TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag tror också det om inte annat så har jag haft kul under tiden också :laugh:

såja såja cizma nu andas vi:laugh: en enkel lösning är ju att du inte går o lägger dig ju :angel:

Du tar naturligtvis o sadlar din ystre El Camelo o tar dig en månskensritt vid midnatt o sen intager du en balja kaffe o mockar o en balja kaffe till ..

sen kissar du o anlägger ansinktet o beger dig till stora staden o slår åhörarna med häpnad med ena hjärnhalvan mendasn den andra halvan funderar på hur fasen di ska ta dig hem igen i vaket tillstånd:D

de kommer o gå som en smörklick i en stehet panna i morgon....skickar en 43 stövel i akterkastellet för välgång:rofl::rofl:

Om du reder ut de :o klart du gör , Bara bestämma sig för att göra de :D

du kan göra mycket i vardagen ,, flytta han på gången tex dit du vill o när du vill....be han göra något o se till att han gör de vänligt men bestämt o var konsekvent .... inte fuska ....

ta en longerlina tex o gå med han.. stanna o han ska stanna där du vill....be han flytta bakdelen ett steg tex .... be han backa ett steg ....

sådant kan du göra när du leder han o de lär han respektera dig o göra de du begär o ha fokus på dig o dina önskemål.

sådant här små saker glöms ofta bort men är viktiga för grunderna o ger oft mer än man tror ...

sitter grunderna så följer resten med ....övas o tränas med jämna mellanrum hela mina hästars liv faktiskt ... men de ärr mittt sätt finns säkert otaliga sätt to göra de på---

du väljer o gör de som känns bäst för dig ....:laugh:

Vi gör faktiskt en hel del lydnadsövningar i vardagen men det som bekymrar mig är hans plötsliga "explosioner" utan ngn förvarning (i alla fall inte vad jag kan läsa ut). Från att skritta med sina 2 kompisar till ett tjuvrus utav bara f..n. Nu har jag förstått att han inte precis blir rädd för ngt men han sätter ner skallen och drar. Finns det ngt jag kan öva mer än att öva upp balansen och försöka sitta kvar!?

Hahaha,skit där du går!! Ganska smart egentligen,slipper ju halka:laugh:

Bilar,bästa bilen är min Chrysler Grand Voyager:laugh: Finns ingen bättre!
Tuffat på i 12 år och inte många kronor har jag lagt på reparationer:laugh:
MEN har inte E-kort så för 1,5 år sedan köpte jag en leksaksbil som får dra min transport 1400kg,en volvo v40,som oxå tuffat o gått. Har haft tur med bilar o det är jag glad för!

Idag har jag o Karindk sysslat lite med min unge slyngel. Ja,Karin sysslsde,jag har tittat på..... Han skötte sej utmärkt och det gjorde Karin oxå:D
Tack för hjälpen,Karin! Hoppas du kom hem ordentligt!!

Volvo = traktor! Har du gått på magkänslan och köpt en automat än :D ?

Jistanes de är inte kloka.Du får be dem komma och visa hur man gör det med en hand:devil:

verkar ju som han gör de av glädje mer .....svårt de där men vad du kan göra att träna på din snabbhet o reaktion...

för när du märker att han börjar köra ner skallen , ta ett tydligt tygeltag åt någothåll å lägg en snäv volt ,,,då har han svårare att dra iväg ---

låt han volta några gånger ,,d eär jobbigt o inget han gillar att göra så med tiden beroende på hur smart han är så slutar han för de 'r jobbigt...

hade en haflingermärr som kastade sig när jag körde....henne voltade jag ...då gick hon fram 10 meter o kastade sig ,,,jag voltade o så höll vi på i 3 kilometer...hon gjorde aldrig så sedan:laugh:

du kan även försöka höja skallen på han när han vill sänka de.....men de är svårare ''

testa o volta rejält alltså...fr du se hur han reagerar ....lycka till :D

Du kommer att fixa det galant.
Hmm när jag läste din beskrivning så vet jag varför jag jobbar natt,8.30 då har jag nog somnat gott:angel:

nej nej inte jämföra volvo med traktor.Opps ändrar mej jo det kunde man göra när jag kopplade bort servon på 945,hi hi kommer fortfarande ihåg besiktningsgubbens min när jag varnade innan körningen att den var liiite tung att ratta:angel:

verkar ju som han gör de av glädje mer .....svårt de där men vad du kan göra att träna på din snabbhet o reaktion...

för när du märker att han börjar köra ner skallen , ta ett tydligt tygeltag åt någothåll å lägg en snäv volt ,,,då har han svårare att dra iväg ---

låt han volta några gånger ,,d eär jobbigt o inget han gillar att göra så med tiden beroende på hur smart han är så slutar han för de 'r jobbigt...

hade en haflingermärr som kastade sig när jag körde....henne voltade jag ...då gick hon fram 10 meter o kastade sig ,,,jag voltade o så höll vi på i 3 kilometer...hon gjorde aldrig så sedan:laugh:

du kan även försöka höja skallen på han när han vill sänka de.....men de är svårare ''

testa o volta rejält alltså...fr du se hur han reagerar ....lycka till :D

Jag får nog ta och lära mig "one rein stop". Har du el ngn annan övat in detta och sen kännt att ni har nytta av det?!

Din stackare! Det är ju ett elände i sej att vara sjuk och ha ont och sen få lov att bråka med fk blir man ju knappast bättre av.

När jag var hemma för min hjärtinfarkt och vi hade rehabsamtal så sa Fk handläggare att "Det är bra om du biter ihop och börjar jobba lite tidigare" Jo men tjena! Man kan ju undra om hon menade att jag skulle skynda mej dö i förtid så dom blev av med mej lite snabbt :mad:.

Nu har jag inte hört nånting, dom betalar ut min sjukpenning exakt på dan. Undrar om det är för att det är sjukvårdens fel att jag fortfarande är sjukskriven eller?

Ja där ser du! Sista volvon jag hade var så jävla tungstyrd så jag fick ta tag i ratten nertill med båda händerna och försöka vräka runt ratten om jag skulle svänga. Aldrig mer volvo och då har vi haft x antal olika modeller!

De ville inte...de anser sig veta hur jag mår och allting går med en hand. Deras egen läkare har inte ens träffat mig, säger att det finns inga påtagliga besvär som styrker förlängd sjukskrivning tillsammans med tre månaders rehab som ortopeden sa. Jag kan både jobba OCH ha rehab samtidigt:confused::confused::confused:

S.

Hahahahahaha, jag är van att bli utan guldstjärnor. När jag skulle konfirmera mej så delade prästen ut guldstjärnor om man kunde psalmverserna vi fick i läxa och jag fick inte en endaste guldstjärna men så hoppade jag av efter höstterminen så jag är en tvättäkta hedning :angel:

Mitt hjärta bråkar trots medicin nu, slår snabbt och stressat. Kan undra vad som skulle hända om dom själva blev riktigt sjuka. Men de går väl ändå till jobbet:devil:. Fast de blir väl aldrig sjuka... kärnfriska hela bunten, inte ens magknip någon gång.

S.

Då ser du till att fixa ett nytt läkarintyg från både ortopeden samt en ang. ditt hjärta sen åker du dit och dänger intygen i bordet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar