TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Åhhh...va duktig jag är :bump: Listerna i hallen är färdigmålade. Det tog bara två år :angel:

I morgon ska jag måla väggarna. Men nu ska jag vara mamma ett tag. Sonens kompis har åkt hem så nu får jag ersätta honom en stund.

Välkommen...Eftersom du har 4 pallar får du bli drottning av pallar här :D

Ska jag vara drottning av pallar så är det väl bäst att presentera lite bildbevis...
Mina 4 pallar
pallar_fyra.jpg

Mina 4 pållar
pallar_hemma.jpg

För att göra det hela ännu bättre så har jag även 4 katter...

Äh..va f-n. Kokat gröt och läst saga. Nu sover han. Lika bra att riva ner hatthyllan och nyckelskåpet och slaska på den där färgen. Gubben lär bli chockad när/om han kommer hem. Han sitter i ett garage 1 mil bort och skruvar på nya tävlingsbilen. Tävlingen, ett 6 timmars race där tre förare turas om att köra, går av stapeln på lördag. Bilen vill tydligen inte delta lika mycket som gubbarna. Så till dess är jag gräsänka.

Jag har hört att alla goda ting är tre men så är visst inte fallet ;)

Vilket supermysigt stall!

Hugger sista...

Jaha, då har vi varit nere i "B":s lägenhet i gbg. När vi kom in så var det en lite sötaktig doft i lägenheten, vad det berodde på såg vi i köket, en enorm blodpöl. Det fanns något annat flytande med men det vet jag inte vad det var. Annars var det lite rörigt, i hallen tre veckors post, reklamen la vi över pölen. Den lin.mattan måste bytas... Fruktansvärt äckligt!
Barnen mådde illa, jag har sett sånt förut. Dottern och Mormor var kvar i lägenheten medans sonen och jag åkte till banken för att stoppa alla uttag från hans fars konto. Fadern kommer att kremeras och spridas i minneslunden i vår kyrka. Imorgon ska vi fortsätta ringa runt till ställen och tala om att han är död. Dottern är väldigt trött nu och sonen ska koppla av med sitt nya tv-spel. Jag själv, ja, vad ska jag säga? Slutkörd är ett bra ord.

S.

Fina pallar o pållar! Särskilt lilla shettisen längst bort:) Vi har så stora pållar i stallet...

Dijej - mycket känslor kan vara oerhört tröttsamt. Skönt att ha det gjort iaf.

Fy farao, ingen bra dag med andra ord....:cry:
Tyvärr inte mycket att göra,du får jobba på att andas mellan varven.
En sån här :bump: behöver du tror jag

Säger som övriga,fint stall,fina pallar men pållarna var finast!:laugh:

Håller med. Men nu är det värsta över. Barnen och Mormor ska ner igen på lördag, jag klarar inte mer.
Det är lite mer saker barnen vill ha som inte fick plats i bilen hem.

S.

Bhöver nog en :bump:, det har du rätt i, tack.
Jag hoppas att deras far inte har lidit, blir förtvivlad när jag tänker på vad som låg på golvet.

S.

Ja usch,det förstår jag! Det värsta har ju redan hänt,men man får ju hoppas att han inte led. Hemskt,men inget som går att ändra..... Utmattande att gå o grubbla på! Hoppas ni får svar vid obduktionen,så kanske du/ni slipper grubblerierna iallafall......

Tjusiga pallar men ännu finare pållar och vilket tjusigt stall med ett härligt ljus :laugh:

Dijej, va ska man säja? Nu är det iaf gjort, hoppas barnen mår bra ändå trots allt.

Voff, va duktig du är! Jag kommer inte längre än till tänk-stadiet jag :angel:

Jag förstår att du inte orkar. Hoppas du mår bättre imorgon, nu kan det ju bara bli bättre.
Vet du när han ska kremeras? Eller är obduktionen något som kan ta lång tid?

Hugger en knapp!

Haha,åsnor o pållar......! Jo nog har jag tänkt på det!

Men det är ju så galet långt att åka för Karin... Men lyckas vi hitta något kyffe:D att bo i så kanske det inte är omöjligt :laugh:
Kan ju inte lämna åsnor o pållar utan tillsyn ett helt dygn
Men om det är akut nu kan jag komma dagtid i helgen. Om det sen blir ett fast jobb borde man ju kunna hitta en bostad.

Vi väntar nu på obd.rapporten, undrar så vad som har hänt.

S.

Naaaw, så gulligt med en låg dörr till den lille pysen :) Vår plutt har vi satt två kättingar åt istället för boxdörren, så att han ska kunna titta ut lite. Palluppsättningen tycker jag om. Jag ska ta itu med fotandet i morgon, lovar.

De kommer nog att må bättre när deras far ligger här hos hos. I en liten vit kyrka från 1100-talet.

S.

Vet inte när han ska kremeras, obduceringen kan ta tid.

S.

Förstår att det här tar på krafterna. När allt det praktiska är över, sista pappret ordnat och begravningen avklarad hoppas jag att ni kan hitta på något avkopplande att göra tillsammans. Skönt att ni har mormor med er i det hela också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar