Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
KL
Jösses vad ni skriver
Ta och lugna er lite va......
Tajger- Håller tummarna för pålle.
McMarco- Så tråkigt med din svärfar, jag vet ju hur det är att stå som anhörig och se på
Lyvka till med tuttbesiktiktingen, hoppas de får MVG.
Kat- Vad du kämpar. Men håll ut, snart är det kärringagos och då ska vi försöka komma ikapp lite åt dig och få ordning på torpet igen
Här händer heller inte mycket tack vare det förbenade vädret Efter snö kommer....
Regn Hela byggden är som en genomblöt ishockeybana. Har ju varit så ridsugen men regn+blåst ihop spolar i alla fall bort min enusiasm. Tack och lov så har mina stallisar behållt sin. Igår skulle jag och Cools ägare ut på en bokad tur. Jag hoppade av p.g.a lathet som skyldes på vädret. Nu är hon inte så sugen på att rida själv eftersom han har börjat testa ordentligt (3-årstrottsen..
) så lösningen blev att dottern lånade Kelly. Dottern har ung-araben. Perfekt lösning. Jag har en häst som behövs ridas mer än jag hinner och hennes häst är inte inriden ännu.
Idag ligger Filip sjuk så den inbokade turen med dottern på mammans häst blev inställd. Då passade mamman på att låna Kelly istället så hon fick motion idag med. Tror det gjorde mamman lite gott för hennes pålle har varit rätt tuff det sista och hon håller ju på att återkomma till ridningen efter flera år från sadeln och då är man ju försiktig av sig. Pratade med dottern och turen hade gått jättebra och de hade tom vågat sig på lite galopp. Mamman hade känt sig trygg med Kelly och tyckt det var jättekul med min lilla turbohäst.
Goa som de är så tar de allt pyssel i stallet när de lånar Kelly så jag blir alltså helt stallbefirad för andra dagen på rad! Välkommet idag då jag inte är sugen på att dra iväg Filip med 39.4 i feber och krupphosta.
Så denna dag blir en seg hemmadag. Har letat bil på blocket. Ev hittat en, dock är den några tusenlappar för dyr. Kanske gubben har några lappar liggandes
Såg att jag fått sällskap i dikesklubben
Klokt att inget säga till gubben, de ska bara predika en massa och sen ut och syna bilen.
Dottern i stallet körde också av igår samt en annan av mina hästpolare. Hon hade tom 4-hjulsdrift. Känns som om det är läge att ta passaten-saten på en tur snart