TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

TANK om vi hade var med fagelkvitter och tussilago om ett par veckor?? det vore ju harligt varre.. och sen ar det full sommar i may.. Ja, det ar ngt snett med varlden och kanske all den har globala varmingen har flyttat vara arstider runt lite.. Vi har full vinter i November och sen var i februari.. Host startar i july..

Vi far val se vad det har aret har i surprise pasen. Jag blir bara sa irriterad att det inte haller sig antingen kallt eller varmt. Det har varannan dag skrapet klarar jag mig utan. HHar nu hallt salt overallt sa jag inte satter mig pa arslet i morgon bitti..
Tant Brimmis, var forsiktigt med din tass, annars kan det bli varre och det vill du ju inte.. det tar nog med tid att laka de dar senorna som det ar...

Herr Gubbe, Hulda gor sig bra nere vid vagen.. Du far val lagga en presenning over sa hon inte blir ett isblock...

Jag skall skotta mer shit men har en matpaus. Oh de har borjat salja semlor i coop nu.. jaja, det skall borjas i tid..

Mums semlor! Jag blir sugen på allt gått som går att komma på när jag bara sitter och inte gör något. Får nog försöka ta mig til affären sen:p

Jag behöver som tur är inte skotta något idag då det bara töar och blåser förfullt.
Det börjar bli en del barmark där isen inte ligger. Man skulle kunna tro att det är vår :laugh: Behövs bara lite sol också.

Det som gömms i snö kommer upp i tö :angel:. Bajshögarna bara poppar upp ur snön......

Dom däringa bajhögarna lyser här med, men man vågar sig inte ut på isen och plocka upp dom. Här har solen lyst idag och mycket snö har smält men det ännu en hel del kvar. Ridning är inte att tänka på tyvärr....

Kamske en SEMLA skulle bryta tristessen, får halka mig iväg till "boden" för att se om han har någon, handlarn.

Senast ändrad:

De där din gör har inget med ras att göra... så kan o gör alla raser.

Att byta bett till tex ett skarpare löser inte saken ..de maskerar bara .

Har haft 3 fjordingar , 2 st åt en granne där bägge skena med honom ett antal gånger:)

Min erafrenhet av fjordingar är att de är envisa , otroligt arbetsvilliga trevliga användbara hästar .

Man får inte glömma att de är en arbetshäst , behöver aarbeta rejält i någon form.

Man måste vara väldigt konsekvent o tydlig med vad man vill utan o vara dum ... som med de flesta hästar.

jag hade jobbat din häst från marken ordentligt o lärt han de han ska kunna för att sedan flytta med de upp i sadeln.

jobba i korta pass men ofta o se till att få igenom de du bestämt ni ska göra .

sedan jkan de ju vara ren glädje han bockar o drar med för de är ju ine särskilt ofta om de är 8-10 ggr på 3 år ...

de där fixar du ....:laugh:

Tack Gubbtjyv o Brimmis och alla andra som peppar mig. Känner mig inte rädd
utan mer på hugget att ta tag i problemet. Ska bli spännande o se om jag reder ut det. Har börjat träna för en med fjordkunnande så jag hoppas på det bästa!!!

Nu känner jag igen mig, två sidor sen i morse:)

Trist McMarco, med svärfar. Måste kännas maktlöst att inte kunna lindra mer:(

Här är väldigt trevliga hagar också - INTE! De är pytonäckliga, men det är fortfarande fruset i marken, så det går inte att mocka ännu.

Pålle har fått gå ute, men med gamla islandsdamen, så han rör sig bara det han själv vill. Med unghästen blir det lite bus...

Färgen för dagen är grått, mörkgrått i morse, nu är det ljusgrått:crazy:

Joo då här har du en som varit ute ,isbana till stallet men lilla bilen gjorde sitt jobb:D
Sen var det ridning på fälten,men snön har ju försvunnit mkt:cry:
Hade en liten pålla som tyckte att jag var hemsk som tog ut henne i blåsten:o

se där ja :) kan väl inte vara bara vi som har broddade hästar eller :o

är en riktig prinsessa du har :p gillar inte blåst , snö i öronen , rusk väder , älgar :D men är man så söt , ska man vara en prinsessa:idea:

Har en passat...

Min sjukskrivning, alltså de 180 dagarna är slut den 25/1. Det är förlängt till den 15 mars men FK väljer att inte tro på mina läkare och därför måste jag börja jobba senast den 12/2. Har nu skickat mail till min chef att jag vill börja den 26/1, meeeeeen, saken är den att jag inte är frisk. Har FK svårt att fatta att min värk inte bara slutar vid ett visst datum!?!? Eller att mitt hjärta helt plötsligt bara blir bra. Varför ska allting vara så krångligt?

Jaha, så hade man gnällt igen... sorry.

S. ( som är less på allt idag, har knappt luktat på pålle.)

Hmm, då är mina valackar också prinsessor :idea:
Det förklarar en hel del :D

Dijej det låter jätte jobbigt. Går det inte att få dom att ändra sig om din läkare kontaktar dom?
Hoppas verkligen att det löser sig för dig.

Om du reder ut de :o klart du gör , Bara bestämma sig för att göra de :D

du kan göra mycket i vardagen ,, flytta han på gången tex dit du vill o när du vill....be han göra något o se till att han gör de vänligt men bestämt o var konsekvent .... inte fuska ....

ta en longerlina tex o gå med han.. stanna o han ska stanna där du vill....be han flytta bakdelen ett steg tex .... be han backa ett steg ....

sådant kan du göra när du leder han o de lär han respektera dig o göra de du begär o ha fokus på dig o dina önskemål.

sådant här små saker glöms ofta bort men är viktiga för grunderna o ger oft mer än man tror ...

sitter grunderna så följer resten med ....övas o tränas med jämna mellanrum hela mina hästars liv faktiskt ... men de ärr mittt sätt finns säkert otaliga sätt to göra de på---

du väljer o gör de som känns bäst för dig ....:laugh:

Nepp tack och lov för brodd och snösulor:D
Hmm jag vet att hon är bortskämd,du glömde att hon vill ha en tjock halmbädd oxå:o
Japp gick väl hennes ära för när idag,blåste och så skvätte det under magen i galoppen:D
Men ibland är hon söt:love:
candy-2.jpg

de där dina läkares bekymmer faktiskt .. de är de som ska ta matchen med sjukkassan ..ta ett smatal med läkarna o säg som de är att du måste börja jobba för kassan tror inte på läkarna....

du får borsta upp morrhåren o vara lite kaxig o gorma ...

lycka till :laugh:

ber o få lägga in mitt veto här :laugh: de kan omöjligt vara prinsessor om inte naturen spelat något spratt ...:angel:

men de är säkert riktiga prinsar ...:rofl:

inte är hon boretskämd inte , hon har bara väldigt klart för sig hur livet ska vara o ser till att få de med :rofl::rofl:

man kan aldrig skämma bort barn och djur tillräckligt :idea:

Något är det med dom i alla fall. Dom har en massa åsikter och vill ha en massa dyra täcken och andra dyra saker säger dottern att dom sagt :confused:

Med allt dom tycker och vill ha skulle man kunna tro att dom är kungliga:grin:

Vår Passat är bilen som djävulen skickat till gjorden för att göra livet så eländigt för någon det bara är möjligt. Detta är Passat nr 2. Den förra brann upp!!! Vi har också plöjt igenom både golf och audi så Folksvagen har vi smakat på med råge. I regel bra bilar men sååå dyra när det börjar att krångla. Och att hitta elfel (som vi nu har) i en WV är omöjligt :( Nu blir det tillbaka till Volvo igen....

Jag har "tur" att mitt ryggproblem går att se på röntgenplåtar. Man ser för varje ny gång jag röngas, att jag förändras i ryggen. Enligt läkarna så är bildbevis det enda FKs folk förstår sig på :crazy:

Jag har en form av reumatism i ryggen som är kronisk. Kan inte uttala ordet men det är nått i stil med sakrioilit bla bla.... Det blir brosk mellan ryggkotorna vilket gör att rörligheten försvinner mer och mer på sikt. Under de perioder som det inte bygger så mycket brosk är jag nästan smärtfri. Men skoven kommer lite hur som helst och då har jag väldigt ont och får svårt att röra mig och när det är som värst även att andas. På sikt kan hela ryggen bli inbäddad i brosk och då blir min ryggrad helt stel. Men då kommer jag också bli helt smärtfri. Tack vare ridningen håller jag kotorna igång lite och motar undan broskbldningarna lite grann.

Sen har jag turen att ha fått en bra handläggare på FK.

har du aktier i wv :) eller gillar du att göra om misstag flera gånger:angel:

har haft en wv men 14 volvo o gissa varför ...:angel:

Jodå damen vet hur hon ska göra för att man ska smälta:o
Oh håller med tack o lov för volvo:D

Ja du ,tänk om FK ändå nån jä**a gång kunde lyssna på annat än deras egen så kallade "kunskap". Blir så trött... De står inte högt i kurs nu hos mig.

S.

Men om de nu vägrar sjukskrivning så måste du väl få testa på arbetsträning för inte sjutton kan de begära att du ska jobba full tid på en gång?:eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar