TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Och hur lätt är det att få tag på en ansvarig läkare?Min uppfattning efter att ha varit inne i vårdsvängen är att man får passa telefontider och sitta i kö i det oändliga.Går kanske bra om man är helt sjukskriven men har man jobb att sköta så..Har aldrig fått direktkontakt med någon läkare utan allt går genom olika sköterskor.

När jag skulle få ett intyg förlängt en gång dröjde det nog ca en månad över tiden innan det äntligen blev påskrivet trots upprepat tjat(i god tid)från min sida.Då tröttnade särbon på att höra mig klaga och gick upp på avdelningen och skällde ut dom,han jobbade i huset.Fick mitt intyg:).

Vill också säja att själva vården har varit jättebra i mitt fall,är man mitt i behandling fungerar allt bra.Det är när man ska klara sig själv som ev.problem börjar.

förstår dig men de lönar föga att försöka slå systemet , bättre o manipulera de ....

genom att tala om för dina läkare så lägger du bollen hos dem o de är de som skall ta matchen med kassan inte du....så ring o tala med dina läkare , de får helt enkelt göra ett bättre jobb , de har inte tillräckligt talat om för kassan vad som gäller ...läkarna har inte gjort sitt jobb...så gnäll på dem...

Att den första Passaten bran upp var för att någon tuttande eld på den, men det gjorde inget för vi fick ut vad vi gett för den och var ändå i bytarfunderingar. Audin vi hade var underbar (men dyyr att laga) det var ett sånt där stooort rymdskepp att glida fram i (en audi 100) den sålde vi när den rullat 47 000 mil :o.

Vågar inte räkna hur många volvos som passerat här men det har varit gammla rishögar som gubben trimmar och tävlar med. Men vi hade en 945, en riktig pärla i flera år. Den fick vi för oss att byta till något morderare, en V40. Big misstake. Motorn rasade på det lilla aset efter bara 8 månader och vips så var bilen värd 10 000 bara. Där försvann alla våra sparpengar. Vi gillar inte billån....Tvingade ta ett ändå och köpte passaten. Och det var ju väldigt lyckat :devil: Nu var det rätt uppenbart att de som sålde passaten viste om problemen. Vi blev grundlurade helt enkelt.

Nu blir det en V70! och blir jag blåst en gång till i en bilaffär är risken stor att jag skadar någon....

ja de där är ett jädra skit o där gäller regeln att ju mer du gormar o skriker ju bättre går de ...sorgligt men tyvärr ofta väldigt sant...

men dikussionen om patienten ska vara sjukskriven längre eller inte är inte mitt kompetensområde som patient att ta ....de är läkarnas

jag köper ingen bil dyrare än 20-25000 . 850 jag har nu köpte jag för 15000 hade gått 19000 mil...sen kör jag dem tills de inte är lönsamt längre..

bilar är ett növändigt ont i mitt tycke....de skan man bara tanka köra ...inget mer:laugh: därav volvo

Min Passat har varit väldigt snäll, inte många kronor lagda på den mer än vad som har varit nödvändigt. Det är ju en bil som enligt tillverkaren ska vara långtidstestad. Din kanske var korttidstestad...hihi!

Så då får jag säga till FK att de ska begära helkroppsröntgen av mig! Då får de se hur sned i kroppen jag har blivit av all smärta, det till och med står i den rapport som de begärde den 27 december "sned i skulderpartiet pga smärta och stor ömhet över rota...kuffens (stavas?) muskler. Funktionsbortfall från vänster arm pga smärthämning, vilket innebär påtagliga svårigheter att klä sig, använda tangetbord med vänster arm, eller bära tunga saker. Patient har starka smärtor i hela vänster arm och axel. Smärtor som vid rörelser i axels samtliga plan ökar. Kota c7 i nacken visar en lätt snedhet som troligt härrör från de smärtor pat. har."

Det är farligt att vara människa, man kan ju bli utkastad från FK.

Tur man kan pekfingervalsen...

nja nu tror jag de är någon som lurat dig aprillo :laugh: och jag tror inte de är prinsarna dina :laugh:

Låter som mina bilaffärer :crazy: Jag trodde det bara var jag som gjorde så dåliga affärer. Jag har aldrig haft en bil som har fungerat bra.
Fast oftast så brukar jag köpa lite billigare bilar så jag får kanske skylla mig själv.

Så du tror inte att det är dom som absolut behöver dom dyra fina halstäckena och fina träns. Dottern brukar komma med stora ögon och säga att pållarna ha sagt så och så....:love:

De vill att jag ska städa med en hand, jobba 25 %. Dammsuga med trumma som väger ca 10 kg, moppa golv... ja tjena!!
Har själv föreslagit arbetsträning som assistent i barnens skola, har inte fått svar än.

S.

nope...i början trodde jag som du men ändrade mig o ingen har klagat eller blivit våt ....så japp ...någon har fått dig runt sitt lillfinger :angel:

Tack alla! Ni är en bunt sötnosar allihop :love:

Alla som jobbar på "mitt" boende är helt slut efter den här helgen. Den hallucinogena rymmartanten och svärfar har dragit musten ur oss alla. Jag var ner en sväng på eftermiddagen för att kolla läget lite. Nu har morfinet ökats på lite till (bra!) och farbrorn sover mest (jättebra!). De har också satt in en extrapersonal som resurs ikväll (jättejättebra!).

Tuttgranskningen gick bra tycker jag, det är inte så besvärligt. Svar om några veckor. Paketet från Hööks jag hämtade ut var verkligen till belåtenhet. Dotterns båda ridbyxor sitter perfekt, fleecetröjan är varm och gosig och benskydden ser bra ut. Tänkte mig kanske att testköra dem i morgon :)

Tänkte lägga mella 50 000-60 000 denna gång. Bilen ska ju även vara trevlig att åka på långsemester med husvagn osv. men en liten i bilen vill man gärna att ac, krockkuddar och lite extra säkerhetsutrustning funkar. Sen måste jag ha sätesvärma för min rygg. Något som givetvis inte längre funkar i passaten. Där funkar heller inte längre innerbelysning (alltid becksvart), elbackspeglar, centrallås, larm, vi har bytt ut hela ABS-enheten (6000kr) radion smäller och stänger av och på sig som den vill, bilen är så skev att jag får rimfrost på insidan förardörren vid minusgrader och den laddar ut batteriet så jag måste alltid ha den uppkopplad till batteriladdare här hemma. När jag åker bort (om så bara till jobbet) är det startkablar som gäller. Vi byter batteri var 4-5 månad. Billigt..NOOOT! Man kan också bara låsa upp bilen i en av dörrarna. Var annan vecka går bilen i baklås. Men om man tar sig tid att fortsätta att låsa och låsa upp så brukar det ge med sig innom ca 10 min. En kul lek när det regnar.

Givetvis har den varit på verkstad för sina fel men eftersom den inte svarar på datauppkopplingen har de ett helvete att felsöka i den. På 1½ år har vi lagat den för 14 000. Och nu måste jag byta en stötdämpare också :(

Så...this is the car from hell.......

Jag har ju tyckt att det varit lite konstigt att dom vill ha så mycket, så jag har sagt att nästa gång vi köper häst så ska vi ha en som inte har så mycket åsikter om allt och vill ha så mycket :D

Men det är så svårt att stå emot när häst och dotter står och tittar på en och säger att pållen kommer inte att överleva annars.
Mina har även vindskydd att gå in i :grin:

Så du tror inte att det är dom som absolut behöver dom dyra fina halstäckena och fina träns. Dottern brukar komma med stora ögon och säga att pållarna ha sagt så och så....

Upplys dottern att hästarna överdriver sitt behov precis som hon brukar göra när det är något hon väldigt gärna vill ha. Ge henne rådet att göra som du, nonchalera vad de säger:angel:

:p visst är svårt o ger mig tusan på att bägge två lägger huvudet lite å¨sned o ler med :D de är säkert lika söta allihopa :laugh: en va fasen gör man inte för dem

Jag får göra det :laugh:
Det blir att träna på att inte falla för bedjande blickar.
Fast nu i julas så önskade hon sig ett fint täcke i julklapp till ponnyn så då kostade det mig inget. Det var morfar som köpte det i julklapp :D

Ja det är kanske tur att man inte är rik för då hade man väll köppt mängder av hästar och saker :o

Men det är ju mitt intresse också och mina barn och djur är ju det bästa jag har :love:

Här har maken fått gå med snöslungan precis hela dagen.... herregud, vilka mängder som faktiskt kommit:crazy:....sen skulle sonen skotta av stalltaket vilket resulterade att allt rasade ner framför dörren:eek:....garanterat nått ton som dånade ner:eek: Huvva....

Imorgon drar jag till staden tidigt i ottan, lektionen börjar 08.30 och vi har 1½ timmes körväg eftersom vi ska lämna släpet hos Hö-Nisse:D

Ni kan ju tänka er att etta blir ett problem för jag.... JAg måste alltså kliva upp mitt i natta...för hästar ska ut, kaffe ska drickas, morgontoaletten ska göras, hundar ska matas och rastas...plus att jag ska hinna sitta å VAKNA en stund innan jag ens kan hitta rätt till alla pryttlar...:angel:

Jaja, det lär ju bli rena rama morgonkaoset...tur man inte behöver göra detta 5 dagar i veckan iaf...:rofl:

i de perspektivet är de jättesynd man inte är miljardär tycker jag :laugh:

visst är de så o de är ju bara unga en gång o man får vara glad att de är djur de håller på med ......allt kostar oavsett ....ishockey är inte gratis de heller

så jag tror nog man får igen de av ungarna en dag ....inbillar mig de :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar