TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Kanske är så trött att han inte märker ngt

Jag lever med en väldigt blond och disträ man...

För många år sen hade jag i en dag av tristess färgat håret betydligt mer rött än vad jag har naturligt. Peter kom hem och sa ingenting. Två dagar gick och han sa ingenting. Då kunde jag inte låta bli och fråga om han inte märkt något nytt på mig. Han synar mig från topp till tå några gånger och fastnar sedan med blicken på mina joggingbrallor (favvomysisarna) och säger jätteglatt (för han har ju kommit på det :grin: )

"Du har köpt nya byxor"

Han var inte ens i rätt ände av mig och gissade :mad:

Tänk vilken personlig hall det kan bli :laugh: Och det är väl modernt med svart tryck på vit botten:rofl:

Humm...händer som varit under huven på en gammal volvo+ nymålad vit hall= katastrof.

Är det någon gång han ska ha vett på att hålla fingrarna i styr så är det nu .

Sådant kallas konst eller modern heminredning! Det är väl ingen katastrof.
En svart hand på en vit väg tycker jag skulle vara lite fint.;)

Oj får skylla på att jag är disträ,hej och välkommen till bukes bästa tråd:D

Kall gröt? Filip?

Neej..Han fick min specialkokade mannagrynsgröt. Mixtrar till den lite med olika smaker för att den ska bli lite roligare. Favoriten jusst nu är att jag har i ett unns vaniljsocker, ett unns kanel och en klick äppelmos i grötkoket. För att göra den lite mer nyttigare brukar jag ha i lite extra fiberberikade havregryn. Då blir det matigt och gott :d Till det mera äppelmos och kall mjölk.

Shit vad klockan går fort,måste i säng ska till klinik med en pålle imorgon så det blir att gå upp tidigt,sov gott allihopa när det är dags

Nää...det blev nog bara en suck från min sida :D Men där har ni nivån på hans uppmärksamhet.

Ikväll får han äta vad han vill bland färgburkar, tråg, penslar och rller i köket. Jag ska sova nu. Har utsläppet i morogon bitti och då åker de ut i svinottan.

Du får väl vara tacksam för att han känner igen dig, med eller utan hårfärg.;)

OK sa jag at en mumsig middag av ris och chickie och salad och sen sov jag.....1230h nu och sjalklart vaknades det.grrrr, trodde jag skulle fa sova men icke.. och da jag inte har ngt liv, ja jag kan ga ut och frysa om tarna och dra in resten av hobalar eller sa kan jag sitta pa buke.. varmare har dock...

valkommen ny isar, ge mig en vecka och jag kommer ihag era namn etc.. ar inte blond men valdigt tankspridd ..

underbara bilder pa pallar och pallar och stallet var ljust och fint.. Jag undrar om jag skall inforskaffa vit farg sa kan vi mala insidan pa min lada?? Just nu ar det sa morkt och trakigt..

Dijej, jag ar appalled att de inte hade stadat ur lageheten? hade rikskrim varit dar eller ngt?? blod och ngt annat later valdigt konstigt.. Och detmaste varit shock for barnen ocksa.. jag hoppas det gar fort, och inte behover dra ut saker for manader.. obduktion har jag lart mig tar en valdigt tid.. inget over natten har inte.. Men styrkekramar och massor av ::::grona gubbar:::: och ::::nanners::: till dig..

Lobell, du ar hjartligt valkommen pa tantcampen.. Inte ett barn sa langt ogat kan see har uppe, sa det blir nog ett bra break for dig ocksa.. Snallt av hubby att byta helg sa du kan komma.. Du far arrangera how to get here sjalv.. Och tar tacksamt emot vad du nu tar med dig.. Det skall bli skoj.

Sjalvklart skall du med pa Skagern.. Om trulsan inte vill ga, ja det finns knep att fa henne att ga. I varsta fall far du rida lilla valdemar och jag tar trulsan.. och da battre gar hon eller vi far ha ett samtal bakom lagarn.. Sa visst skall du komma med, som sagt vi ar manga som ar med och hjalper dig.. Tror du hon vill sta pa en stallplan nar hennes nya kompisar gar ivag?? icke da..

Voffie, hallen later fin, kanske satta en lapp pa ytterdorr for varning. "DO NOT TOUCH ANYTHING IN HALL" lol.. och lamna ljuset pa. Man skulle da hoppas han forstar ngt.. Men han ar ju en man lol..

Brimmis jag missade tidigare att nasta vecka ar doctor.. Hoppas du far goda nyheter..

Och sa tantcampen igen.. Kanske ngn kunde ta med sig ett 4 eller 6 pack av Lambie.. Jag har nu varit till butik 3 ganger och varje gang glomt att kopa toiletpapper... Ar nere pa sista rullen.. Occh jag kanner migsjalv bra nog att det ar en av de saker som jag skulle glomma.. Annars har jag koll pa allt tror jag..
Skall nu lasa tidningen och vanta pa herr Blunder igen.. Forhoppningsvis dyker han upp, har massor att gora i morrn.
Har jag glomt ngn sa ursakta, det ar ju aftermidnight..

Brr god morgon allihopa- -10 grader här .Sittter och försöker vakna till liv med livets nödvändiga,KAFFE:d
Är def. inte skapt för att få gå upp tidigt men lovat att vara med som hjälp att åka till klinik.håll tummarna allihopa:crazy:

Hej alla!

Här är det en grå dag och ca -9 grader.

Jag tror att jag lyckades att fixa datorn i går :D Men har inte vågat starta upp nätet på den än. Det var så mycket hotfull varnings text på den utav viruset. Det stog att mitt datorliv var slut och att dom skulle vara med mig överallt och även min chef och barn och fru??? Inte för att jag har någon fru :crazy:
Så jag tänkte låta min son ladda ner ett program som är bra på att söka efter virus. Men han har åkt iväg och ska bada i isvak :eek:, håller på att utbilda sig till badmästare.

Här är det lugnt på hästfronten bara dom vanliga sysslorna. I morgon ska jag och dottern i väg på pay and jump då hon ska hoppa sin ena tränares ponny :D Ska bli kul att komma ut lite.

För övrigt så skriver ni så man har en hel novell att ta sig igenom om man inte varit inloggad på en dag, så kul:bump:
Men svårt att komma ihåg vem som skrivit vad. Såg i alla fall jätte fina kort.
Och krama till dom som behöver det.

Ska försöka orka göra lite mer än det nödvändigaste i dag.
Vi ses senare.

har tittar solen fram.. woohoo och temp is -11. Skall forsoka fa bort sno idag wsa jag kan stanga dorren till stallet..En annan anledning till att jag vill ha nytt stall. Nagon intresserad i tva boxar 3x3,70 styck med 150cm dorrar (hojd) saljes billigt till ratt person.
annars inget nytt. Resten av hoet in idag och om solen haller i sig lite stadning i stallet.. och i huset.
men det hander sakert ngt forr eller senare.. ha en bra dag alla.

KL

Ännu en smygläsare ger sig till känna, att jag smygit beror mest på att jag inte har en chans att hänga med i ert tempo, men vill ändå säga hej och gör kanske ett litet inlägg då och då.

43-årig tant, bor i Göteborgs-trakten, efter hästlivet i ungdomen som inkluderande en rund irländare som älskade att hoppa (vid namn Spitfire) hade jag uppehåll med sporadiskt ridande i över 10 år. Hittade som så många andra tillbaka via dotterns ridskola - visste att det var dags att ta tag i det när de andra föräldrarna föreslog en promenad under barnens teorilektion och jag ville stanna i stallet och klappa hästarna :laugh:.

Så efter uppvärmning på ridskola är jag nu medryttare på trevligt halvblodssto (fux!), kan kalla henne Blomman, samt utsatt för starka påtryckningar från dottern att köpa ponny. Dottern är 10 år och riktigt hästtokig, som min amerikanska stilhoppare till kusin säger "She's got the bug". Hon har två yngre bröder som jag försöker peppa till ridning, den ena provade två gånger, tyckte det var kul men kom fram till att "rida är kul, men bollar är roligare". Den andra, snart 5 år, vågar inte prova men klappar gärna de snällaste ridskolehästarna.

Och ja, jag använder pall, givetvis enbart för att skona häst och utrustning, :D, (märks tydligt när jag efter att ha lett hästen den isiga grusvägen och sedan desperat letar efter något att stå på för att komma upp!)

Tack för alla era roliga och underhållande historier och er underbara självdistans. Och en samlad uppmuntringsbanan till alla som kämpar med egna, andras, pållars sjukdomar, tentor, chefer, självförtroende mm :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar