TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Vad kallt ni har det. Här är bara -2 men lite fuktigt.
Ska ligga runt -4 - +3 i en vecka nu så kanske isen försvinner.

Sambon är ledig i helgen så vi ska försöka få oss nån tur. Får väl gå iväg en bit innan man hoppar upp, så kanske vi missar värsta isen.

Idag fyller min eviga bebis, dottern 18 år. Vad tiden går fort egentligen.

Jag är riktigt dålig på att hälsa alla er nykomlingar välkomna. Så jag gör det nu, välkomna alla! Vare sig ni hittade tråden precis nyss eller har smygläst ett tag. Spelar ingen roll. Kom in i Bukes goaste tråd där ingen yttrat ett ont eller surt ord till någon annan på cirka 8000 inlägg. Det måste helt enkelt vara rekord. :laugh:

Ajajaj!! Tag dej i akt så inte din chef o fru råkar illa ut......:D
Barnen är ju mindre kul,förstås:eek:

Nu kommer det ju nya smygisar varje dag o jag glömmer att hälsa välkommen,men iaf välkomna alla nya!!!

Pinto,hoppas det går bra med pålle även om det inte är din!

Här är ca 4 minus,solen strålar o pållar äter sitt hö i hagen.
Min yngling har bestämt sej för att han inte kan gå i hagen,så han står vid grinden o surar...... Hans kompis har inga problem att gå,men men.
Tyckte synd om honom så jag var ute o sandade o saltade rejält,men det hjälpte inte tyckte han. Vet inte vad jag ska göra,men har inga planer på att bära honom iallafall:D
Kanske halkade han igår o tycker det är läskigt,syntes iallafall inget när han gick till hagen,så vad vet jag.

Nu frukost m son,ha en bra dag alla!

Grattis till dottern! Visst är det otroligt vad tiden springer iväg. Min minsting fyller 19 nästa månad:eek:Han den lille krullhårige sötnosen är nu en trevlig ung man med inte alltför stora ambitioner:) Ta studenten, få ett jobb, skaffa lägenhet...Men det är väl gott nog.

Har fixat stallet och fått ut hästarna. Pratat med Kat en stund på Fb, trevligt, och nu är det nog dags att göra huset presentabelt också. Tar ett par timmar, så jag pausar nog här med jämna mellanrum:)

Ska ta ut hästen i lina också och se hur han rör sig, han har vilat sen i lördags när han var konstig i ena bak.

Ses snart igen, man behöver många pauser när man städar:angel:

Och välkommen Spitfire!!! Göteborg, vi ska inte plocka upp dig på väg till Tantcamp i Karlstad?:)

Senast ändrad:

Delvis KL.

Tack för det.

Till Lyrik: Jag blev berörd när jag läste om din deppighet och att anti-depressiva inte hjälper - jag hoppas att du blivit ordentligt utredd för andra orsaker exempelvis B12-brist som någon nämnde och sköldkörtelproblem, de kan vara lite svårdiagnosticerade. B12 kan variera väldigt och det finns ett stort intervall där brist eller inte är oklart, så man behöver även kolla homocystein, dessutom om man är låg så kan det bero på att man inte tar upp B12 via tabletter och kan behöva sprutor så nöj dig inte om tabletter inte fungerar.

Angående sköldkörteln så är inte de diagnos-verktyg primärvården kör med så exakta som läkarna tror, själv har jag gått och varit supertrött och deltidssjukskriven i flera år och blivit utredd hit och dit och var hela tiden själv övertygad om att sköldkörteln var inblandad, trots att blodvärden var ok (TSH och T4, TSH var visserligen fördubblat men inom referensvärden som dessutom bara bygger på statistik och är väldigt omdiskuterat), fick i somras äntligen en läkare som lyssnade och provbehandlade och jag har blivit mycket bättre än inte frisk (och TSH ligger fortfarande normalt, borde dippat om jag behandlats i onödan).

Du kanske har koll på allt det här och redan är utredd, men ville ändå nämna det eftersom din nuvarande behandling inte hjälper, är övertygad om att många deppiga och utbrända har obehandlade sköldkörtelproblem eftersom man nu enbart diagnosticerar på blodprov och inte symptom som förr. Blodprov vars referensvärden som sagt är omdiskuterade och bygger på en statistisk normalfördelning i befolkningen, och inte forskning om hur folk faktiskt mår på olika nivåer, och inte heller på jämförelser med individens tidigare värden.

Hoppas du mår bättre snart.

Tack Karin! Såg detta nu o ska tänka på det nästa gång!
Problemet nu är att hon "kanske" kommer idag,eller "kanske" imorgon,hon har inte bestämt sej......Hon ringer när hon vet.......
Svårt att ta in vikarie när man inte vet......
Jag bad henne vara hemma hela helgen o bli ordentligt frisk,men hon hade inte råd att vara sjukskriven,därav "kanske".......
Försökte förklara att det ställer till det än mer för mej,men det gick inte fram,kan ju inte tvinga henne att vara sjukskriven om hon anser sej frisk.
Så jag kan bara vänta o se......även om det är smått irriterande:grin:

Jamen herre gud va tiden går fort när man hamnar här. Jag har ju inte varit ut till pållarna än och det är enbart ert fel :mad: Ni skriver ju så fort och jag läser sakta!

Det är -14 och pållarna står nere vid sjön och värmer sej i solen som håller på att stånka sej uppåt.

Nej nu måste jag skynda mej ut så jag hinner in och fortsätta läsa :angel:

Förresten, välkommen Spitfire!

Hej och välkommen!
Missade dej helt då jag skrev långsamt inlägg, och hamnade på ny sida :)

Ja, jag är mest bekymrad över hur jag ska skydda min fru då jag inte vet vem det är :D

Välkommen spitfire:laugh:

lobbel grattis till dotter! Min dotter blir 18 till hösten och är min lilla också :o
Kan inte förstå så fort åren har gått utan att jag blivit äldre :angel:
Eller hur var det? Just det jag var ju tant :grin:

Här har solen också kommit fram tror jag, har lite svårt att se ut. Det är nog någon som har skitat ner mina fönster under natten :cry:
Men man blir glad utav solen så då får man väll ta skiten på fönstren och hoppas att ingen kommer hit under dagsljus :o

Nummer 1 så vill jag hälsa Spifire varmt välkommen. Vadå har inte tid att hänga med i vårat tempo..? Du ska se att har du väl hakat på tråden så börjar du raskt omprioritera din vardag för att kunna umgås med oss ;)

LYRIK-Var är du? Du kan se din sele som såld. Min stallkompis köper den. Du kan skicka mig ett pm om hur hon ska nå dig så får ni lösa det er två emellan.

För övrigt. Hade utsläppet och stod i stallet och gäspade klockan halv sex i morse. Halv sju låg jag åter under täcket igen. Soligt och fint ute. Klockan halv sju var det minus 10. Vad det är nu har jag ingen aaaaning om.

Kelly har börjat hosta lite på morgonen. Har hänt förut. Hon verkar ha lite känsliga luftrör. Jag har låtit henne gå med ett tunnare täcke det sista. Hon ser ju ut som en raggsocka och borde klara sig med tunt täcke. Men idag åkte termo på igen. Det funkade bra sist på hostan. Men det var i gamla stallet som hade en väldigt bra luft. Nu kan det ju vara luften också för enligt mitt tycke är den ingen höjdare. Hade gärna sett att vi kunde öppna upp några fönster men det skulle vi aldrig få för ägaren pga hönor och kaninungar :(

Kelly är ute på ridtur med min stallis idag och jag ska till storstaden Uddevalla för lite shopping.

och valkommen till spitfire.. om du tycker om att sova nara andra manniskor och arbeta ar du mer an valkommen till tantcampen lol.. yep det blir fullt hus, med en massa kvitter och vin och arbete..

voffie: lagger nasan i blot har. Lyrik har pa sin annons telephone numbers .. jag sander pm sa kan du ge till stallkompis.. sa far de prata med varandra.. och OM jag orkar, skall jag fa ivag sadel idag.. det ar jobbig dag och det ar mkt pa listan.. monday ar faktiskt battre dag for sandning..

och hoppas PInto far AOK fran rontgen.

Tant Brimmis, ar det fortfarande tyst i huset?? Du far satta pa p4 och rocka ivag till radio varmland.. Eller sa skaffar du dig en till blond babies, den med 4 fotter och svans.. Da har du sallskap till den som blir lamnad hemma..

Har ar nu pallar ute, jag var tvungen att ga in, mina tar fros. Men forhoppningsvis har jag paket fran Gnesta inom en vecka woohoo.. Hobalar skall nu in och sen stall mockas. Det ar aldrig ngt slut pa det hela..

Aterkommer nar mer har hant..

Nu är det halvtid i städningen. Te o macka, sen blir det en liten hästrunda, så får det bli köksstädning när jag är tillbaka. Badrum, sovrum och vardagsrum avklarat:)

Har ni funderat över det, förresten, varför det är mycket roligare att göra stallet fint än sovrummet, t ex? Jag har ganska lättstädat, men det är ändå trevligare att pyssla i stallet:)

Kl

Försöker värma mina frusna fötter lite.Har stått i stallet med hovslagare,han klarade sig bra men jag missbedömde kylan och tog för få sockar på.Här var -10 på morgonen.

D. skötte sig fint trots två hundar som snodde kring benen,min och hovis.Jag gillar det inte egentligen,är rädd att hundarna ska få en hov i huvudet eller på foten av misstag men det är svårt att hålla min borta.Hon vill ju åt det goda som skärs bort.

I allafall väldigt soligt och fint här nu:).Ska gå en långrunda med hunden så får jag se vad som mer blir gjort idag.

Jo,måste låna mors tvättmaskin!Min gick sönder igår:(.En toppmatad som jag antagligen glömde stänga luckan på ordentligt.I vilket fall sitter trumman stenårt fast,luckan har kilat fast sig i botten.Lyckades peta upp alla kläder genom ett litet hål utom ett par byxor som fick offras till saxen.Känns inte kul att behöva köpa ny maskin,den här var bara fem år och inte alls sliten.

Mockat, sopat och klart!

Håller med, stallet är roligare att städa och fixa i än hemma.
Är jag trött ,seg eller på halvtaskigt humör går jag ner till stallet och donar lite extra. Sätter på radion och går och pular. Då mår man rätt bra när man stänger igen stalldörren och går upp.

Jag sopar stallet varje dag och ibland om man rider 3 ggr på en dag. Lite maniskt kanske men jag trivs att komma in när det ser fräscht ut.
Jag tänker såhär:
Tänk om jag måste ringa vet akut och det är stökigt :eek:
eller om det blir oväder och det inte är mockat när jag tar in hästarna :eek:

Sambon flinar mest.

Hemma är jag inte lika noga. Kanske med kök och diskbänk, men dammsugning sköter sambon.
Jag låter inget ligga framme på fel ställe men tycker att det är tråkigt att städa då de små drar fram allt lika snabbt.

Ser fram emot att måla om boxarna i sommar, då blir det ännu roligare att sopa! :)

Hugger sista...

Tack alla ni underbara människor här i denna tråd!!! Vad skulle jag göra utan er!?!?

Idag har jag ringt runt till alla som han har haft räkningar eller annat hos. Vilket jobb, sägar jag bara. Innan dess var jag hos hästarna, mockade och maken körde dit nya spånbalar. Han har lastbil så han kan ta måååånga med sig.

Det finns i dagsläget inget som säger att det är brott som fadern har blivit utsatt för. Polis och läkare samt låssmed som var där tog ju bara hand om kroppen tillsammans med begr.byrån som fick uppdraget att hämta honom. Städa räcker inte, hela lägenheten måste saneras. Det hade runnit blod in under golvlistern i köket... vidrigt.

Idag valde dottern att arbeta, hon sa att hon behövde det. Sonen skulle bara vara hemma men ville ha kontakt med mig under dagen för att höra hur det går med alla kontakter.

S.

Kl.

Så där, nu börjar jag komma i fas med dagen :laugh: Hästarna har fått sitt och det är mockat. Lunchen är lagad och uppäten och diskmaskinen brummar på och nu sitter jag här. Som vanligt ;)

Appropå kärringcampen :angel: Jag har ju inte bestämt vad jag ska ha med och jag har ingen aning så det får väl bli det som blir över så att säja. Det ingen annan tar med tar jag :laugh:

Solen har gått i moln och ser inte ut att komma fram nå mer i dag, synd! Tänkte försöka ta tag i hemmet men det är ju såååå tråkigt!!

Fast.........jag måste ju gå ner och försöka få ren Inas svans. Den otäcka märren har väl skitit löst så det har runnit i svansen. Hon är urdålig på att hålla undan svansen. Skitfräscht :mad:

Kl.

Så där, nu börjar jag komma i fas med dagen :laugh: Hästarna har fått sitt och det är mockat. Lunchen är lagad och uppäten och diskmaskinen brummar på och nu sitter jag här. Som vanligt ;)

Appropå kärringcampen :angel: Jag har ju inte bestämt vad jag ska ha med och jag har ingen aning så det får väl bli det som blir över så att säja. Det ingen annan tar med tar jag :laugh:

Solen har gått i moln och ser inte ut att komma fram nå mer i dag, synd! Tänkte försöka ta tag i hemmet men det är ju såååå tråkigt!!

Fast.........jag måste ju gå ner och försöka få ren Inas svans. Den otäcka märren har väl skitit löst så det har runnit i svansen. Hon är urdålig på att hålla undan svansen. Skitfräscht :mad:

Mmm, tack, säger som jag, som sitter och läser samtidigt som jag äter överbliven pizza från igår :crazy::D

Vi får väl göra en lista och stämma av, så vi vet hur mkt vi tar med, och kanske tant Kat behöver ha en tom frys att fylla allt som blir över i :)

Skönt att ni har varandra iaf. Ni behöver nog en hel hög med kramar och så får ni den här :bump:

Hahahahaha, visste ju inte att du satt o käka, förlåt de va inte meningen :o:rofl:

Det är lugnt :)
Brukar inte äta mat vid datorn, men just idag gjorde jag det, haha!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar