TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vi får väl göra en lista och stämma av, så vi vet hur mkt vi tar med, och kanske tant Kat behöver ha en tom frys att fylla allt som blir över i :)

Det är ju fasen att det går så många sidor, men det var nån som skulle göra en lista och ha koll. Jag säger likadant, vi får se när det närmar sig, det är ju långt kvar...

Nu har jag varit ute och longerat lite, och kunde inte se nåt konstigt med pålle:) Han fick lite extra skjuts också, eftersom det var en som tränade i rundcorallen utanför ridhuset. Svansen i vädret och flygtrav:) Ingen hälta där inte. Nu blir det nog skritt en stund i morgon, kanske känna på traven, känns det bra sätter vi igång igen.

Åh, vad skönt! Hoppas det går bra!

Nu är jag bra seg. Ska fixa disken och sätta på kaffe, sen kanske jag sover en stund till sambon kommer. Ska storhandla sen.

Var ner till hagen och skulle göra ren svansen på Ina men se det hade inte damen tid med alls. Det gick en häst förbi uppepå vägen så flickorna hade fullt sjå med att visa upp sej från sina bästa sidor. Det var höga benlyft och svansarna stog som plymer uppöver ryggarna på dom :love:

Jag tar det sen, skiten sitter nog garanterat kvar :grin:

Haha, visst kan de få till en fantastisk trav när de är sådana:)

Oj, nu skulle jag städa kontoret, och här stod datorn. Hoppla.

Senast ändrad:

|Nu har jag sovit och sant pengar och skall nu dra pa mig kalla stovlar och hoppas att tar overlever.. det ar rent ut sagt for djavligt kallt.. pardon the french..

Men om jag far madeiras box fardig och ho fardigt i dag, ja da kan jag andas, det tar emot sa mkt just for tillfallet, maste vara kylan och vintern, tank om det var sma pippis i buskarna som kvittrade istallet for istappar som knakar.. och gront gras sprutandes.. och +14C istallet for minus... jaja, 21 march kommer varen.. kanske jag kan bjuda pa fint varvader sa vi kan sitta ute och njuta ocksa.. hoppas kan man ju alltid gora..
Nej ivag med mig, ni ar val har senare formodar jag lol..

Suck!
Att lobell har en envis häst det vet vi men undrar om inte min är snäppet värre när hon sätter den sidan till:mad:.

Kånkade ut alla ridgrejer till stallet för en tur i det fina vädret.Tyvärr gjorde jag misstaget att försöka ta in H."bakvägen".Som några kanske minns ställer det till problem då och då.Men hon gick med in både igår och tidigare idag ganska lätt.Lätt i detta fallet = < 10 minuter.

Nu hamnade vi i vår låsta position på var sin sida plastridån igen.Denna gång gick hon in efter 73 min(tittar på klockan direkt vi får stopp)inte rekord men alldeles tillräckligt för att mitt humör skulle dala.Ingen lust att rida när hon väl gick in,hon fick en klapp och så åkte grimman av.

Så för andra gången idag gick jag in från stallet alldeles stelfrusen.

Men jisses vilka envisa djur! Tur de är begåvade med ännu envisare mattar :)

Jag tror som andra, att när vi rider iväg där på Skagernturen så ska det mycket till om Trullor envisas med att stå kvar på stallbacken. Kompisarna går och då vill man hänga med. Vi kommer nog att hitta en lämplig ordning i ledet för att alla hästar ska trivas och vilja knalla med utan knot.

Leo kan ibland tycka att det är läbbigt att ha hästar i rumpen, han är ranglåg som den och är skraj att bli biten. Men det beror på sällskapet, förra sommaren hade vi en gammal nordsvensk tillfälligt ett halvår. Honom var Leo kung över och med honom gick det bra att gå först. Det där kommer man snart på, trivs hästarna så blir det så mycket lättare att få dem dit man vill.

I värsta fall blir det morot på pinne, fast blir jobbigt att hålla den i flera timmar.

Sådärja!Nu har jag varit ute hos hästarna igen och nu när hon var lös gick det fint att gå in-var ju hon själv som bestämde denna gång;).

Vi har pratat ut H.och jag.Vi bestämde att vi undviker den jobbiga vägen när vi ska rida:)(om vi inte har VÄLDIGT gott om tid o tålamod).

Sedan blev det borstning och lite mys och nu står båda inne och vilar.Släpper ut dom om några timmar.

Dom kommer att få klara sig utan mig i helgen.Vi ska till särbons dotter(i dina trakter tant Kat!) lördag till söndag.Jag lägger ut massor med enilage och vattnet i tunnan fryser inte så det ska gå bra hoppas jag.Kan nog få brorsonen att göra en titt här också.

Jisses vad flitigt det är i tråden. Fredag kväll och allt =)

Idag har vi en lite dyster dag här. Dotterns hamster har gett upp fick avsluta imorse =( De små liven sätter sina spår även om de är små...

Annars har det vart jobb och stall och en frysande jag. Bara 1- men jag har liksom frusit in i märgen ändå! Lite till sol vore gott =)
Pållan fick vila, lusten var lite tappad, efter dagen. Och ridhuset var det ju går, så inget dåligt samvete här inte =)

Ska ha lite fredagsmys med familjen nu och jobbar hela dagen i morgon. Hua vad jag kommer att ha att läsa på söndag =D Härlig läsning, ser jag fram emot =)

mirameja, sla mig en signal..jag ar hemma skovlar hela weekend.. 070-5761796 om du har tid over..
jag ar nu mitt is sallad.. pallar sover och jag snart med..natti natti yalls\

Det hade varit kul att var med på Skagern-ritten, men det är långt att köra med pålle, och sen tror jag att det är samma helg sonen har sin studentbal.

Jaja, dte får bli en annan gång:)

Men Tajger du kan vara med någon dag eller fler ändå. Vi behöver ju någon som hjälper till och kör bil med extrautrustning i. En följebil underlättar ju. Så slipper vi lasta allt på kusarna. Kat tycker nog att jag är fjantig här :D hon är ju van vid denna typer av ritt.... Valdemar rymmer ju hur mycket som helst;)

Den /de som hjälper till att köra bilen är ju givetvis välkommen att mya och sova med oss på kvällen. Även om man inte kan alla dagar så kanske man kan någon.....

Sen kanske det finns någon som får ridsår eller träningsvärk som vill stå över en etapp och då kan ju en extraryttare vara bra att ha som kan transportera hästen vidare :idea:

Nu blir det fredagsmyyyyyyyyys

Pytt fredagsmys ska snart till jobbet:cry:
Klarade sej hallen förresten

Vad tråkigt med dotterns hamster. Man fäster sig ju vid dom även om dom är små.

Har tagit in hästarna för ett tag sedan och gett dom lite kom in hö och sitter nu själv hemma då båda mina barn är borta under kvällen.
Det händer inte så ofta att jag blir helt själv kan ju vara lite skönt ibland :laugh:
Har ju både dator och tv själv nu. Har även köpt lite ostbågar så nu klarar sig tanten bra :d

följebil:rofl::rofl::rofl::rofl: känner jag er rätt lär de behövas en karavan av långtradare för allt ni ska ha med er ...

luras ine o skratta så där .....:laugh: följebil....:rofl::rofl::rofl:

Hmm vadå mkt packning hur får man plats med det på en sån här tjej?:D
mc.jpg

shittt sicken skönhet....med den där behövs ingen packning , endast testamentet :laugh: kör ihjäl mig på första turen....:devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar