Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4
Grattis Piraja!
Jaha, då red vi idag.
Jag började med att ge lite godis vid sadling och tränsning. Var en lite trevligare häst att dra åt gjorden på, men oxå lite tiggig
Sen när jag skulle hoppa på, så ville hon hela tiden gå så att hon hade min ficka med godiset vid mulen
Vi kom iväg och hon gick, så jag skulle ju ge henne godis som uppmuntran. MEN jag är så kort så jag nådde knappt hennes mun. Så jag fick stanna henne och lägga mej över halsen så jag nådde.
Efter 3 ggr så stannade hon och ville bara ha godis.
Sambon red iväg och lät Lasse sträcka ut, han var riktigt taggad.
Jag satt och kämpa med Trullan, hon vägrade och ville bara gå hem.
det blev till slut lite rodeo av det, och jag gav upp.....
Kände, att nu skiter jag snart i detta.
Sambon kom tillbaka och jag vände henne och försökte möta honom, men då vände hon igen.
Sen blev det lite dikeskänning och tvärstopp på vägen.
Sambon kom tillbaka efter att låtit Lasse springa av sig.
Vi red tillbaka till stallet och sambon sa att nu försöker vi igen.
jag kom då på att jag inte testat spöt som jag hade med mej, och tänkte att det får bli en sista utväg.
Vi kom ett par meter, hon stannade, jag duttade till med spöt på bogen..hon gick..... och gick...och gick förbi alla självklara stopp och frustade och frustade.
Sen nere vid vägen där vi knappt ridit sen i romras, så stannade Lasse och krångla lite. Trullan tänkte vända, jag duttade på bogen och vi fortsatte själva på vägen
sen red vi halva rundan och det var i ett bra tempo. När vi sen vände så var det full fart hem på båda.
Så.. jag är ganska nöjd
OBS! När jag hoppade av henne utanför stallet, så passade hon på att sno fruktpåsen ur min ficka, så när sambon vände sig om hängde det en påse ut hennes mun
Godis får det nog bli när man sköter sig vid sadling och tränsning hädanefter.