TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Chili con carne är ju oxå bra mat,med tanke på gluten/laktos intolerans.
Hoppas alla skriver om de inte tål ngt,det är ju viktigt att alla kan äta o må bra!

Jag skulle ju kunna skippa kycklingen o ta med mej en himla massa konservburkar o köttfärs i stället om du Kat har nån jättegryta,för det har inte jag.... Äh det löser sej!

Här har det iallafall slutat snöa,men det har kommit mer än en dm.....:(

Så nu kan du ju planera in skottning då:D

Här snöar det för fullt ännu! Så jag får nog vänta med att planera in någon skottning tills jag vet hur mycket snö det blir;)
Tar nog lite kaffe till så länge:)

Här har det också snöat massor. Så nu får jag skotta igen.
Vi är bara mitt i januari och man börjar redan spana efter vår. Det måste bero på att vintern började så tidigt.

Ja antagligen,vår inbyggda klocka säger att nu har det varit snö si o så länge,nu ska det vara slut!!

Nu ska jag ut o greppa snöskyffeln! :mad:

Jag väntar också på våren!
Jag hörde att det ska bli plusgrader senare idag så jag funderar på att vänta med skottningen och se om det smälter bort i em istället :grin:

Då blir det blötsnö, sen blir det is av det!!
Bättre att få bort det så snabbt som möjligt, innan det blir tungt.

Ja, jag är nog tvungen att gå ut att skotta sen. Men hoppas forfarande lite att det ska bli massor av sol och plusgrader så att den försvinner själv:angel:

sno har med.. jag skottar inte.. jo jag maste kan inte komma till godsel hog igen och karran ar full..
jag SKALL inte ata gluten men jag gor det i alla fall, och blir dalig, men jag ar for lat att sta och koka speciell mat. Dock ar jag en sallad manniska. Och chili, sin carne. carne pa sidan.. med ris och bakingsoda crackers.. yumm..
Och ja tempen ar -10 har, forhoppningsvis blir det inte varmt for jag ar inte redo for var annu. For da kommer lera och ja, lera ar inte skoj...

Nu fraga till er alla. Jag maste bygga "broar" over dike. Och om ngn har gjort och har ritning skulle jag garna vilja see. Bred och stark nog att ha hastar ga over. Det ar tankt att pipe skall laggas ner i diket men har inte kommit sa langt annu..Det ar ett av projekten har.. Ocksa om ngn har en "nyckel" en san dar sak man satter pa borrmaskine for att dra in isolatorer, ta med den och borr, trad maste dras i ridpaddocken, Mirri far bo dar nar folet har kommit.. Jag hoppas tjalen har slappt men man vet aldrig med det har vadret..

Och tala om vader, ar det ar bara jag som tror att arstiderna har andrat sig? Alltsa vinter ar antingen langre fram och sommar ar forskjutet langre pa forutvarande host. For ngn anledning kanns det sa, men jag vet inte.. Vi far val se nar maskrosorna kommer upp..

Pinto, cho aker ju fredag, kanske ni kan samordna akandet. 10 personer just nu, om jag inte har missat ngn. Det blir gemytligt....
skall val ta mig ut och fa ut de dar pallarna igen.. ha en bra dag..

Kors vad det snöar hos er alla, här är det bara mulet och 14 minus och träden är så där vackert lurviga av frost. Men jag antar att erat snöväder är på väg uppåt mot mej för vi ska få snö på em.

Jösses, är klockan så mycket :eek: Här sitter man i allsköns ro och sörplar kaffe och läser vad ni har för er men nu måste jag ge mej ut till pållarna bums!

Var bor Pinto? Klart hon kan åka med oss ifall det passar!

Skottat har jag,men nu snöar det banne mej igen!:devil:

KL

Godmorgon alla goa...Idag är det myggfritt....-30 och riktigt knorrande gnistrigt....

Blir ju mojjigt å mocka idag:eek:

Det härliga är ju att vi i skrivandes stund har enbart +15 inne så man är lite småstel:crazy:

Jaja, i övrigt så har det inte hänt mkt alls på torpet.... fredagsmys, fredagskrig och allt annat normalt både inne och ute i hagen.... Hoppas alla får en härlig lördag... återkommer senare med lite up-dates:D

Typ!! Men uppfriskande...

Värre blir det om graderna fortsätter sjunka...till typ -35, då får man vara snabb å blinka för annars hinner ögonfransarna frysa ihop...:p

jamen du skall val inte sta ute och ha ogonen stangda.. lol.. sova far du gora inne i dina 15 grader.. ta en hund, en herr hedenstedt, 2 filtar och kryp ner under halmen.. och kanske borja elda ocksa.. lol.. da kan du stanga ogonen.. lol..

joke aside, det ar fobannat kallt, alltsa for mkt.. hur kan folk leva i sant klimat?? man ar ju inte gjord for det.. du far gro pals tant camel..

Här är -4 och ingen snö :) Skulle bli sol men det ser lite grått ut.

Ska ta en provtur med sadeln och se om jag slipper göra nya hål.
Får kanske vänja mej vid att ha lite rakare ben.

Annars händer väl inte så mkt här. Sambon jobbar hela helgen och bonusbarnen är hos mamman, så bara jag och 3 söner hemma.

jamen du skall val inte sta ute och ha ogonen stangda.. lol.. sova far du gora inne i dina 15 grader.. ta en hund, en herr hedenstedt, 2 filtar och kryp ner under halmen.. och kanske borja elda ocksa.. lol.. da kan du stanga ogonen.. lol..

joke aside, det ar fobannat kallt, alltsa for mkt.. hur kan folk leva i sant klimat?? man ar ju inte gjord for det.. du far gro pals tant camel..

Vi är härdade.... Uppvuxen i Lappland där -30 var standard under vintern...fast jag ska motvilligt erkänna att jag blitt lite "förSYDligad" numera och vill inte gärna ha kallare än -20:D

Pekofon.... :confused:

HTC vet jag i alla fall vad det är. Det är en såndär stor platt-tv :idea:

Syrran...du snackar grekiska.

:D
Fnittrar....

Det är grekiska för mig med.... ;)

Men pekofon är mitt namn på en sån där modern sak.... typ iphone...
Alltså en mobiltelefon som har en stor pekskärm... och en massa underliga symboler som tydligen är väldigt bra att ha...

Men... man kan surfa från mobilen... och skriva inlägg på bukefalos... DET är bra och utmärkt anser jag.... Men jag har inte klurat ut allt ännu.

Det finns laktosfritt av alla sorters mejeriprodukter. Nuförtiden är det här inte ens ett problem längre, det finns hur mycket som helst. Valio var först i Sverige med bra kvalitet, och det är de som har det allra bredaste sortimentet. Jag tycker de fortfarande har de bästa produkterna med ett enda undantag. Arlas helfeta creme fraiche är bästa märket där. Skånemejerier har också bra kvalitet, men ganska begränsat utbud, i alla fall här i Mälardalen.

Men som jag sa, det här med laktosen behöver ni inte ta hänsyn till. jag har tabletter att ta, och då mår jag som en prinsessa även om jag skulle vräka i mig sju bitar gräddtårta :d :D

Syrran,tog du del av mina o gubbtjyvs tips ang chefen? :angel:
Kan nog klura ut några fler om det kan vara till hjälp :D

Nä... De har jag nog missat...:eek: Alla tips är välkomna...:cool:

Om jag träffar er på någon tant och gubbträff någon gång skall jag berätta alla turer... Ni kommer att få er ett gott skratt.... och samtidigt skaka på huvudet åt alla tokigheter....:D

Nu skall jag inte ägna chefen några mer tankar .... Och som sagt.. I nästa vecka åker jag upp till huvudstaden på konferens... Det skall bli riktigt gott att komma i från ett par dagar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar