TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

klappar Piraja nöjt på huvudet:laugh: va ju de jag visste ju...de här fixar du galant ju :laugh:

de blir några :banana::banana::bump::bump::bow:

som belöning får du ta den där chokladkakan som ligger i kylen:laugh:

ja nu får du sätta lite fart med damen ju :) hon skall väl efter gammalt vara inkörd någorlunda i vår .... var ju på vintern man passa på med kälkarna o körde in dem.

De får inte så mycket fart i snön :laugh:

Nåja tid är en bristvara i dagens samhälle tyvärr o du gpr säkeert va du hinner o kan...så ska inte gnälla på dig .....:laugh:

KL

Jag fick barnvakt så det blev en fantastisk tur i snön :banana:

Vi red längre än vi gjort förut och kom upp på ett område som hade en helt fantastisk väg runt en sjö. Naturen i all snö med solen på gjorde mig nästan religös. Vi travade länge i snön en bit runt sjön. Min stallis berättade att den vägen var många kilometer lång. Ren galoppväg hela vägen :love:

Nu vågade inte stallis galoppera så det får vi rida upp dit en annan dag och göra själva!

På hemvägen jobbade jag Kelly lite i både skritt och trav och den sista biten vaknade dressyr-ässet till. Guuud så härligt hon gick. Som smör i händerna på mig och trampade energiskt med alla fyra. Helt underbart. Trots att hon är omusklad så orkar hon bära upp sig rätt bra och har fin balans.

Nu längtar jag till våren då vår paddock är ridbar igen. Fick ett sånt supersug att jobba henne.

Väl hemma körde jag fast med bilen på uppfarten. Någon hade lovat att skotta bort vallen som plogbilen laggt upp men gick till grannen och tog en whiskey i stället :mad: I den där vallen satt passaten fast. Fick skotta länge och väl innan det blå hel....et kom loss. Nu ska jag forsera vallen en gång till och hämta sonen som är hos bästisen. Hoppas jag får kaffe där ;)

Hur vet du att jag har en chokladkaka i kylen???:eek:...*äter upp den genast*...

Tack Syrran och Gubbe :)

yihaaa.. idag var de livat i skogen :laugh: Springaren vilat 3 dagar o lägg därtill att snön rasade från träden ...o sådant är ju läskigt :)

Men som tur var så var de relativt brett mellan trädstammarna o allt gick väl men Springaren blev svett o de var väldigt skönt att rulla sig i snön efteråt i hagen...

solen lyste o var 2 grader varmt , fluffsnön är numera kramsnö o styltorna for om skallen i galoppen:laugh:

Nu väntar jag bara på att snön på taken ska fara ner så jag blir tvungen o svettas lite för att kunna komma in i uthusen ....man slipper i alla fall o betla för gympan...:confused:

yihaaa.. idag var de livat i skogen :laugh: Springaren vilat 3 dagar o lägg därtill att snön rasade från träden ...o sådant är ju läskigt :)

Men som tur var så var de relativt brett mellan trädstammarna o allt gick väl men Springaren blev svett o de var väldigt skönt att rulla sig i snön efteråt i hagen...

solen lyste o var 2 grader varmt , fluffsnön är numera kramsnö o styltorna for om skallen i galoppen:laugh:

Nu väntar jag bara på att snön på taken ska fara ner så jag blir tvungen o svettas lite för att kunna komma in i uthusen ....man slipper i alla fall o betla för gympan...:confused:

Nu har fjorden börjat fälla så då är det väl vår på gång, eller.....
Efter ridturen då det var dax att mocka stod alla stalldörrar på vid gavel, solen sken och det var takdropp...

va... fäller den redan..hmm de har ja inte märkt på mina ,,, måste jag kolla :laugh:

men din ser väl ut son en nallebjörn i pälsen..hade 2 fjordingar åt en kompis -

fjordingar är trevliga :) körde dem skogen i par ,,,

hur stor är din???

Ni ville se bilder så jag får väl bidra med några.:)

Hoppträning
hopp2.jpg

hopp3.jpg

hopp5.jpg

Å så vill min ena katt vara med på bild!
tosen.jpg

naww sicken liten fining till kisse , du vill inte bli av med den va ....mm pålle var fin med , men är du självmordsbenägen... hoppa så där o högt med .. hujedamej...skulle ja aldrig våga ..

va... fäller den redan..hmm de har ja inte märkt på mina ,,, måste jag kolla :laugh:

men din ser väl ut son en nallebjörn i pälsen..hade 2 fjordingar åt en kompis -

fjordingar är trevliga :) körde dem skogen i par ,,,

hur stor är din???

Ja, han är en alternativ isbjörn.....ca 145 cm är min lille prins.
Ja dom är trevligamen han har bockat av mig ngr gånger och då blir jag inte glad. Aj som f..n både i kroppen och i huvudet. Nästa v ska jag börja rida för en tränare som kan fjordingar och det ska bli riktigt kul. Hoppas jag får tillbaka lite självförtroende.....

ha ha .. låter som en typisk fjording:laugh: de har ett eget sinne o envisa o starka är de.. men väl över de så är de riktigt bra .

Äsch.. du är sannerligen inte ensammen om att syna marken på nära håll emellanåt.. de har vi nog gjort alla här mer eller mindre frekvent:laugh:

de hör liksom till ... min stora drummel har sett till att jag studerat marken noggrant ett antal gånger i början....men numera var de länge sedan.

rida för en tränare är bra .. o de är bara o jobba på o vara envisare än hästen..

kommer sälert o gå bra för er...häng i bara o inte ge sig...tålamod o konsekvens så fixae du de...

lycka till :laugh:

Fjordingar är charmiga....
Har haft en inhyst här vintertid några år i rad...
En mycket bestämd donna... Hon höll alla i hagen i herrans tukt och förmaning..men på ett schysst sätt.

Mina damer har inte börjat fälla ännu... Och i alla fall Bäcka har väl samma typ av päls som dina... (kallblod hon också)

Det fanns många Anita Nyberg. En av dem hoppar med en häst. Är det du? Annars, hur ser avataren ut?

ha ha .. låter som en typisk fjording:laugh: de har ett eget sinne o envisa o starka är de.. men väl över de så är de riktigt bra .

Äsch.. du är sannerligen inte ensammen om att syna marken på nära håll emellanåt.. de har vi nog gjort alla här mer eller mindre frekvent:laugh:

de hör liksom till ... min stora drummel har sett till att jag studerat marken noggrant ett antal gånger i början....men numera var de länge sedan.

rida för en tränare är bra .. o de är bara o jobba på o vara envisare än hästen..

kommer sälert o gå bra för er...häng i bara o inte ge sig...tålamod o konsekvens så fixae du de...

lycka till :laugh:
Tack! ....men jag är för gammal för att ramla av......

Å Kelly får gärna börja fälla. Hon är lika lurvig som Fluffigs pissekatt. Hon blir dysvett bara av att skritta av gårdsplanen :(

de är jag med men lik förbaskat händer de , än så lever jag ..troor jag :laugh:

Japp enligt min läkare och övrigt personal på reums är jag definitivt suicidal eller i alla fall galen.:angel:
Det du ser är en häst som enligt förra ägaren inte kan hoppa, sen är det tränarens fel som höjer, jag bara blundar och hänger med. :eek:

Tösen ska på utställning i Danmark den 23:e så då får vi hoppas domarna oxå gillar henne.

Nu ska jag åka till stallet och ta hand om Orkis sen köper jag nog med suchi att äta. Mums

ja nu får du sätta lite fart med damen ju :) hon skall väl efter gammalt vara inkörd någorlunda i vår .... var ju på vintern man passa på med kälkarna o körde in dem.

De får inte så mycket fart i snön :laugh:

Nåja tid är en bristvara i dagens samhälle tyvärr o du gpr säkeert va du hinner o kan...så ska inte gnälla på dig .....:laugh:

Ja vet ... ja vet......*mummel, mutter*.....:D

Det jävliga är att inkörningspryttlarna.... de flesta av dem förutom selen... ligger översnöade på ridbanan någonstans.. :cool:

Till och med rockarden... som stått inomhus i massor av år... står under en snödriva där ute...

Jag får klura lite på vad jag kan använda i stället...Får väl gå ut och hugga mig ett par passande björkslanor och hänga efter henne.

Men till att börja med så skall vi repetera tömkörningen lite... Idag var det hett, i skallen på damen så jag brydde mig inte ens om att sätta i tömmarna.... Tog repgrimman ovanpå tränset och sen tömmen i repgrimman.. På så vis kunde jag tillåta lite utrymme för plötsliga "explosioner"...

Men jag förstår henne... Hon har knappt varit utanför hagen sen i mitten av november... då chefen hade den fula ovanan att gå och bryta det där fö*****ade benet..... :mad:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar