TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Då får det bara bli skritt och trav på banan:D
Gör så ont i min otränade kropp att ramla av för ofta.
Behöver något lite säkrare för att komma igång med ridningen.

KL,bara hugger första bästa!

Jag har oxå en helt underbar vovve! Fullständigt galen som ung,men har vid 13 års ålder lugnat sej en aning o blivit en mkt värdig herre:Blandning Riesenschnauzer/Bordercollie...... Omplaceringshund,kom vid 8 mån ålder,beslagtagen av polis,höll på att göra mej tokig!Vallade allt!!!

Min once in a lifetime hund var en st.bernhard,oxå omplac.

ok har fött upp endel russlar o hon var verkligen lik emmy :laugh:hoppas du har mer tur med nästa mina har verkligen blivit väldigt gamla

ar tillbaka, upptackte man maste ata nar man tar tralala piller.. annars blir magen sur..sa det blev havregrynsgrot med jordgubbsylt och mjolk.. yeahh rosa mjolk..
och sa pratar vi vovvar.. ngt som jag har haft en hog av, och vill ha igen. jag fick avliva min lilla cocobear som var en undersized teacup dachshound fran en puppymill.. rescue doggie.. vagde 6 pounds och satt i en backpack nar jag var ute och red.. tyvarr hade han heartmurmur och andra problem, formodligen pga han stamtavla .. den riktiga alltsa.. han var ju puppymill vovve.. men sa jag saknar den lille korven.. slatharig supermini tax ar underbart.. kommer aldrig att fa en san igen.. han var med mig overallt, hade sovsack av fleece han satt i i trucken och han fick aven ga till kyrkan med mig.. inte ett pip ur honom.. och nu sa har jag ju mitt svart vita meower istallet.. froken emmakitty. en varm luddig (i vinterpals) kisse som forstas sover i sangen och ar enormt bortskamd.. men mkt alskad...
dock en del hundar bara kryper in i hjarteroten och biter sig fast och aven om de ar fysiskt borta fran vara liv sa finns de kvar dar inne och gor sig paminda titt som tatt.. jag tror helt och fullt att alla vovvar far vingar nar de lamnar jordelivet och sen kommer de fladdrande nar man har det jobbigt.. och ger en styrkeslickar..
nu ar groten slut, nattis..

Ja, vallhundar ska jobba. Att jag är med vallhund är för att jag är för snäll. Tyckte synd om familjen som ägde henne när dom bönade och bad om att jag skulle ta hunden med mig när jag skulle åka därifrån. Frun var sjukskriven p.g.a. hunden...:cool:...och jag gav med mig där...och ångrat mig måååååånga gånger. Men, hon är med oss än och funkar ju rätt bra idag. Säger åt henne att fånga snön och det gör hon med liv och lust...som kunde ses på bilden :D

Nähä gott folk!
Efter nattarbete,snöskottning,box skottning osv. så tror jag att jag drar mej tillbaka.

De små liven hade inte gjort mockningen till ett nöje idag,vill jag lova:devil:
Måntro de hade trettondags disco inatt??

En sak är säker: jag kommer att sova som en klubbad.......:D

Hoppas ni alla får en god natt!:laugh:

Här kommer bilden jag lovade er på¨mig och Kelly från dagen ridtur.

168059_476049791663_551251663_5546444_8297009_n.jpg

Lägg denna bild på minnet till i vår. Här är hon fortfarande bukig, omusklad och har NOLL hals. Svansen är avbiten och hon ser rent ut sagt för djävlig ut. Annat ska det bli till våren. Prio ett nu är att magen ska bort. Med protenier och så motion så den drar upp sig. Hon såg faktiskt värre ut för en månad sen :o

168059_476049796663_551251663_5546445_1569777_n.jpg

Här kommer bilden jag lovade er på¨mig och Kelly från dagen ridtur.

168059_476049791663_551251663_5546444_8297009_n.jpg

Fast detta var ju ett fint kort :)
Kul att du trivs och att ni kommer ut.

Imorgon ska det tydligen bli sol, runt 0an och ingen snö, så då måste vi ut .

God morgon!

Ser ju härligt ut,Voff!!

Så har man då vaknat upp till ännu en underbar(?) dag!
Känner mej dock en aning ledbruten idag efter allt skottande:mad:
Har förfärligt ont i mina armbågsleder och mina underarmar o händer vill gärna domna bort,känt av detta mer o mer denna vinter:( och det irriterar mej å det grövsta!!! Åldern????????
Ryggen är öm,men det är ju vanlig sketen träningsvärk,så det släpper nog när jag kommer igång!

Iallafall,ha en bra dag,alla!:laugh:

morrmorr fran skogen, dar hastar ater och jag vantar pa koffee. maste ut och skotta har med, men tankte pallar far trava till hage sjalva och gora spar..bra traning lol..
inget planerat mer an forsoka mocka och skotta, ser det ar lite mkt sno pa uteboxar tak, har en san dar uppfinning (brada med snoren) men vet inte om jag kan fa upp den.. jaja, annars ramlar det val ner av sig sjalv...
De hade utlovat sol idag, den ser jag inte, men den kanske inte ar uppe annu.. vi far se

Voffie, fina bilder, och hon ser inte alls dalig ut. Men visst ar det en liten belly, kom skagern ser hon nog ut som en gallopppalle...
Choo var forsiktig med kroppen, liniment har du sakert, ngt som (gamla) kroppar tycker om..

Nu skall jag intaga koffee och en bulle sen ar det full fart, ja vad jag kan i alla fall.. Det ar fredag woohoo

God morgon alla!
Här ser det ut som om det skulle kunna bli en fin dag och temeraturen ligger runt nollan:D

Vilka fina kort alla har, jag finns på facebook där det finns bilder på våra hästar om det är någon som vill se dom.
Säg till i så fall.

Ska försöka få lite gjort i huset idag, julen ska ut.

Ha en bra dag alla :laugh:

Va fina ni är! Nu när du äntligen lärt dej att få in kort så vill vi se många fler :banana: Nu är det baske mej Kats tur att lära sej så vi får se lite rabarbers och bullar i tråden :bump:.

Är det inte konstigt väder! Sedan nån gång i november har det varit kallt så in i norden och i dag är det på 0. Bara det inte blir isgata överallt nu så.

Ska strax ner till pållarna och se till så dom har det dom ska ha och mocka lite sen ska jag åka till stan och handla 1 års present till lilla Miranda som fyller i morron. Tiden går fort!

Men först av allt ska jag ha en kopp kaffe. Ha en bra dag!

Det kommer du att fixa,hon har ju redan börjat dra upp sej.
Lite lagom pulsande i snön kommer att göra undervärk för musklerna.
Ska bli roligt att se när hon blir "färdig"Gillar hennes typ

Stopp nu tar du det försiktigt med ryggen ,du käkar ju tralala så ta det lugnt

Vilka fina kort alla har, jag finns på facebook där det finns bilder på våra hästar om det är någon som vill se dom.
Säg till i så fall.

Dessa har jag flyttat från facebook. Fattade äntligen igår hur man gjorde. Jag är alltså helt pucko på datorer.

Men hur man får bilderna från kameran in i datorn begriper jag inte ännu.

Men jag kan skriva en liten manual på hur du får hit dina fejjanbilder om du vill? Flera av oss här är fb-vänner så pma vad du vill att vi ska söka på.

Nu har jag precis klivit ur bingen för andra gången idag. Första gången var klockn 06.00. Då jag fick dra med mig sonen till stallet för att göra utsläppet. sen bar det hemmåt för frukost. Efter frukost bestämde vi oss för att krypa ner i hans säng och se en film. Givetvis somnade jag :crazy: Det gör jag jämt fast jag lovar att inte göra det.

Ser en underbar sol på himelen och det är plusgrader ute. Om jag kunde få barnvakt så jag kunde ta mig en tur. Jag vet att stallisen Sonja är laddad för det. Såg en jättemysig stig som var upptrampad i går som jag är sugen på att testa.

Fina bilder... Hon ser fin ut Kelly...

Min erfarenhet är att hon snabbt kommer att komma i ordning ...

När de kommer bort från fölis och får komma i arbete så händer det saker och det händer fort.

Min Morsan såg nästan ut som ett vandrande spjälstaket när hon kom hem från Raketen... (Hon fick massor med mat... så inga dåliga tankar)... Men hon var ett sånt sto som skickade allt till ungen... Det gick inte att mata upp henne så länge Raketen var där och snuttade....

Dagen efter att jag hämtat hem henne från Raketen och Piraja
16887824.jpg

Lite drygt en månad senare...
17709368.jpg

Ytterligare ca tre månader senare.... (Nu ser ni nog mig för första gången)
20735693.jpg

Är det inte det ena så är det det andra sa kärringen som blödde näsblod........
Ja! Vilket underbart ridväder!!:laugh:
Skulle oxå vilja ta mej en tur,men men...:(
Ass som skulle lösa av i em ringde sej sjuk,och vikarien som ringt o tjatat mitt huvud i bitar om jobb,vill inte jobba.....Jo han sa så "nej idag är det fredag ju,idag har jag ingen lust":confused: Så jag får kanske en fin helg igen....:devil:

Ja,ang ridningen så hinner jag inte om jag måste ta sonen för då måste jag förbereda allt inför helgen innan denna ass går hem,typ handla,städa så jag får in ny rundbal osv Så ridning går bort,bort,bort......

Vilken trevlig häst!!:love:

Ja det går fort bara de slipper ifrån de små utsugarna!
Får de sen oxå börja röra på sej snart så bygger det på fortare än man kan tro!

Så,Voff: Kelly är i form fortare än du anar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar