TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jawohl Fru Fanjunkare :D rättning i leden , ålning meddels hasning anbefalles

Ja, en sträckning hoppas jag på också...det konstiga är att det kommer efter stillastående, och han protesterade inte under hela ridpasset, utan hoppade snällt och hyfsat glatt hinderna, det kom mot slutet av passet. Jaja, håller tummarna att dte ändå är nåt sånt:crazy:

jo men de är ju logiskt eller hur.....sträckning blir ju liksom stelare av stillastående o hoppningen gjorde säkert " skadan " värre o därför mer stel efteråt.

hade säkert sträckt sig lite innan du red o sen blev de liksaom mer ...

hur har de känts för dig när du sträckt dig rejält o sutit stilla o sen ska röra på dig:laugh:

Hur gick det med nsv fölet som var på kliniken i,var det torsdags,??
Hoppas allt var bra!:laugh:

Låter betryggande, jag tror gärna på dig:) Har nog aldrig sträckt mig så, har ingen aning om hur det "ska" kännas:)

Det där lät inte bra. Kan han ha gått ikull i hagen och vara stel och öm i mjukdelar? Leo gjorde det en gång för ett par år sedan och det yttrade sig ungefär som du beskriver. Jag såg på hans täcke att han hade varit ikull i den hala leran. Nu var det ingen större fara med min häst, på bara ett par dagar var han mycket bättre och efter en vecka fanns inget spår av "lårkakorna" längre. Jag hoppas din plutt inte heller har råkat ut för något allvarligt.

Som jag sa till dig förut så får du gärna åka med mig om det går att få till. Men, jag har tänkt dra iväg redan under fredagen, jag vill gärna passa på att tantmysa så mycket jag kan när tillfälle bjuds :)

Kanske. Har inte sett något som tyder på att det skulle hänt nåt. Vi får se hur det ser ut i morgon. Ev kommer en bekant, mycket hästrutinerad, ut och tittar. Annars får det bli kliniken, om det är lika mycket.

Och du, klart vi ska tantmysa:)

Usch hoppas att han är bättre imorgon.Kan han inte ha halkat till lite och sträckt sej.Hade en som sträckt sej vid korset och var blockhalt av det.

Pust här har det snöat större delen av dagen o så påstår de att det ska regna imorgon,inte skojigt.
Dottern jobbade så jag hade stallet själv,blev lite ridning på fältet med tanterna:)
Men min var liiite sur det snöade ju i öronen,hon är en riktig innehäst tror jag:o

hahah sno i oronen, det ar inte latt att vara pinto hast.. lol..
mina hade fruset har i oronen, fick torka dem da de var genomsura sen blev det forstas fleece pa for natten. valdemars lugg star rakt ut igen, den ar frusen.. stackarn.. jag skulle kunna klippa/tunna ur den lite men han ar sa sot dar med allt sitt har.. Herr Persson, uppfodaren berattade att nar han tavlade med farfar Vallman sa var han tvungen att ha tva flator i luggen pa hasten.. annars kunde han inte se var han gick.. det gar tydligen i slakten det dar med har.. Kanske tva flator for valdemar ocksa?? han ar sot likasom..
Madeira hostade inget vid intag eller senare.. men hon var hungrig precis som de andra.. Hon far slaskmat just nu for att cutta tillbaks starkelse samt "dammet" som ar i krossade kornen.. Denna sack kopte jag fran grangarden och det ar nastan som malet .. det bonden som jag normalt koper har inte alls lika mkt mjol i sig..

och pa den tanken gar jag nu tillbaks till sangs.. natti

Skumt väder det ska bli nu då.
+5 på natten till tisdag :eek:
Sen -6 på torsdag.

Då blir det skridskor på hästarna.

Samma här:(
-10 igår morse
nu +1, ska vara det tills tiskväll.
Så nu får jag byta täcke på Lyrik fram och tillbaka, får nog ett fleecefodrat regntäcke när jag kommer dit em. Har nu ett 300 g vintertäcke. Har täcket på 24/7, bara jag som byter på honom...

*kl*
Så, nu försöker jag hoppa in i tråden igen,
Hej alla! har jobbat som en gris i 2 månader och när jag inte jobbar så mockar jag. :D Så någon ridning har det inte blivit. Snö och drivis och isgator har vi var och varannan dag, så det är svårt att rida ut på kvällarna också.
Så nu har jag satt upp mig på ridskolan igen! Herre jösses, jag måste ju få rida någon gång i veckan! 5 hästar hemma och jag får aldrig rida!
Ja, en shettis o nordsvensk som inte är min iofs och en 2 åring och en C ponny som skulle gå av på mitten om jag hoppa upp. så då återstår en D ponny och den busrider min dotter. Nä. lite organiserad ridning vill jag ha nu :p

Här har regnat hela natten så det är isgator överallt. Hoppas det regnar på riktig bra så isen försvinner, för om några dagar ska det bli kallt igen, suck.
Nu är vi lyckligt lottade som har en annan hage vi kan släppa hästarna i om det blir isgata i den de går nu.

Ha en bra dag alla, själv ska jag iväg o se på lite hästhoppning. :bump:

Nämen de var inte i går! Välkommen tillbaka, kul att "se" dej igen :D Här har det snöat i natt men nu töar det som bara den så jag antar väl att det är isgator här med på em :mad: Är det vinter ska det vara vinter med kallgrader och gnistrande snö, det ska knarra under fötterna när man går inte plaska.

Har fått i mej lite frukost och väntar nu på att kaffet ska puttra klart så jag får mej en kopp innan jag äntrar ligghallen med dynggrepen.

Första vargen som sköts under vargjakten i går blev skjuten en bit härifrån så det måste vara nån av vargarna som dom sett omkring skogarna och byn här. Sorgligt tycker jag :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30