TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

fy fabian för morgnar ,borde vara straffskatt på de. Nej har inte fått i mig tillräckligt med kaffe bara 2 muggar :(

Bara för att fortsätta vara lite grining så när ska ni börja träna era hästar för denna ritten????

tänk på att verka o sko någon vecka innan så de inte är för gammelskodda eller nyskodda ...tappskor är ingen hit ..

kom o tänka på de igår en framskon var lös efter ridturen på Springaren....

en del lär ju behöva en hel del träning så kanske är dax o börja planera de en aning..:angel:

nu är de dax o börja dagen....skitskottning , sko om framskon , städa , tvätta , ...nu blev jag trött...'

Go morron på er alla glada! Ja ni andra oxå för den delen :D Det ser ut att bli sol i dag men man vet aldrig för det är lovat snö på em så vi får väl se.

Har varit ut och gett flickorna frukost och mockat åt dom så nu är det övriga familjens tur att få i sej lite sen drar jag och Madde på Nh-kurs. Ska bli skojigt att träffa likasinnade och få lite tips och råd.

När vi kommer hem ska det köras rundbal och tvättas svans för det blev aldrig av i går :o

Nej nu ska jag sätta fart så jag önskar er en skön lördag och god tur ni som ska ut och njuta på hästryggen :laugh:

en del lär ju behöva en hel del träning så kanske är dax o börja planera de en aning..:angel:
hm...hm...vet att jag tillhör den skaran:o.Planeras gör det men att komma till skott är värre.Tiden går fort också.

Nu är det ju inga jättelånga etapper vi ska göra varje dag och förhoppningsvis är tempot lågt men så klart måste ju både jag och hästen ha hyfsad kondis.

Inte helt fel att du manar på,du får ge oss :banana::banana:och hjälper inte det får du ta fram pisken lite då och då så vi får fart:)!

(sitter och väntar på särbon.Är för en gångs skull klar med allt när vi ska iväg.Tror jag?)

följebil:rofl::rofl::rofl::rofl: känner jag er rätt lär de behövas en karavan av långtradare för allt ni ska ha med er ...

luras ine o skratta så där .....:laugh: följebil....:

Eh..ja? :angel:

Jag, min dotter och en kompis till mig drog iväg på Kolarstigen en heldag. Effektiv ridtid blev ca 6 timmar. Nu hade vi inte följebilen i hasorna, det är omöjligt på den stigen, men väl fanns den tillgänglig om det skulle behövas. Vi lastade av hästarna på en plats, dottern stannade där med dom och jag och kompisen körde iväg bilar med släp till ankomstplatsen och vår följebil körde oss tillbaka. Sen ordnade följebilen med att köra upp matkorgen till vallstugorna så slapp vi kånka på det också...En följebil är BRA:idea:

:laugh: en bil ja....men någon pratade om resväskor o är de så gånger antal utövare ....ptjaaa... lär i alla fall vara en rejäl bil i så fall:laugh:

nu var de ju mest för o trigga tanterna lite :angel:

går de bra med examinatiornerna , kan inte vara många kvar eller ...när slår frihetens klocka :)

morr morr fran ett surt torp.. vaknade efter en orolig natt och tittar ut. dar star Mirri, alldeles ensam och mumsar pa ho under regntacken. HUR han kommit ut vet jag inte men ute var han.. Sa till mig sjalv, ok lat mig fa pa strumpor och byxor i alla fall.. Och nar jag sen kom ut stod han i hagen och vantade pa sitt ho.... Smart hast. Sa det var bara att hamta valdemar och stoppa in honom ocksa.. Damerna far vanta en stund, jag var ju fore koffee..
Dagen innehaller hostacking och stallmockning. Vet inte vad det ar med folk men far inte tag pa ngn att arbeta.. Ryggen gjorde ont och jag som hade tankt att rida idag.. kanske blir battre senare..

Gubbe: med tanke pa att den langsta dagturen blir 22km men mestadels mellan 9 och 15 km, ja visst skall det bli traning, men sa hart blir det inte.. Tror nog vi far gora mer ridning nar vi kommer till de olika gardarna.. Kanske ta tur i neighbourhood there. Det ar ju inte mkt motion per se for pallar att lunka runt i skogen..
Idavallen: du har fatt allt ratt, verkar bli mkt kyckling lol.. Jag far val ta fram flaskfilen ocksa.. Men vi behover mer vin/dryck... Jag kanske far ryck och gor en jordgubbspie ocksa.. tyvarr inga farska bar men frusna gar val ocksa..
Mirameja, Mangskog ar nara och ring om du har tid.. Forstar att nar ni har kort sa langt vill du inte sitta och aka mer.. Munkfors ar pa andra sidan berget har, 34km men vagen har varit stangd ett tag pga is och halka.. Men tror den ar oppen igen..
Voffie, hur har du tankt dig vi skall komma upp pa hastar efter kissepaus?? Vem var det som hade den fallbara pallen?? Kanske den far aka med lol.. Annars ar det stenar som galler.. OM vi kan hitta sana.. lol. Eller med din expertise i tradhanging.. ja parkera hasten under grenen sa ar det bara att hoppa ner..
Jag har nog missat ngt.. Jo, CHO, vad bra att karindk kunde komma och hjalpa dig. Kanske dags att hitta bostad och plats for asnor och pallar?? Och kanske det finns mer arbete i dina trakter an var hon bor nu..
Ja jag far val rora pa mig har.. Skall forsoka fa ngt gjort.. ha en bra dag alla.. Ingen namnd, ingen glomd..

Gäääsp. Nu har jagvaknat efter att ha haft sovmorgon. Det är skönt att nån gång kunna ligga kvar tills man vaknar, inte behöva slänga sig ut i kylan och ta ut hästarna. Samtidigt är det ju mysigt att komma ner till stallet och mötas av mullrande gnäggningar när de är sugna på frukosten:)

Idag blir det inget hästeri för mig, dotterns tur att ta hand om detta. Men jag kan ju titta på dem, har ju dem utanför precis:love: Det blir en vana att titta ut ibland och kolla av så att de har det bra.

Idag blir det istället trevlig samvaro med goda vänner, lite mat och bastu framåt kvällen.

:laugh: en bil ja....men någon pratade om resväskor o är de så gånger antal utövare ....ptjaaa... lär i alla fall vara en rejäl bil i så fall:laugh:

nu var de ju mest för o trigga tanterna lite :angel:

går de bra med examinatiornerna , kan inte vara många kvar eller ...när slår frihetens klocka :)

På måndag får jag väl reda på om jag klarat mig...har kompletterat det som ska kompletteras, nervös väntan:crazy:. Lite lovande är väl att jag fått schema på avdelningen jag ska jobba på men fasen vet om jag törs lita på det förrän jag har fått klart besked...där har jag lite taskigt självförtroende:o

När det gäller följebil och dylikt så kom jag att tänka på ett kompisgäng som brukade ta långturer varje sommar och höst till häst. En av dom hade en kockvagn typ gammelwesternstyle med kastruller och pryttlar hängande utmed sidorna. Dom var ute i 1 vecka och forcerade naturen. Den drogs av en ardenner. Såg störtskönt ut! Hann aldrig hänga med på den turen dock...men kanske vore det en idé för Skagerngänget:idea:

Piraja, jag har tankt pa cookwagon, men da skall vi ha ngn som drar och ja, vi ar ju i bebyggelse och butiker.. De flesta stallen serverar aven frukort och gor lunch paket att ta med sig.. I varsta fall far vi val ata hastfoder lol.. <joke>

Dock tittade jag just i calendar och sag att sondag av tantcampen ar det dags att stalla klockorna framat en timme, yeahh sommartid.. Bra start pa sommaren och alla aventyr.. For de som ar med pa tantcampen som ocksa skall pa skagern, ja vi kan ju ha minimeeting da..
Nu skall jag stada.. pallar ar ute mina tar fryser sa skall vanta lite med ho.. och lycka till pa monday, du kommer att gora jattebra..

kan ju säga så här...har ju gjort ett antal sådana där kurser :) o de har aldrig varit mer än någon enstaka som kuggats o i de fallen har de varit jädrigt grovt så att säga:laugh:

har du fått schema... ja då kan du glatt kasta tvivlen åt skogen....garanterat så koppla av lite du o fixa de som är kvar lika bra så är du snart en statens tjänsteman...:D

obs obs ...glöm inte att en statens tjänsteman springer inte , han skriiiider fram i värdig takt.....:D

blir till att lära om där misstänker jag....:)

Åh...det där med "skridandet" har jag ju redan praktiserat :D . Gäller att inte ta ut sig i korridorerna ;)

KL

Nu är det så mina vänner att jag faktiskt inte orkar läsa ikapp mig just nu, får ta det senare, för ni skriver så förbaskat mkt på kort tid... :eek:

Iaf, jag har ganska mkt med kursstarterna just nu, lungpaj och allmänt risig som ställer till det...

El Camelo mår bra...saknar nog mig eftersom jag just nu har hästförbud eftersom lungorna dog....

Jag tänker på er fast jag inte är inne så frekvent just nu...

Solen lyser idag

Kram på er alla:love:

Hästförbud:eek: Vilket elände! Var rädd om dig, och hoppas det bättrar sig snart. Kram!

Nej nej behöver ingen planering för Skagern,är ju bara att tanka,grensla tjejen o vrida om nyckeln:D
Är ju bara att slå 2 flugor i en smäll,du kör en följebil och kan passa på att testa henne:idea:

Var rädd om dej och krya på dej.
Piraja Kommer att gå fint,snart jobbar du för fullt:)

kl.
jag bara undrar om den gode guden forsoker att saga ngt till mig.. sa jag star dar och fyller pa vatten (ur en dunk) och de forbenade handtagen lossnar.. varvid jag haller vatten over hela mig.. och min enda vinterjacka ( ala gron militarrock). blot blev jag ... sa haller ur resten av dunk och gar in och tror ni inte jag satter mig pa andan framfor dorren dar jag spilled vatten i gar kvall, som nu har blivit en isflack?? var landar jag?? jopp rakt pa onda hoft.. tack och lov hade jag korsett pa mig men i alla fall.. sa har sitter jag nu efter change of clothes och vantar pa att jacka/rock skall torka.. oh ja hade vatten i stovlar ocksa..
jag har saker att gora ute.. jag har inte tid att sitta har.. ar sa frustrerad pa allt och alla. hade tankt aka ner efter en pizza for middag, men det far bli senare.. och madeiras stall maste fortfarande mockas.. och ho baras in.. grrrrrr idag ar ingen bra dag alls..
hastar mar bra i alla fall, dock blir det ingen promenad for ngn idag..
jag vet, i morgon ar en ny dag. i morgon skall bli battre, i morgon skiner solen och allt skall flyta.. det bara MASTE..
jag behover bananer och gubbar.. grona gubbar.. skall nog sa fort hastar ar inne slanga mig loppladan och dra tacket over huvet.. vi glommer bort den har dagen..
Goda nyheter ar att om 2 manader sa har vardagjamningen varit och det betyder sommar av ngn sort..

Här får du en hög :bump::bump::banana::banana:
Trist dag, men imorgon är det en ny med nya krafter och torr jacka, och nya isfläckar :)
Jag har satt mej 3 ggr på rumpan på 2 dar.

Så blev det en ny ridtur idag.
Mkt blandade känslor tyvärr.
jag hatar isen men tänkte att vi tar det ju lugnt.
Första biten gick bra, sen tvärvände hon. Jag fick verkligen inte tag i henne och det var halt och jag blev rädd.:devil:
det blev helt tomt i huvudet och jag lät henne gå hem. Efter en stund blev jag sur, hoppade av och ledde tillbaka henne ner till stora vägen, där sambon stod.
Så hoppade jag upp utan pall :banana: Smidig som en cementsugga.

På hemvägen var Lasse så taggad att han bara ville trava trava. Trullan travade som en tok. Jag blev rädd igen och ylade till sambon att nu hoppar jag av.
Till sist fick jag henne i någorlunda samlad trav och kunde t.om sitta ner korta stunder, hon travar alltså som en studsboll i vanliga fall.
I 1km travade vi på i lugnt tempo, och det var kul!! :D

Så lite blandade känslor blev det. Fast inte bra att ångesten kommer smygande.
Funderar på om jag ska testa räddningsdroppar.

Vilket väder vi har haft idag! Äntligen!!!! -7 grader, sol och vindstilla. Det var väldigt längesen...
Fast jag har vart i storstan en sväng, tänkte åka skoter i em men sambon drog iväg med den när jag kom hem.
Han skulle bara "testa" den så att den verkligen funkar sen förra vintern. Kategorin dåliga ursäkter tycker jag.
Nåja, det kommer ju en ny dag imorgon. Frågan är bara om jag hinner rida nån gång. Det är ju inte så enkelt med en fyraåring hemma. Hon går varken att ta med eller lämna. Hur gör andra?

tja i mina ögon rätt enkelt...:laugh: åker han skoter ...kan du rida..:laugh:

dela på branpassningen..ni är väl hälftenägare till arvingen antar jag.

Även om man har barn , behöver man egen tid o andningspauser i alla fall i min värld ....så lite organisation o lite ställa upp för varann o voila inga problem...:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30