TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Vore kul att visa upp henne, men har inte riktigt bestämt mig ännu. Hon är visad som treåring och godkänd för avel inom Tyroler haflinger förbundet. Måste säga att jag blir lite förvirrad av olika haflinger förbund :o Men som sagt, vet inte säkert ännu :)

Vad ni alla har slitit idag.
Blir ju riktigt sugen på att komma igång att kunna rida lite igen när jag ser alla era fina bilder och läser om era ridturer.
Själv tog jag min stålhäst och följde med dottern till ridhuset med stora pållen.
Blev lite halt då jag inte hade några brodd till min stålhäst, men vi klarade oss utan att gå omkull och inga avsittningar;)

Förövrigt har jag varit jätte lat och inte klarat av att plocka ner en enda julsak. Men jag har burit upp lådan som dom ska vara i.

För att slippa städa så slängde jag ihop en kladdkaka mycket mysigare än att städa. Och nu har jag fastnat ute på nätet.

jo.. de är klart du ska ställa ut henne :laugh: kan du väl göra , så får du tala om var o när så jag kan åka o beundra din o brimmis sötnosar:laugh:

harkel ähumm.... får krypa till korset o erkänna jag ändrat uppfattning om flingor sen jag sett era ...:o

du kanske blir fölsugen i framtiden ju....:p

klart du ska :laugh: bara o sadla upp o tjohoooooooooo

julsaker..hmm de är snart jul igen :laugh:

kladdkaka o vispgrädde fy fabian va fuskigt ,, har ju inte jag ju :eek:

Ja,hurra vad det är bra med nät som man kan fastna i:bump:!!

..//. När jag öppnade mailen här hemma så hade resultatet kommit och jisses...jag har fattat:banana:. En liten komplettering ska jag göra men i det stora hela var det bara goda ord. Så många stenar föll från axlarna nu :D

Tittar förbi och överlämnar lite bananer till dig! :banana::banana::banana:
Vet precis hur det känns! Nästan som när man fick körkort! Hoppas du har tid att behålla duktighetskänslan ett tag.

Idag har "min" omkullramlande 5 åring haft vårkänslor...:laugh:
Hon har galopperat som en galning,hoppat,skuttat,bockat,sparkat bakut,tjoat o tjimmat i hagen,i ren glädje:laugh:
Inte fasen är det ngt fel på henne,inte....puh:bow:

de var skönt o höra... funderat på henne faktiskt.. man blir ju lite rädd för höfter o kors i de där fallen...

men va rde så livat så är de lungt:laugh: de kanske är våren som är på ingång...blåsippor i februari :eek:

Vad skönt att du hittade ett enkelt och odramatisk lösning. Hoppas hon snabbt glömmer att strula i framtiden och nu bara går framåt i utvecklingen.

Ibland behöver man bara påtala för hästen att vi inte uppskattar deras reaktion på våra kommandon.
Det är ju skillnad på glädjebus och bus där man testar ledarens önskan.

Rädd,ja det är bara förnamnet.......Fy vad jag studerat,känt o klämt på denna stackars häst dessa dagar!! Hon har dock tagit det med jämnmod:D
Men jag har inte hittat något fast jag minsann letat noga!

Blåsippor i Februari? Ja tack!!:D

Va skönt att hon är okej! Här har det varit allt annat än tjo och tjim i hagen i dag, så stilla och tråkiga tror jag inte dom varit på hela vintern :grin: Undrar om det är lugnet före stormen? Ska ju bli nytt snöoväder så blåsippor i februari? Nja, det lär då inte vi få uppleva här inte.

ha ha jag förstår de .. man gör ju de , men far hon kring så pass i hagen bör de ju inte vara något. Risken finns väl för en spricka tex i höftbenet men då hade hon haft ont o inte farit mkring så:)

är nog aldeles lungt ... so du kan koppla av ....:laugh: annars lär du väl märka något längre fram o då vet du ju varför o vart

Det gör jag aldrig nu mer.... ;)

Dottern får använda julpyntet i sitt rum om hon vill... Sen använder jag lite mer levande ljus än vanligt bara... Möjligen en röd duk på borden till julafton... det får räcka.

Ja,hon har ju varit lite låg,eller kanske inte? Jag har iaf inbillat mej det:D

Man ser ju alla möjliga scenarion framför sej,sprickor både här o där,det ena o det andra.

Nu känns det iallafall som om jag blivit befriad från ett tungt,tungt ok:laugh:

Hon rör sej helt rent o fullt normalt!!

Självklart skall du visa upp henne... Hade jag en uppvisningsbar ras så skulle jag defentivt visa upp....

Kallblodstravarna går ju förvisso att visa.... Men det är prestation som är intressant i det fallet. Loppan är ju en cocktail så i det fallet är det kört....

Nää,lugnet före stormen? Usch,usch nu vill vi ha vår!

innan blasippor skall vi ha snodroppar och tussilagos.. och sen kommer blasippor och vitsippor och allt sant varaktigt.. och senblir det tant camp hos kat och sen skagern sen hos herry fubbe for korskola och sen ar det jul igen..
nu skall tant tralala ga och sova.. toots mina vanner..

Kan vi inte börja med blåsippor i år??

Snart jul igen:eek: det förtränger jag!

Tackar och bockar för alla :banana:. Men jag får ju inte bli för stöddig...har en ny examination på fredag:crazy:

Sent omsider, alldeles nyss faktiskt, har jag motionerat bägge hästarna. Blev longering i djupsnö varvar med uppskottad plan. Dom var inte alls lika heta och ifrågasättande nu så jag har väl satt lite i huvudet på dom som tar upp deras ärthjärnor:angel:.

I morgon ska jag till dottern. Har lovat vara barnvakt åt en liten goding :love: men hoppas hinna med en tur på fröken innan det bär av.

Önskar alla en härlig helg nu:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar