TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

dra upp huvudet ..hundskrälle:laugh: en ser ju inte öronen....

nja ser ut som en border collie .. men med tanke på snömängd o ryggens bredd ,,tror inte piraja har så välfödda borders ...näää gissar på nå¨got helt annat

New Foundland ... ser ut o gilla kyla ,, stämmer med ryggbredden .. färg , päls ,..höjd.... japp de får bli en sådan :laugh:

Eftersom jag nånstans långt bak har för mej att du pratat om karelare så gissar jag på karelsk björnhund!

Häpp...inte marsvin. Då gissar jag på en minigris :idea:

Nope.... Det är jag som har karelare.....

Och efter som jag sitter inne med svaret så håller jag mig utanför denna gissningslek....

hahaha grisar har inte vinterpals .. och nej agnes har inte lanat mormors har heller...lol

Skit oxå!:( Jag visste att det var nån som hade en sån:D

Då får jag oxå chansa på Border collie!
Garvar så jag kvider!!!!!!!!!!!!!! Inte trodde jag att den bilden skulle bli en gissningslek:rofl:
Djuren09
[/URL][/IMG]
Agnes in action :D ... hon är en Bordercollie till 95% och ett uns labrador på 5% :D

hmm verkar ju onekligen att ni söder o väst om landsvägen har fått mer snö än här ju:eek: här är de bara 42 cm o inga problem alls....kom några cm idag men inga problem vägmässigt alls någon stans.

denna vinter är konstig absolut o 2.5 månad kvar minst ... jisses hur ska de här sluta :eek:

shit de va ren border ju :eek:

har man tråkigt kan va som helst bli roligt ibland ju:angel:

jo de tror jag hon är ...vallhundar generellt är väldigt intelligenta..de som talar emot de i de här fallet är Labradorgenen:laugh:

( förlåt alla labradorägare men jag är ingen fan av den rasen om de inte är ren jaktlabrador) :D

hon var ju bara lite rastlös ....:p : men fin är hon ...

shit de va ren border ju :eek:

har man tråkigt kan va som helst bli roligt ibland ju:angel:

hej får väl presentera mig verkligen tant 50 + bor i mörkaste småland har ett gäng hästar katter o hundar och några älskade höns + ett par vuxna barn har ridit på högre nivå förut men skogsmullar mest nu men har fortfarande ambitioner till tävling ska bara komma över alla mina ridskador men men det ska fan till o ge sig ha en bra dag alla nån gång är det väl snö fritt

sista hunden jag hade var en korsning mellan Kelpie oh Långårig Vorsteh...

en undantags hund i ordet bästa bemärkelse....tyvärr tog cancern henne vid 9 års ålder...

Har inte blivit någon mer hund efter henne ...en sådan hund får man förmånen att a bara en gång i livet ....

hon ligger begravd vid stora jasminbusken vid stugknuten där hon alltid låg o höll koll på omgivningen....snuppan :cry:

Tja hoppas på att det inte blir som förra vintern då det såg ut så här:eek:
DSC_0201.jpg

Fanns ju inte många ställen att rida på som tur var körde stallägaren upp ett spår på fältet med snöslungan:D

du får skaffa en stööörre häst :laugh: en 175 cm så ordnar de sig...:angel:

jädra bra stallägare ni har då....bara o gratulera ...var rädd om han :laugh:

enda som plogar någe här är väghållaren 1 gång om dygnet oavsett när o hur mycket snö de kommer o endast vägen:eek:

sista hunden jag hade var en korsning mellan Kelpie oh Långårig Vorsteh...

en undantags hund i ordet bästa bemärkelse....tyvärr tog cancern henne vid 9 års ålder...

Har inte blivit någon mer hund efter henne ...en sådan hund får man förmånen att a bara en gång i livet ....

hon ligger begravd vid stora jasminbusken vid stugknuten där hon alltid låg o höll koll på omgivningen....snuppan :cry:

Här är min... "once in a life time hund"......

Min älskade Morra....
14781087.jpg

En outstanding jakthund, och fullkomligt fenomenal eftersökshund... En helt underbar varelse.. full med galna upptåg... Hon var helt överygad om att hon var universums centrum. Efter att hon försvann så vet jag att hon hade rätt.

Det blev nämligen ett stort hål i universum när hon försvann...

Mycket saknad.... även i hennes fall var det cancer....

jo de tror jag hon är ...vallhundar generellt är väldigt intelligenta..de som talar emot de i de här fallet är Labradorgenen:laugh:

( förlåt alla labradorägare men jag är ingen fan av den rasen om de inte är ren jaktlabrador) :D

hon var ju bara lite rastlös ....:p : men fin är hon ...

Jo, hon har ett tilltalande yttre men har tyvärr, fått de mera extrema vallningstendenserna. Är fullständigt körd i närheten av hästarna och kan inte följa med på ridturerna:mad:. Hon är en omplacering, kom vid 7 månaders ålder till oss och hon var ett hår av hin och stenhård. Tog mig flera år att få till någon form av styrning på henne. Idag ligger hon på + för hon är underbar med barn...nåt jag absolut inte trott henne om :o . Tyvärr är hon allergisk mot solen, därför har hon solglasögon dagtid när hon är ute.:cool:

Pinto dig känner jag ju igen.
Har ju varit i erat stall då min dotter red på eran skimmel och hoppade den lite en gång för några årsedan :D

Träffade er också för några veckor sedan när ni tränat klart och vi skulle börja.

Världen är liten.

Hi hi visst är man rädd om honom ,men lugnt han är sambo med min kompis som har 2 egna pållar:)

Hmm min lilla fröken är alldeles lagom då hon inte går med på att man använder pall men visst gärna större men då får du allt komma o hjälpa mej upp:D

vva fin hon var :) då känns de lite bättre för då vet ja min Tessie haar fint sälllskap i hundarnas Shang ri la ...

vet du ....att vädret blivit konstigt beror inte på utsläpp .. utan att våra hundar gjorde så stort hål i universum...

saknar oerhört..:cry:

nu menade ja ju inte att vara rädd om innebar att du skulle gifta dig med han precis:laugh:

mera att du kunde muta han med en whiskey eller så när de är kallt o eländigt ju..

självklart kommer jag som ett skott o hivar upp dig :laugh:

sådan små trivialiteter kan ju sjävklart inte hindra anskaffandet av en stor häst inte :angel:

de som talar emot de i de här fallet är Labradorgenen

Å där fick sig gubbtjyven ett bett i benet av Voff (uppvuxen med labrador)

:mad:

ja de där är synd men de är ju en vallhund o de blir så där mer eller mindre när de inte får jobba tillräckligt med vallning frekvent.

därför är ja emot att skaffa vallhundar som sälllskapshundar.

en bonde här har 2 borders till mjölkkorna.. de heter Attack o Anfall :laugh:

besökare brukar vitna i ansiktet när de kommer upp på gården o bonden kommer ut o ropar högt o lite argt ...Attack Anfalll .. rätt kul :laugh:

Menade att han gör det för husfridens skull kanske:D,skojjade han är genomsnäll och gör massvis för pållarna,opps det ska jag tänka på ,men vet att han gillar öl:).
Passa dej noga har ju "fölis" på närmare 1,65,hmm hiva upp mej ,du är inte rädd för ryggskott du:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar