TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ja,jag blev oxå såå sugen,Så härligt det ser ut!!
Jag tänkte mer på upplägget för Karins del,om det är tänkt att vara ung samma.

Har suttit och bokat transport för min 6 åring. Hon ska på onsdag åka upp till mina hemtrakter,till Strömsholm.
Där ska hon ridas o tävlas av en duktig young rider,som fö redan har min 4 åring.

Vi (mamman till YR och jag)har ett samarbete som går ut på att jag har deras fölston här o de tar mina unghästar! Perfekt!
Jag brukar ha unghästarna inridna o 3 års testade innan de skickas upp. Valackerna rider hon till,tävlar kanske lite innan de säljs o då får hon provision,medan stona behålls lite längre för att se vad det blir av dem,säljas eller behållas till avel.Annars byter vi tjänster rakt av så att säga,då slipper det bli en massa pengar fram o tillbaka o båda tjänar på detta.
Så två av deras föl är födda här och nästa sto kommer nog ner till hösten.

Vi har känt varandra i hela vårt liv o är bästa vänner och detta fungerar perfekt.

Nu ska jag gå o luncha grannens pållar o sedan mina egna. ses!

KL

Go´förmiddag!
Latade mig i sängen, så nu äter jag frukost;)
Har insläpp så jag ska ge mig iväg till stallet vid 15-tiden. Mocka, fixa mat och vatten (det vanliga dagliga "arbetet"), ta in alla 4 vid 17tiden.
Får hoppas på att pålle har behållt framskorna på, var lite knivigt igår för hovis att få dit dem. Får nog bootsa honom fram ett tag nu.

Kl.

Vilken underbar dag det är! Några minusgrader, sol och fåglarna sjunger lite försiktigt! Det är så härligt! Nu börjar livsandarna återvända ordentligt :D

Det är ett kurs! Men står det "fotokurs" brukar det ju handla om en massa teknik. Jag tror att många ha tröttnat på att höra om Bländartal, exponeringstid, brännvidd, ISO-hastighet........................och en massa tal.
Man måste inte lära sig detta! Kameror har så bra automat funktioner att man främst kan koncentrera sig på att komponera ett bra bild.
Sen hoppas jag ju, att när folk börjar lyckas med att ta bra bilder, att de blir sugna på att lära sig mera. Då kan man arrangera lek med ljuset turar. Kanske även mera tekniska, om det finns intresse för det. Men nästan alla fotomagasiner är så fulla av teknik att jag tror inte folk vill höra mera om det.
Jag tror folk vill lära att få bra bilder med sig hem när de har varit på tur, semester eller av familjen hemma.
Turen handlar inte om ridning, det är bara ett transportmedel.

kl - här är konstigt väder idag:crazy:Egentligen soligt, men dimman täcker precis, så man ser att det skulle vara soligt. -4 grader och vindstilla, det hade varit en fantastisk dag, om dimman gett med sig.

Tror jag ska ut i skogen idag, får se om pålle går förbi grannens stall idag, om det var nåt konstigt bara i tisdags.

Där tror jag du har det!:idea: I meningen om att folk vill ha fina bilder med sig hem från en tur! Det är ju det DU ska visa hur man gör!!! Folk vill gärna visa sina bilder och är de dessutom vackra så ger det mersmak. De vill ta fina bilder, sedan kan det i sin tur leda till att deras vänner också vill lära sig mer.

Svammel, hoppas du förstår vad jag menar!

Kram.

S.

Det är precis det som är hela affärs idéen!:laugh:
Jag hade tänkt att alla som kommer på kurs får en fotobok med egna bilder tagit på kurset. Det borde ge en massa reklam, om jag har rätt i att folk vill visa fram bilder om de är bra.

Jo det är ju sant förstås!
Men det gäller ju ändå att formulera sej så kortfattat som möjligt,men få med så mkt information som möjligt!
Och att det framgår att det ska ske till häst tycker jag är väsentligt,även om hästen i sej inte är i "fokus",det finns ju faktiskt folk som är skiträdda för hästar:D Men just orden ridning o fotografering(el liknande) är viktiga att få med tror jag.Och att alla kan,trots att man inte har ridvana/fotovana.
Det gäller ju att fånga folks nyfikenhet och äventyrslusta,oxå.

Äsch,jag får inte till det! Känner att jag inte riktigt får fram det jag vill ha sagt,så jag håller käft..........:angel:

Jag förstår dej!!! Det är verkligen jättesvårt att få till något som passar in.
Ge det några dagar o klura på olika formuleringar så blir det nog bra.

Senast ändrad:

Ja det var ju jättebra! Det där med att alla får med sej en fotobok hem,det måste ju verkligen framgå i texten oxå! Där har du något!!

I dag är jag nöjd och glad :D. "Övning ger färdighet" stämmer på pricken. Tog ut damerna och tränade lite Nh-övningar och jäsiken va det går bra! Båda två är så koncentrerade på mej och villiga att utföra det jag ber om. Ina är så duktig nu och det räcker nästan med att jag tänker "bakåt" så går hon bakåt :bump: Winnie har inte kommit lika långt som Ina men hon har slutat göra motstånd så hon är på god väg hon med!

Det svåraste för dom båda är att vara ifrån den andre men vi tränar på, det får ta den tid det tar. Vi har inte bråttom, det viktigaste är att dom är trygga i det vi gör och tränar på.

Jag och Madde (minstingen) ska på Nh-kurs nästa helg och det ska bli kul. Tyvärr utan häst för jag törs inte ta med mej nån av dom till ett nytt ställe med nya hästar och vara enarmad. Då vill jag nog ha båda armarna att ta till om det skulle bli nåt. Madde törs inte heller men vi ska se och lära och sen hem å prova på flickorna.

Kl är nu 16.15 och det är fortfarande inte riktigt mörkt ute, härligt!

Senast ändrad:

Tänk att så lite kan få mig att skratta så! Jag måste vara jättetrött :p:rofl:

Jag tyckte att det var jättekul. Ringde t.om upp sambon och läste upp det :)
Och jag var inte ens trött..

Ja det där är klockrent :rofl: Jag skrattar varenda gång jag läser det och jag har läst det ett antal gånger nu. Lättroad? :D

Underbart, Peter Vester verkar vara en kul en. Gillar den sista meningen helskapt, vilket radarpar, en som inte vill rida och en som inte vill bli riden. Det ena passar in på min karl och det andra på ett vrång-galet sto jag hade för länge sen!!

Fnittret stiger i halsen varje gång jag läser det, fast jag gjort det hur många gånger som helst vid det här laget. Lade ut texten som status på Facebook och på åtta minuter har 6 stycken klickat på gilla-knappen och en totalt hästointresserad kopierade texten efter bara ett par minuter och lade den i sin status. Den ÄR rolig :rofl: :rofl: :rofl:

Jag det är verkligen en text som fångar direkt, det är sådant man kommer ihåg.
Jag skulle önske att jag kunde komma på något lika genialiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar