Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Tackar som frågar Det såg något bättre ut i morse, men han fick stå inne. Ska strax ner och mocka och fylla på hö, så jag ska kolla igen. Här är glashalt på vår grusväg, så nån klinik blir det inte ändåSkulle det bli nåt helt akut, får vi köra för med traktorn och dra upp transporten...
Maken är ute med traktorn för tredje gången för att dra loss bilar som inte kommer nånstans
KL
J***a ishalka!!! Liten backe upp till stallet och vem sätter sig på tvären där?! Min snälle stallägare hämtade lastmaskinen och fick dra upp mig. Syns inget på bilen och tänker därför inte nämna något till käre maken. Det han inte vet...hihi! Skulle har ridit i ridhuset men detta tog musten ur mig.
Skönt att det verkar bättre med kusen Du får akta dej så inte du gör en piruett på isen och sträcker dej du med! Eller nåt ännu värre .
Kollade tv4vadret.se och det var ingen munter läsning: regn och plusgrader både i dag och i morron sen blir det kallare igen, grrrrr! Varför kan det inte få vara vinter!
Jag lämnar inte gården idag, varken med eller utan häst
Var ute nu och kollade, skumt. Han går två steg där han inte tar ut steget, sen ganska ok
Som tur är så är han väldigt snäll att ha inne, han låg ner och vilade när jag kom ner nu för lunchen. Sen är han glad när han får nytt hö, och ställer sig och mumsar igen. Skönt.
låter bra de där- synd de inte finns någon väg eller ställe utan is , en promenad skulle nog göra susen...stelheten kommer av stillaståendet ...
någon vecka i haagen eller promenader o han är som ny igen....
du får ta o göra som bambi på is själv så vet du ur han känner sig nää görr för tusan inte de....en rejäl sträckning är inge kul....ömt o sätter man sig eller sover är amn stel o de stramar rejält tills man ledat upp de ...
nåå pålle äter o är pigg o inte halt ...låter bra ...
Håller en tumme för att det ordnar sig med hästen... och att det inte är något allvarligt.
Kan meddela att sträckningar och muskelbristningar gör djävulskt ont.. men är för det mesta helt ofarligt...
Minns när jag blev avslängd av förra unghästen och fick en rejäl muskelbristning i ryggen.... Lovar att det inte var någon höjdare
Här i södra Småland skvalar det i dag... Rejält med plusgrader så det tar ordentligt på snömassorna... Natten till idag regnade det och det har polerat alla isiga vägar och gårdsplaner... Själv skulle jag kunna åka skridskor på min gårdsplan... eller... jag kunde i alla fall.. Nu har jag hävt på ett rejält lager med salt... så nu knäpper det i isen och ytan luckras upp... Men det är fortfarande såphalt...
Damerna i hagen mår bara bra... Men de svettas i värmen... De rullar sig hela tiden i blötsnön för att stilla kliet i pälsen... Så även om det inte regnar just nu så är de blöta.. både inifrån och utifrån... Men det blöta utifrån är ju självförvållat.
japp de småregnar o kom inte upp med bilen i morse efter nattvakten..isgator överallt men fort går de
men efter lite kaffe o morgon mål åt pållar , sadlades Springaren upp o vi kastade oss ut i vinterlandskapet .
Springaren var pigg som en pelikan o var ytterst gåvillig så de blev en dundrande galopp på vägen o i skogen
Springaren har nog fått vårkänslor tokskallen för de var väldigt svårt o ha alla benen i marken samtidigt men sötnosen är rätt kul när han krumbuktar o har sig och försöker leka ridhäst
sen var de skönt o rulla sig i snön o nu ska vi se om kökschefen förmår fylla min mage innan de är dags för en natt till på jobbet .
Sällar mig till nejsägarna...
Vill inte ha vår ännu... Vill ha vinter och minugrader minst en månad till...
Ser inte fram emot leriga hagar, mörker, blöta, storbalar som sunkar ihop efter två dagar och annat elände ... nope..
Februari ut kan det gott få vara vinter... SEN kan det få bli vår...
Om man kunde specialbeställa en exemplarisk vår... Ja... då skulle det kunna få bli vår nu... Då vore det skönt... och om garantier för en sådan vår skulle kunna fås... Ja.. då vill jag också ha vår nu...
Goddagens allihopa.... Här är det inget nytt under solen...som inte syns
Kylan har ändrats till blida....-10 så man vet inte längre vare sig in eller ut.... El Camelo mufflar hö, jag ska fortsätta med att analysera min "predikan" och "krönika"
Jag håller med dig
Ljusa kvällar man hinner med hästarna utan att sressa när man kommer hem.
Grönt gräs, gröna träd, fåglar som kvittrar, hästar utan täcken och vi utan tjocka jackor, mössor, vantar och blöta kalla skor.
Sitta ute och ta en kopp kaffe och bara njuta
Snöade inatt, sen regn på förmiddan och nu +6 = skotta blötsnö och blev genomsvett! Man är ju van vid att ha knäppt jacka och vantar nu och glömmer att det inte är -10 ute varje dag
Inatt ska det vara +6 och sen sol på dan. Men våra högar på stall och hustak släpper inte. Jag springer förbi ena hörnan när jag ger hö.
Annars händer det inte så mkt här. Skulle ju testat sadeln med kortare fendrar men det är så blaskigt ute så jag vågar inte.
Fast nu märkte jag att det ännu inte är mörkt ute fast kl är 15.40 och vi har grå himmel, så nu börjar det vända
För mej är det toppen när det är ljust åtminstone runt 18 för då hinner jag rida när bonusbarnen kommer hem från skolan.
Så ljuset är det jag längtar efter mest.
Jag vill oxå ha vår!!!! Precis som du så vill jag oxå ha ljuset,den här mörka årstiden tar knäcken på mej
Snön osv är eg inget problem,men just mörkret!
Skönt att höra att verkar vara bättre ,ang. första stegen gissar jag som "gubbtjuv" att han är lite stel.Hmm som en annan när man ska komma igång.
Rena isbanan här oxå,bilen betedde sej som Bambi på hal is,så pållarna fick en extra vilodag.
Morr skitväder varför kan det inte få vara ngr minusgrader och härlig lössnö!!!
Du gkömde en sak det är att man slipper se ut som michelingubbar när man fått på sej allt.
Men jag gillar faktiskt trots det att det är snö på vintern men inte skridskobana
Sällar mig till skaran som vill ha vår och ljus Och tänk att inte känna sig som en uppstoppad falukorv när man rider Så gärna mer värme. Här är det nu plusgrader och har kommit lite regn, så alla ställen med packad snö är numera skridskobanor.
Dock gick det utmärkt att rida både i skogen och på grusvägskanten. Igår blev det snöplumsande på äng och i skogen och idag har vi kört konditionsträning på grusvägen. Igår fick prinsessan lust att dra ut på en äng, tidigare än vad jag tänkt mig, snacka om att hon blev förvånad när snön gick upp över magen på henne, bara stod där och tittade bak på mig med en väldigt förvånad min Sedan tillbaka upp på vägen igen och när jag sade att nu kan vi gå ut på ängen så blev hon själaglad Som sagt hon älskar snön, särskilt om inte någon annan gått där först
Hästmänniskan
Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
Hundavel & Ras Bekanta till ena grannen har en MAS... och det är ett litet kräk, helt ärligt. Det är en sådan hund som jag absolut inte går i närheten...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.