TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

KL
-9 grader. Klarblå himmel och strålande sol. Hoppas på att stallis man kan sitta barnvakt så vi kan ge oss ut och rida. I väntan på svar så åker jag och son till Granngården och köper vitfärg. Ska chocka Peter med att måla listerna i köket eller måla klart i hallen.

Man kan ju inte sitta på buke hela dagarna, eller? ;)

Cizma: Trist med sjuka ungar,lungpaj mm FY! Verkar som om vi alla har vår beskärda del av hell,av o till:crazy: Vad göra? Håll fast,häng kvar tills man får fotfästet åter.... Peppkramar!:banana:

Ponnytant:Längesedan! Vad valde du för jobb? Du hade väl några alternativ om jag inte minns fel? Lycka till iallafall o slit inte ut dej! Tror du behöver en sån här oxå,:banana: det gör vi alla ibland!

Nu ska här lunkas ut i stallet,grubbla lite på lösningar,det gör man så bra när man mockar!

Precis vad jag funderar på! Bara det att jag vill helst inte jobba som ass för sonen,jag vill ha ett jobb så jag kommer hemifrån.....
Men när det blir såhär är det ju kanon att kunna ingå i ass "skaran".
Tyvärr tror jag att jag kommer att få gå in ännu mer då,jag bor ju här.....
Min son har med sej PA på dagcenter oxå,han har oxå bad,sär vux å sånt inbakat i dagcenterverksamheten

Jag hoppas att det blir bättre och bättre för er som har en sån fruktansvärd otur hela tiden. Här kommer ännu mera styrkekramar till er alla :love:

Jag kommer nu att stänga av internet och försöka med en operation rädda liten dator :confused: Har fått lite instruktioner av sonen innan han åkte till skolan...
Är det inte så att tanter klarar allt om man vill? :angel:

Nej men det är ju det som är grejen om du har kummunala ass. Då är det ju schemalagd arbetstid och det är upp till kommunen att ordna vikarier om nån är sjuk, inte du. Med risk för att trampa dej på tårna och isf ber jag om ursäkt direkt för det är inte så jag menar men är det uteslutet att sonen flyttar till egen lägenhet? Kompisen resonerade som så att vuxna barn ska inte bo hemma vid mamma o pappa oavsett man har ett handikapp eller inte. Vi har flera bekanta med handikappade barn och dom resonerar så allihopa.

Sol =)
Blir alltid piggare av att solen tittar fram.
Hann att tänka att det skulle vara skönt att rida nu på dagen. Även om det blir i ridhus pga isen så gör solen sitt. Men samtidigt som tanken kom fick jag sms från dottern -Kan jag rida i ridhuset men en kompis i kväll?
Vad säger man =/ Minns ju hur viktigt det var haha. Får bli min tur i mån =)

Tack alla som hälsar mig välkommen =)

Han har försökt flytta hemifrån två ggr..........
Katastrof båda gångerna,tyvärr.
Det är en annan historia:D Den får vi ta någon annan gång!
Tack för att du bryr dej:laugh:

Phuuu, du tog det på rätt sätt :bow: Blev rädd att du skulle ta det på fel sätt och att jag la mej i nåt jag inte har att göra med.

Synd att det inte funkat för grabben att flytta, ja för er båda faktiskt! Du gör ju en enorm uppoffring för din son men det gör man väl antar jag. Det är väl en del av föräldraskapet, man gör vad man kan för sina barn i alla lägen även om det går ut över ens eget liv.

Här är -3 och lite grått, men hoppas på lite sol sen.
Har blivit superförkyld över natten och det känns som om nån hoppat på mej.
Varenda muskel värker som träningsvärk och början till nackspärr.
Men men , det går över antagligen lagom till sambons helgledighet är slut :)

Kul att du skriver Ponnytant. Tänkte på dej häromdan när jag såg ditt namn i en tråd :)
Hoppas ditt nya jobb är roligt!

Nä, om man skulle gå ner och mocka så det är gjort. De är ju inne lite fler timmar när sambon jobbar med massagen så det är mer bajs som ska ut :)

kl

jag smygläser också... och ni verkar vara fantastiska allihop. :)
Jag då? Är 40 år har sambo, 4 1/2 årig dotter, häst och företag. För lite tid och för mycket att göra förstås.

Fy ingen rolig situation,du måste ju gå på knäna.
Tycker personligen att det är dåligt att inte assistenterna kan ställa upp och täcka i alla fall lite för varandra med tanke på att de har det så bra.
Förstår att du tittar på andra lösningar,det funkar ju inte att du ska sköta ditt eget jobb och gå in för assistenterna så fort det krisar.Det fixar ingen i längden.Sen tror jag attdet är bra att man har ett jobb utanför hemmet istället för att vara personlig assistent själv,inte bra för varken dej eller sonen att alltid vara tillsammans men det är ju min uppfattning det.
Var rädd om dej så att du orkar.

välkommen...de är inte tiden de är fel på...de är prioriteringen:laugh:

äntligen har de plogat upp en 3 km bred slinga på sjön:laugh: Är en fantastisk känsla o gallopera på blank isen...bara ljudet är speciellt o man känner hur isen sviktar en aning.

Hästarna gillar verkligen o köra race . Har ni möjligheet så rid på isen...häftigt.:laugh:

Det finns ingenstans man kan göra det här:cry:
På tal om salt nu hade de fått hem så här är en som burit hem ett stort lager så nu ska det saltas:D

Oj, nu har jag fått två bokningar till att visa mina bilder från ridsemestern i Frankrike:) Jag har ju visat dem på två äldreträffar på jobbet, men nu är det två andra som hört av sig. Kul!

Och välkommen Maiagull!

Usch inget skoj med förkylning ta en stor whiskey så kanske det blir bättre om inte annat så blir det roligare att va sjuk;)
Här är det -2 och sol så nu ska jag till stallet,greja och ta en sväng.:D

Rida på isen, är du alldeles spritt språngandes galen :eek: Har den största respekt för isar och jag skulle aldrig tordas rida på sjöis, jag ryser bara av tanken på de :crazy:

Välkommen du med maiagull :laugh: till detta ljuvliga ställe där bara gröna bumlingar och dansande bananer finns när det kör i hop sej på någe vis eller man har lyckats med nåt man inte trodde va möjligt :D och man kan till o med ge sej bananer själv när man är duktig :rofl:

Som uppvuxen vid Orsasjöns strand så var isen den bästa platsen för ridning vintertid :laugh: Nu finns det inga isar i närheten som jag skulle känna mig säker att ge mig ut på.

KL

Men ridtur blev det idag. I strålande sol gav jag och stallisen ut på jakt efter nya ridvägar. Hittade ev en men det var svårt att se vart den tog vägen bland träd och snö så vi får återkomma till den när det blivit barmark. Så idag blev det bara skritt tyvärr. Men Kelly blev lite svettig av snötrampandet ändå. Visst var det rena isgatan på alla vägar men broddarna fäste jättebra så isen märktes inte alls.

Nu har jag hämtat upp sonens bästis så jag ska få måla kökslisterna ifred.

Jag har fö inget liv tror jag,och sonens ass oxå för den delen.......
Nu är det dax för nästa sjuka ass.....och den som gapar mest o vill ha extra timmar,vägrar:mad: det är ju helg.Ja,de andra vill heller inte jobba i helgen fö.
Så nu väntar ett nytt pass med son framför DVD och jag rännandes som en chippskodd räv mellan stall o hus,i tre dar:crazy:
Du får hojta om jag kan hjälpa! Jag är utan jobb, så jag har massor av tid.

vilken idea.. karindk tar sina asnor och pallar och blir ass hos cho.. OM det finns bostad forstas..oh rum i stallet for pallar/asnor..

nar jag gjorde min AT tjanst bodde jag i ett isolerat/airconditioned rum i stallet. Toa och dusch fanns i stallgangen och jag hade ett minikok och vad jag behovde. Det var 3x6 meter.. och perfekt. .till och med cable for tv.. som jag inte hade.. Men inga problem att leva i.. Kanske inte sa vanligt i sverige att man har stallskotare i "lagenhet" inuti stallet/ovanpa stallet.. Personligen tycker jag det var toppen.. just en sidonote.. hoppas du hittar ngt snart karindk.

Hugger en knapp!

Haha,åsnor o pållar......! Jo nog har jag tänkt på det!

Men det är ju så galet långt att åka för Karin... Men lyckas vi hitta något kyffe:D att bo i så kanske det inte är omöjligt :laugh:
Kan ju inte lämna åsnor o pållar utan tillsyn ett helt dygn

Tack alla ni snälla som bryr er! Ni ska alla ha en sån här:banana: det är ni värda!

Fick ett gott betyg av sonen nyss oxå,han sa att jag jobbade bra!:love:
Vilket jag inte alls gör,fantastiskt förlåtande son,precis som pållarna......
Har han varit för mycket i stallet under sin uppväxt,tro:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar