Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du reder ut de klart du gör , Bara bestämma sig för att göra de
du kan göra mycket i vardagen ,, flytta han på gången tex dit du vill o när du vill....be han göra något o se till att han gör de vänligt men bestämt o var konsekvent .... inte fuska ....
ta en longerlina tex o gå med han.. stanna o han ska stanna där du vill....be han flytta bakdelen ett steg tex .... be han backa ett steg ....
sådant kan du göra när du leder han o de lär han respektera dig o göra de du begär o ha fokus på dig o dina önskemål.
sådant här små saker glöms ofta bort men är viktiga för grunderna o ger oft mer än man tror ...
sitter grunderna så följer resten med ....övas o tränas med jämna mellanrum hela mina hästars liv faktiskt ... men de ärr mittt sätt finns säkert otaliga sätt to göra de på---
du väljer o gör de som känns bäst för dig ....
skickar en 43 stövel i akterkastellet för välgång
verkar ju som han gör de av glädje mer .....svårt de där men vad du kan göra att träna på din snabbhet o reaktion...
för när du märker att han börjar köra ner skallen , ta ett tydligt tygeltag åt någothåll å lägg en snäv volt ,,,då har han svårare att dra iväg ---
låt han volta några gånger ,,d eär jobbigt o inget han gillar att göra så med tiden beroende på hur smart han är så slutar han för de 'r jobbigt...
hade en haflingermärr som kastade sig när jag körde....henne voltade jag ...då gick hon fram 10 meter o kastade sig ,,,jag voltade o så höll vi på i 3 kilometer...hon gjorde aldrig så sedan
du kan även försöka höja skallen på han när han vill sänka de.....men de är svårare ''
testa o volta rejält alltså...fr du se hur han reagerar ....lycka till
Är det "nödstopp" du är ute efter?