TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Jag lade också ut den på Fb, 9 som "gillat". Han har verkligen fångat hur det kan vara:)

För mig blev det ingen skogsritt, solen lyckades aldrig riktigt, så det var lite rått i dimman, det blev longering i ridhuset. Satte upp ett litet hinder som han fick ligga på volt och bara rulla över. Han var balanserad och lyckades landa i rätt galopp hela tiden:) Det har han inte alltid gjort...

Norpar närmsta knapp :p Vad ni skriver, tog mig ett tag att läsa 15 sidor. Och när jag läste ville jag svara flera gånger, nu när jag kommit till slutet av alla inlägg, kommer jag knappt ihåg vem som skrev vad, det måste vara Alzheimer:eek:

I alla fall, är man sjuk så skall man tillåta sig att vara det, ingen tackar en för att man kör slut på sig själv.

Fotosafarin - ta med att man får en egen fotosamling med sig, det kan nog locka mycket, speciellt i dessa tider med bara digitalt och när man gärna "lägger" bilder på hög i datorn. Du kommer att få ihop det galant Karin, att satsa mer på tips/komposition än teknik är kanon tycker jag:)

Jag ser också fram emot tant campen i mars, snacka om att vi skall fixa saker och ha kul:bump:

och massor av pepp till de som behöver:banana::banana::banana:, vi är ju ett gäng goa tanter och gubbe som bryr sig

KL

Och sedan har jag fått bilder från min son nu, han ville öva på full fart bilder i skogen, här är några

På väg från fotografen för att ge lite uppstartssträcka
Ridningiskogen3.jpg

Lite fart blev det, i par tom
Ridningiskogen1.jpg

Efterföljande avsvalkning
Ridningiskogen2.jpg

Dessa donnor bara älskar snön, att be dem springa i snön är inga problem, dock lite sura miner om de inte får springa:love:

Vad härliga bider! Blir såå avundsjuk (på ett bra sätt) vill oxå va me;)

Vad fina kort!
Vad bra fotografer många här har. Jag har bara bonusdottern som ibland vill ta kort, men helst bara på en radie om 1oo meter från stallplan, vilket i och för sig är det längsta jag kommer oxå :rofl:
Men tyvärr kapar hon ofta öron eller ben, så korten blir liggande i datorn.

Kanske får muta sonen att gå längs vägen om jag får ut Trullprutten på åkern nån dag.
Har fortfarande bara gjort ett nytt hål i lädret på nya sadeln, så den är inte premiär-riden än.

Åhh vilka söthildor :love:!

Hur gamla är dom? Jag antar att du sagt det tidigare men jag frågar ändå, är dom systrar eller mor o dotter?

Håller med!! Många bra fotografer,är inte ett dugg avundsjuk:angel:
Karin,jag skulle nog behöva din fotosafari så kanske jag skulle lyckas fånga mer än rumpan på en springande/hoppande häst :D

Hade ingen lust alls :( men var tvungen att åka o handla ikväll! Slut på allt!
Så in på Det Stora..... och där var nästan inget folk :laugh: Jisses vad fort det gick! Svepte in 19.35 och var ute igen 19.55:banana: Så skönt!
Handlade inget onödigt alls,duktigt tycker jag,utan bara det som var uppskrivet på lappen.
Men det var svårt att inte stanna vid jackorna på häst....de hade fått in några som såg så snygga ut...men jag sporrade mej att fortsätta framåt!

Om jag någonsin får lite jobb så jag kan få ihop bensin pengar kan jag komma upp. Då kan vi leka lite med kameror!:D

Du,jag kommer snart att behöva dej!!!! Så det löser sej nog,får vänta på lite bättre underlag bara!!

Jag tänkte starta älg-turridning !
Vad tror ni om det?

Mkt billigare än islandshästar. Man går helt enkelt ut i skogen, och fångar sig en älg och så sticker man iväg i en grupp och tar en fika och har det mysigt!

32018022.jpg

32018019.jpg

Hmm då kan vi ha det hos mej,är 6 stycken monster(enl. min busa) som håller till i dungarna runt stallet.Inte sjutton är de rädda heller när man kommer:mad:

Perfekt!
Ta in dem i box nästa gång du ser dem, så får vi börja sadelvänja dem.
Undrar vilken bomvidd de ska ha?

Senast ändrad:

Jaa, de passar ju alla !

Kanske bäst att köra med hackamore oxå.

Hmm har ju bara ponnyhack,kan de ha det tror du?
Kom på en sak,kör hit en stor vagn så föser vi in dem och flyttar dem till dej,då lär min busa bli nöjd:angel:

Nja, tror inte jag har plats här.
Och synd att dra dem från dej om de nu trivs. Lättare att få dem tama i sin trygga miljö ;)

Jag tror vi kan rida in dem i repgrimma. De har ganska långa mular så kanske svårt att få till med träns.

Oj så härligt det ser ut, och ni ser så glada ut! Rida i snön är verkligen mysigt.

Titta det är en tårta vid Bruzares namn. Grattis på födelsedagen :bump:

Haha ! Då skulle även jag behöva pall!:D
Jag kan klart se fördelen med att rida älg, när man rider i skogen. Även i hoppning tror jag de skulle glänsa.:D
Man red och körde ju älgar innan. varför blev det egentligen olagligt?
Här finns det många älgdjurparker där de han många helt tama älgar, som får många kalvar. Det är ok att äta dessa älgar, men det är olagligt att sälja dom som riddjur.:confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar