
Jag uppdaterar allt eftersom jag se saker komma.
VÄRMLANDSK CONCENTRATIONSCAMP
Fredag kommer
McMarco - Pajer
Cho3 - Kycklingratäng, sallad, plastätsaker
Tajger
Pinto
Lordag kommer
Idavallen - Vin
Brimmis
Grodis
Lobell - Grillad kyckling och potatisallad
Mirameja -
Voff - Köttfärssås
Det fattas folk men fyll garna pa listan (cut and paste) sa jag vet pa ett ungefar hur manga sangplatser jag maste ha forberedda. OM ngn har uppblasbar mattress tag garna med. Jag har 3 men mer behovs om ni inte vill dela med ngn.
Annats vanligt, sovsack handdukar, tandborste, klader for varme och for inomhus
Verktyg som kan medtagas/behovs ar: slagborr bitt (behover hal i muren i koket for krokar), dynggrep, forlangningssladd, chainsaw, Borrmaskin, med bit, mattape,kniv? , exactoknife (san dar som man skar tex gummimattor med), staplegun och staples. Hammare, arbets lampa med lang sladd.
tofflor for inomhus ar bra att ha med da golven ar jattekalla
Sa var det mat. Som sagt tidigare jag star for frukost med alla tillbehor. sa det ar val da lunch snack och middag lordag och sen lunch sondag.. samt vad vin ni vill dricka/andra drycker..Kanske var och en tar med sig vad de vill ha och vi satter pa bordet lol.. Men vad ni vill ata vet jag inte, sa kom med forslag.. Jag personligen tycker mkt om den har chicken sallad som man kan fa pa ica, men kan goras sjalv ocksa.. Ar det en kall dag kan en stor kastrull med chili goras...det ar alltid gott.
Som sagt har jag glomt nagon cut and paste er sjalva in nar ni kommer.. Behovs Howtos tala om och jag postar igen.. en del har mitt nummer andra far vid pm..
VÄGBESKRIVNING
Tant Ida: Katrineholm ligger lite konstigt.. Men kor vesterut pa E 20 och kom till E 18 och till slut kommer du till Orebro och dar fortsatter du bara mer vesterut.. Som jag sager kor mot Norge.. Eller ta dig till Orebro pa ngt satt och vanster.. Du skall till E 18 det ar det mest viktiga..
I karlstad kor du nastan igenom hela stan men sen tar du av pa Riksvag 61,62 och 45. Yep de ar alla en och samma vag.. Och foljer denna HEELAAAAAA vagen tills du kommer till KIL, du kor igenom KIL och sen borjar titta efter skyltar som sager E45. Det ar cirka 1 km efter du har kort over Norsalven (lang bro). Och sakta ner nar du kor av 61an mot 45an. Valdigt skarp kurva dar och ar man inte forsiktig aker man rakt fram i stallet.. INTE smart.. Sen foljer du/ni E 45 cirka 35km. Ni kor forbi Fageras, avfart till Frykeruds Kyrka (titta till vanster, kyrkan ar pa andra sidan sjon, en av de vackraste platser pa jorden tycker jag...) sen en till avfart till kyrkan, Ni kor forbi vardshus (Trosta, det gamla fattighemmet, numer vandrarhem lol) och sen fortsatter upp over bygda.. Ni kommer till Vastra Amtervik och Berga vardshus, har funnits dar sedan mitten av 1800talet. Sen ar det kanske enmil kvar.. Och nar ni ser skylten for Rottneros Park ar det nara. Ni kommer till ett stort monument pa hoger sida plus ett vardshus. Dar ar ocksa en fartkamera. Pa VANSTER sida ar en utslagsbana (golf) och pa hoger ar goldbanan. Dar utslagsbanan slutar ar en granhack och ett stort rott hus. Ni skall da ha borjat blinka vanster. (Gor det nar ni har passerat det stora monumentet) och sakta in. Rakt nar ni har passerat korvagen in till det stora huset och tomten tar slut gar det en grusvag/snovag in till vanster. Dar star en stor soptunna plus finns 2 postlador.. Pa den ena ar det markt, ett streck plus ett stort M.
Denna infart ar ganska farlig da det ar svart att see vad som kommer fran andra hallet.
Sa har ni da kommit in pa grusvagen. Kor bara rakt fram, det kommer en kraftledning och en hage pa vanster sida, kor forbi och borja ta sats for att komma uppfor backen.. En vag gar in till vanster, ta INTE den, bara fortsatt uppfor backen och ni ser 3 trad staket och formodligen mina pallar om det inte ar morkt. Och ett rott litet hus dar roken kommer ur skorsten. Alltsa upp for backen och vid slutet av hagen, gar vag in till vanster. Det ar min korvag. Sa det ar bara att kora in och parkera nanstans.. Phone number kommer. med tiden..