TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kära "syster" du får inte smyga runt å fota när jag inte vet att du är i krokarna:devil:...fy på dig...Göte måste ju putsas innan foto-session....:mad:

Jaja, så kan det gå när inte haspen är på...

Här är det som vanligt.... jag lider av smällhuvudvärk...( antagligen efter det bryska uppvaknandet som hjärncellerna fick:o) och försöker lindra det med java och alvedon....

Ida:Galoppbilderna var ju helt enkelt så fina så man nästan dog... Gudars så läckra:love:

Bruzare: GRATTIS i efterskott... hoppas dagen var underbar...

nejmen det är ju idag ju:bump::banana:

Lyrik:Sök här på buke,finns tråd om hur man gör baljan.

Och,nu är min balja klar:),tog en timme men den får provas i morgon,fogskummet ska torka.Var tvungen att göra den i huset,i hallen, för det är för kallt i alla uthus.Om ni inte visste det förut:Cellplast smular något otroligt och fastnar överallt:devil:!

Jag ska rapportera hur den fungerar,hinkarna i stallet var bottenfrysta idag.
Ska iofs bli mildare väder nu.

Har inte hittat dem:confused:
Behöver en HEL bruksanvisning, har tummen mitt i handen:laugh:

Grattis!:banana:

Mina hästar dricker ca 30 liter var ponnyn dricker mer än den store medans shettisen inte dricker så mycket.
Vi blandade i lite betfor i vattnet när det var riktigt kallt och dom drack mindre, gav dom även lite ljumet vatten över natten så det inte skulle frysa då dom dricker ur hinkar.
Dom får vatten ute på morgonen och på lunchen, men dom dricker inte så mycket då.

Jag håller tummarna för dig att det blir ett positivt besked.

Våra hästar dricker enormt mycket när drt är kallt nästan det dubbls mot sommaren. Det är bra för då minskar risken för kolik enligt vår veterinär.

Red en tur i ridhuset i dag men längtar till vi kan vara ute och rida igen.

Våren komsi komsi !

De är halvsystrar, samma mor, och numer 5 resp 6 år gamla, min är lilla syster :laugh: Vi har båda tagit det lugnt med inridning osv, så utbildningsnivån är ganska låg, men jag ser det som hellre långsamt och stabilt än fort och osäkert:p

Sök i hästvård:"vatten i hagen vintertid".Hoppas du får jobbet förresten:)!

Spännande värre då kör vi med några :bump: :bump:

Jag håller alla tummar och tår!!

Idavallen: Ja men visst är det väl så att man ska skynda långsamt med unghästarna. Herregud, jag ska ha mina madamer kvar i minst 35 år så jag har inte det minsta bråttom :D

Bruzare: det är nog mitt fel att alla tror att du fyllde i går :o jag skrev ju så i mitt grattis :crazy:

Ja nog är det så att hästarna dricker mer av det värmda vattnet iaf gör mina det. Jag märker en väldig skillnad sen i somras då dom fick vatten i ett stort murartråg, det som jag har till skittunna nu :angel: Får väl skaffa en ny till sommaren.

Det har blivit kallare igen här, -15,5 och dimma. I morron ska det bli snö igen.

Senast ändrad:

Tack alla!

Dax att krama kudden snart.:laugh:
Har utsläpp + lunch i morgon, så jag måste upp 7. Bussen går 7.30 hemifrån, sedan får jag vänta 20 min på Uppsala Centralstation på nästa buss:mad: Är i stallet runt 8.15
Släppa ut hästarna (om de har fått kraftfodret vill säga...), blöta betfor till de 3 andra, väga upp hösilage 4*4 mål. Mocka, fixa vatten och käk till Lyrik.
Ta in och "skrapa" lite päls med Furminatorn;), gammeln fäller massor nu, kolla så att hans boots sitter bra (har boots fram nu dygnet runt eftersom han har lite dåliga hovar fram:(). Släppa ut pålle
Luncha

Har tittat där.
Ska se om jag kan hitta på något efter helgen. ÖB borde ha bra baljor?
Frigolit?

KL

Passade på idag på em att dra 2 stora aspträd (inte hela) från nerhuggningen bakom pålles hage in i hans hage.
Det var populärt! Pålle gick dit direkt och knaprade bark:d
Slängde in några ruskor asp i den andra hagen, men varken R, B eller T var sugna.
Får byta ut Lyriks aspar till nya när de gamla är avbarkade

Det är ju inte ett stall som på långa vägar är så fint som ditt.

Och DET har ju absolut ingen betydelse, egentligen:) Huvudsaken är att det är trevliga stallkamrater och att man trivs. Att hästarna mår bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII