TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag har skottat nu:( I flera timmar, då jag kom på att jag har beställt hem hö i morgon em. Det var riktigt tungt, var ju tvungen att skotta där jag inte skottat på hela vintern. Så nu är jag bra svettig och ont i rygg och armar, men jag kommer att kunna få in höt i morgon om kroppen fungerar fortfarande:grin:

Så nu har jag kvar stallet och sen en dusch och en sväng till affären och köpa något och äta i kväll. För det är nog bästa att äta något gott efter detta kraftprov så jag inte tappar några gram:D

-30 grader!!! Fy vad kallt och jag som gnäller vid minsta lilla minus grad.
Nu känns det ganska bra med att det bara har snöat en del under dagen :D

Det blev ingen lång tur idag inte :)
Trullan var så duktig när jag sadlade och tränsade, det gick snabbt och smidigt.
Och vi kom iväg direkt, lite tvekan på 2 ställen som vanligt, menn lite dutt på bogen så gick hon direkt, men, stiglädrerna var så långa så det glappade nästan, så jag vände henne själv. Och hon blev såå förvånad att vi inte skulle längre. Så när vi kom till stallplan så ville hon upp för backen till huset och jag fick vända henne där oxå, så idag var det matte som ville hem :)

Min fina fina tjej :love:

32022084.jpg

Är bra att du bestämmer när var och hur, man brukar ju säga att man ska sluta när det går som bäst för då får man det bästa resultatet så då kanske detta blir superbra ju.... :D

Hahaha, då blev hon väl förvånad när det var DU som vände och bestämde när det var dax att gå hem :D Hon är ju sååå fin, är det nya sadeln?

Oj finns det så mycket! Man bryr sej ju inte om att ta reda på sånt om man inte måste... Att det fanns laktosfri mjölk o lite annat visste jag dock,så inte helt väck ändå..:angel:

Tror det har kommit nån skum tomte eller nåt och bytt ut mina småpojkar mot bävrar:( Lade märke till att några av mina stängselstolp numera ser ut som timglas:devil: Bara en tidsfråga innan de går av.
Kletat tjära på stolp,kläder och händer....:mad:

Ser fram emot att höra historierna om chefen!:D
Men låt bli att tänka på den just nu o njut av din konferens i huvudstaden riktigt ordentligt!!:laugh:

Låter som att det kommer att gå riktigt bra framöver.Kul:)!Var sadeln skön att rida i då?

Vi hoppar väl över diskning på lägret?Jag tar med engångs av tallrikar,bestick,koppar och glas.Och sopsäck:).

erhmmm det hade jag val inte tankt nej.. men gafflar och knivar och skedar behovs.. jag har inte ett fullt 12 set. men det gar fort att diska.. men om du vill sa far du visst.. man kan ju diska plastic ocksa....

Jag har en hel kartong med såna saker,så jag kan oxå bidra!
Den har stått i åratal,jag blir aldrig av med den!

Va,bra!Jag hade tänkt köpa men i såfall är det ju bättre att jag tar med något annat.Får fundera på vad jag ska bidra med.

Trötter är vad jag är idag.Började vid halv fem med snöskottning.Sedan har jag pulsat i snö och cyklat där det gått på jobbet.Väl hemma väntade mer skottning.Det har väl kommit någon decimeter.Vägen till mitt ställe blir smalare och smalare,precis jag kommer igenom nu.

Jag kan ta med vin:laugh: Det kan jag i alla fall inte förstöra:p Och jag skriver upp allt som alla säger, så säg bara till så skickar jag ett pm med alla deltagare, vägbeskrivning och vad folk tänker ta med sig

Hon är så söt din Trullan :) Att du valde att vända hem innan hon kom på det kan vara en "förlösande" faktor kanske:angel:

Vi får se när det närmar sig vad som behövs, så kan jag fylla på:)

Min katt är rolig, bästa leksaken är - vinkorkar;) Man kan busa jättelänge med en vinkork...

Idag har vi varit i Varberg och hälsat på min mans farmor, hon är 96 år! Bor i sin lägenhet och har full koll på världen runt om, politik, sport mm. Ny platt-TV...Börjar dock få ont i knäna och har svårt att gå. Alla barnen hade möjlighet att följa med, hon tycker det är roligt att träffa dem och förhöra sig om skolor och framtidsplaner. Härligt:)

Annars är vi lite nere här, pålle är inte ok. Jag red igår, och han kändes lite konstig i bak när jag gick vägen till ridhuset, men sen kändes det inget, så jag tänkte att det var för att det var halt. Idag red dottern, hoppade lite små hinder, men hon tyckte han kändes lite loj, bjöd inte riktigt på hinderna. Mot slutet märkte jag att han rörde sig lite ojämnt, och så fort han började röra på sig efter stillastående fick han liksom inte med sig ena bak:( Och nu var jag nere i stallet och kollade, och han kan sätta benet fram under sig, men kan inte ta bak det. Hmm, oroligt vad det kan vara. Får kolla i morgon, ev ringa kliniken. Tråkigt:(

usch det är inte kul när våra små älsklingar inte är ok, hoppas att det är något övergående

Låter som att det kommer att gå riktigt bra framöver.Kul:)!Var sadeln skön att rida i då?

Ja, vi får se, man vet aldrig med damen :)

Sadeln var skön. Inte lika mjuk som sambons och den jag sålde, men de trivdes vi inte med. Den andra ljusa jag hade, känns mer som denna och det var den jag använde i sommar när jag fick iväg henne, så kanske jag ska ha lite hårdare för rumpan :)
Tyvärr blev den för smal men denna är vid i bommen och kanske vi kan börja omvandla lite fett till muskler. Behövs för oss båda 2 nu.

Jag är jättesugen på att hänga med till Kat. Har ju blivit isolerad här ute i skogen, och behöver umgås lite nu för att att inte bli helt eremit och kanske till slut inte vet hur man beter sig bland folk :cool:
Men, min sambo jobbar nog den helgen och jag har ju de 2 små som måste passas. Jag får se om kanske sambon kan byta helg.
och så måste jag skriva lista på hur de ska mocka och ta hand om hästarna :p
Jag har aldrig lämnat det till nån annan en hel dag.

visst ar du valkommen lobell, och oroa dig inte for mockningen, shiten ar dar nar du kommer hem lol..gor en foderstat eller ta plasticpasar och skriv "frukost trulsan" etc pa dem och sa ar det fixat.. och du har ratt, i bland maste man faktiskt ut bland andra manniskor eller sa blir man en hermit.. jag gar ju aldrig nagonstans, kanner nastan ingen har, och de fa vanner jag har bor mer an en timme ivag sa det ar svart att gora ngt.. men jag ser fram emot tant anstormningen i alla fall.. for ni aker val alla hem hoppas jag ??? LOL.. 2-3 dagar ar allt jag klarar runt folk for ogonblicket.. och inget personligt menat med det..
Det kanske skulle vara bra for dina smapojkar om mamma ar borta for en weekend ocksa.. ngt nytt att lara. Inga stora barn som kan vara hemma och hjalpa till? du far saga att du skall ha barnfri weekend med en massa tanter och de far bara acceptera... ta med en sovsack och blow up mattress, det finns rum..
jag har tagit in pallar, madeira hostar sa skall ringa pa monday om meds. hon hostade up en stor gul blobb i morse, den hamnade pa dorren till boxen, sa nar jag tog av henne pyjamasen stod hon dar ock slickade i sig den igen.. ewwwww yucky.. hon har val blivit kall emellan allt konstigt vader och fatt en liten forkylning, ingen fever dock och ingen runny nose.. lite hangig, men pilsk nog att jaga mirri runt i hagen. Om temp fortsatter att halla sig runt -10 blir det tacke hela dagen for henne.. annars ar de ju nakna.. de har har ocksa..
jag skall ga till sangs.. natti yalls.

Jag gör en inventering i kartongen! Den är oöppnad så jag har inte riktigt koll. Jag har fått den en gång i tiden! Saknas ngt så kan ju du komplettera :laugh:

Tajger,det kan inte vara en sträckning efter halkan?
Hoppas det inte är allvarligt iallafall!

Lobell,vad bra att DU bestämde idag!:bump:

de här är de rejäl tantvarning på:laugh: så typiskt ni har ju organierat de in i minsta detalj värre än Sickan i Jönssonligan:angel:

kunde ni skulle ni väl organisera skitskottandet nu med :laugh:

(gubbtjyv som duckar o springer som en liten iller ):p

var inte orolig ..de låter ju som en rejäl sträckning...kanke busat i hagen...halkat...gått å spänt sig.

ta lite liniment o massera musklerna o se om de blir något bättre...svårt o massera de stora musklerna i o för sig.. man får ta i rejält ... förmodligen rör han sig bättre om någon dag....men du har de ju under uppsikt.:)

men om jag har förstått de rätt så är han inte halt...de tyder på något muskulärt ....går säkert bra ...:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈