TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ähummm sket ja i de blå skåpet nu :o labrador är inge fel på alls men jag gillar dem inte särskilt numera.... lika som ja inte gillar havregrynsgröt eller rosa färg...

ähhh jag trasslar ju inte ur mig de här i alla fall ju...:angel:

Opps visst är världen liten,hur gick det med den store du köpte?Såg ju honom på tävlingen när din dotter provred?(om jag inte minns helt fel,var ju läänge sedan)

se där ja...165 är häst ja....samma höjd som märren jag hade

nää ryggskott har jag aldrig haft inget annat heller o inte väger du över 100 kilo inte ....ordnar sig nog :laugh:

Hi hi nu ligger du illa till ,numera är du utsedd till trådens starke man som rycker ut till tanter i nöd:D

vva fin hon var :) då känns de lite bättre för då vet ja min Tessie haar fint sälllskap i hundarnas Shang ri la ...

vet du ....att vädret blivit konstigt beror inte på utsläpp .. utan att våra hundar gjorde så stort hål i universum...

saknar oerhört..:cry:

Fortsätter min tripp längs memory lane...

Tror defenitivt att Morran sett till att vi fått vintrar... Hon gillade snö som synes...
14919040.jpg

Trots saknade kan jag inte låta bli att le åt minnet av alla hennes upptåg..

mm känner igen de där ...

värsta är att jag liksom inte vågat skaffa någon ny ... rädd man kommer att jämföra för mycket o de är inte just mot den nya ...man är väl bara dum misstänker jag :o

Här är min... "once in a life time hund"......

Min älskade Morra....
14781087.jpg

En outstanding jakthund, och fullkomligt fenomenal eftersökshund... En helt underbar varelse.. full med galna upptåg... Hon var helt överygad om att hon var universums centrum. Efter att hon försvann så vet jag att hon hade rätt.

Det blev nämligen ett stort hål i universum när hon försvann...

Mycket saknad.... även i hennes fall var det cancer....

hej var kom hon ifrån ser ut att vara väldigt likt min emmy

Japp misstänker att din almenacka blir fullbokad,men hinna jobba oxå hmm det vete katten om du hinner med,men pusta ut din goding kan jag lägga beslag på o även lilleman:angel:

Humm...tror visst att herr Gubbe är dålig i magen ikväll. Han bajjar i en massa skåp. Ofrächt :(

min Springare o lilleman :eek: njäeee Springaren o jag ska ju ut i morgon bitti o leta nya stigar i snöskogen ju....blir en riktig långtur om jag får bestämma :angel:

Köpte inte den utan det blev en annan.
Den ska vi sälja nu i år då det inte var en häst som passade henne, har haft han i flera år men det vill inte stämma riktigt ridmässigt.
Tråkigt då han är underbar för övrigt.

Vart tog eran skimmel vägen? Den var ju så mysig.

nu ska tant Voff inte vara sådan :o då blir de inget tuggben ikväll :laugh:

enda problemet jag har med magen är att den är konstant hungrig :laugh:

Visst vågar du.... Skaffa något helt annorlunda bara... Så är det lättare att inte jämföra...

Jag har tex inte skaffat en terrier igen.... Jag kommer nog att göra det så småning om... (när antalet hundar minskat här hemma)....

Ingen av taxarna har kunnat axla manteln efter Morran... Men karelaren.. hon börjar krypa in i hjärterummet... Men så är hon en helt annan typ av hund och tål liksom inte att jämföras med en terrer... då blir det enklare...

värsta är att jag liksom inte vågat skaffa någon ny ... rädd man kommer att jämföra för mycket o de är inte just mot den nya ...man är väl bara dum misstänker jag

Är det inte alltid så, att man är lite rädd att inte kunna älska nästa lika mycket som den där speciella? Oavsett om det är en hund, häst eller människa? Eller kanske rädd att älska nästa mer och på så sätt svika...

Efter att jag fått ge upp Preston och han senare togs bort, så sa jag att jag aldrig i livet skulle ha häst igen. Jag hade ägt mina drömmars häst och mitt hjärta var helt krossat. Jag visste att ingen annan häst någonsin gick att jämföra med mitt älskade lejonhjärta till kamrat.

Men man behöver inte jämföra. Kelly är Prestons raka motsatts i allt. Finns inte en gemensam nämnare över huvud taget. Preston har sin plats i mitt hjärta och var älskad för sina kvaliteér. Kelly har en annan plats, men väl lika älskad för den hon är.

Preston hade jag dock aldrig någon önskan att slå en spade i huvudet på som jag ibland har med Kelly :angel:

Med andra ord, är man en häst eller hundmänniska så finns det alltid plats för fler individer.

Hmm ett möte till med älgar så är han kanske billig?:angel:
Skojjade ha en härlig tur imorgon,nu kallar john blund på mej,ska försöka komma upp tidigt imorgon

Senast ändrad:

Oki då är jag med men är det inte ngt för dej att rida?:)
Lite omständigt det kan vi ta om vi ses,japp han var underbar

jo ni har rätt båda två...samma ras kan ja ju aldrig få , var ju en korsning varav den ena är en rellativt ovanlig ras..

men jag gissar att de måste vara något som gör att man blir charmad ..liksom lite blixtförälskad för att man ska våga ta steget.

tror inte de går att bara skaffa en hund för att man vill ha en hund.

ähh vete fasen va jag menar ...mest svammel igen:laugh:

en dag så står de nog en hund här igen....har ju aldrig köpt någon ,,de har ju bara 10 gånger kommit o blitt kvar ...

förmodligen :laugh: antagligen är han gratis o jag död :angel:

akta så jag inte sammankallar alla älgar i västra götaland o visar dem kort på din häst o var de kan beskåda henne :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar