TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tajger hälsar!

009-2.jpg

Ängel i snön? :)

Usch - jag kommer ingenstans jag. Är hemma och kurerar förkylning med (lite) alkohol och varmt bad. Enda hästeriet jag ägnat mig åt att att läsa lite i "Dressage Masters" och dräggla över några Youtube-klipp & tittat på bilder. Har inte varit i stallet på flera dagar. Mår tråååkigt faktiskt.

Någon som har eller ska hitta på något kul / intressant? Söker inspiration :crazy:

Jag står framför snöhögen som maken kört ihop, eller en av dem:crazy: Den är lika hög som jag, som är 168 cm över marken:) Vi vet snart inte var vi ska göra av all snö...

Försökte ta en bild på Agnes i snöyran med mobiltelefonen...ha ha ha, det blev ju en bild men kvalitén är ju inte den bästa :D

31996947.jpg

Är Agnes ett marsvin? :crazy:

hahahha marsvin. lol.. tess tank lite storre och mkt sno.. men du har ratt, de kan ju vara ett marsvin.. lol..

piraja vad sort ar agnes? eller skall vi ha gissningstavling har?? jag tror hon ar en sort av australian shepherd eller ngt sant.. ngt med mkt har.. collie? eller ja, ngt i den stilen..

voffie, du far ta roken och satta ut honom i snon ocksa.. lol.. med koppel annars forsvinner han val.. som emma kisse, hon hoppade ut, och forsvann i en snodriva, allt man sag var en svans.. kan jag saga det var en stycket kisse som for in genom dorren sa snart hon hade tagit sig upp igen..lol..

tajger harliga bilder. ni har klart bra mkt mer sno an de varmlandska skogarna.. ochnu ar jag glad att jag har hoga stangsel understa traden ar forsvunnen.....

Vilken pingla i snöhögen :D

I morron ska jag ta kameran med mej ut och fota för nu jäklar är det vackert ute :D Jag älskar när det är riktigt mycket snö!! Ska även försöka få ett kort på mina galna hundar i snön :love:

Hästarna har istappar hängandes under magen och bak på låren, dom är så söta :love:

Vi har också problem med var vi skall göra av snön... Grannen som plogar kliar sig i huvudet och funderar.... Nu har jag lovat att OM detta fortsätter.. då får vi nog lov att börja lägga upp på ridbanan.... Jag använder den ju inte ändå fullt ut just nu... Det räcker ju med halva ridbanan om jag skulle komma på att vara där... Så ena halvan har jag lovat bort till snöröjningen ..

Nyss inkommen från stallet. Båda damerna var nu torra och varma och goa.
Bäcka har fått lite träning... Har hängt lite på henne... Hon är jätteduktig. Står alldeles stilla när jag krånglar mig upp liggandes över henne... Gör samma sak från båda hållen. Inte en tendens att gå undan... När jag hänger där så matar jag henne lite med morotsbitar,...

Loppan var faktiskt riktigt lugn i stallet medan vi höll på. Gnäggade lite men det lät inte som hon försökte riva stallet .... vilket det brukar göra.

I morgon har jag bestämt mig för att ta in dem en stund på dagen igen.
Bäcka skall få lite mer träning. I morgon hade jag nog tänkt mig en promenad med henne. Jag behöver en promenad.. Och Bäcka kommer nog att uppskatta att komma ut en sväng.

Eftersom jag nånstans långt bak har för mej att du pratat om karelare så gissar jag på karelsk björnhund!

voffie, du far ta roken och satta ut honom i snon ocksa.. lol.. med koppel annars forsvinner han val..

Röken får hoppa här inne på nedervåningen i stället.

Knut och Rut har trampat upp små stigar till sina favvoställen. :D

Glömsk!!:crazy:
Men det ser onekligen ut som en jätte guinneapig!:D

piraja vad sort ar agnes? eller skall vi ha gissningstavling har??

Häpp...inte marsvin. Då gissar jag på en minigris :idea:

Eftersom jag nånstans långt bak har för mej att du pratat om karelare så gissar jag på karelsk björnhund!

Nope.... Det är jag som har karelare.....

Och efter som jag sitter inne med svaret så håller jag mig utanför denna gissningslek....

minigrisar har inte har.. silly...och bordercollie var vad jag letade efter..inte collie som lassie forstas..

hahaha grisar har inte vinterpals .. och nej agnes har inte lanat mormors har heller...lol

Skit oxå!:( Jag visste att det var nån som hade en sån:D

Då får jag oxå chansa på Border collie!

Joho! Grisar får visst vinterpäls!! Iaf de jag arb hos i min ungdom,de gick på lösdrift o var hyfsat lurviga.Haha!:p

ok, nu sager kroppen/ryggen adios. jag har inte gjort mina vafflor annu, kom sa langt som till smeten, men den kan ju aka in i kylen.. sa far val ata i morgon i stallet..dags att hitta sangen har, i morgon blir det skotta, och forhoppningsvis kommer de och plogar vagen ocksa..
ser fram emot losningen pa bordercollie/minigris i vinterhar/marsvin losningen.. yalls have a good one..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar