Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
ja och det ar tva pallar sa de far inte for lite alls.. en normal hast KAN, obs kan, halla i sig upp till 50 liter per dygn, beroende pa omstandigheter.. Och ar de gravida eller diar, ja da ar det mkt mer, de maste ha fluids till mjolken.. Sen en annan sak, hur harda ar de pa saltblock och sant. det kan ocksa vara en effekt..
Tant Fjanta gar igenom ett saltblock per vecka om jag later henne. Da drack hon tva 20 liters hinkar over natten.. Sa hon far nu bara ett block per manad lol.. Och dricker normalt till lite.. Sallan dricker hon ur vad hon har i stallet over natten Medans madame madeira satter is sig 30 liter per natt plus att hon dricker en massa ute ocksa.. Hon har alltid druckit mkt dock.. hennes mamma ar pa samma vis,ibland tror jag de ar sjohastar. lol..Mirri ar ingen stor drickare, Valdemar dricker, men han ater ocksa.. Plus de far torrt ho, nar de far hosilage dricker de betydligt mindre..Jag skulle inte oroa mig, men hall en koll pa det. Om det ar sa att de gar igenom mangder av vatten, ja da ar ngt fel..
Sen ar det ju det dar med att slapa vatten ocksa hahaha..