TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Pm:a till mig, visserligen 17.5 men stor, som 18.

S.

Helt otroligt vad ont det gjorde, men idag kändes det bättre.

S.

Har en Lewa allround som ligger och skräpar, för trång för Lyrik. Vet ej tum;)

Min mammut drar 155, i vissa täckesmärken 165.
Har Full-Xfull på grimma och träns
Boots XL-XL
Benskydd L och XL

KL

-1, snöstorm och blåser här:(
Hade förmiddagsfodring + lunch idag, så jag var i stallet 8.15
Klädde på täcke på B, L har täcket på dygnet runt, T har inget täcke, R bara vid regn:grin: Släppte ut alla 4. Blötte betfor till de andra 3 (min har eget kraftfoder). Vägde upp hösilage till alla mål, lövkorgar till middag, natt och morgon*4. IKEA-kassar till lunchen*4.
Mockade till Lyrik, bytte vattnet, la in lusern, avel och middagshösilage. Tog in Lyrik och skrapade av lite päls med Furminatorn. Klädde på tömkörningsgrejerna och benskydd runt om. Tömkörde på vägarna runt stallet, ridstigen var översnöad med ½ m snö, så där gick det ej att gå. Var ute i 25 min. Klädde av grejerna igen och på med vinterrocken, ut i hagen. Lunchade vid 12, och åkte hem, 2 stadsbussar

Usch vad det snöat här!
Vi skottade stallplan och backar 2 ggr igår, och idag var det 30 cm till.
Nu har det lugnat ner sig.

Hästarna stod i hagen och såg ut att vilja komma in, så nu får de vara inne och torka lite.

31995541.jpg

31995557.jpg

31995571.jpg

stackars lilla trulsan, hon ar alldeles snoig.. och lasse ser inte mkt battre ut han heller.. har ar de inne och ater av det nya hoet.. menmaste ut med vatten igen. och det snoar annu.. ingen plog heller.. underbart ar det inte.. sana har dagar saknar jag en gubbe och tractor..men jag har ved for spisen,mat i kylen och ar varm.. och ganska bra shape, tralala fungerar.. laste att det skall sluta snoa i morgon, kan man tro pa det tro?? de sa aven solsken!!!! da blir det dubbel tralala och sen en ridtur...

Dina två ser precis ut som mina två gjorde när jag hämtade in dem.... Mina står också inne nu och torkar upp... De var inte svårövertalade att komma in i dag. Båda stod i givakt vid grinden... det händer nästan aldrig.
Skall gå ut och dona lite med den lite senare.

Även här har vi skottat i flera dagar... Fick skotta mig in i stallet nyss...

da blir det dubbel tralala och sen en ridtur...

Det låter lite suspekt...:)

Har fått hem hö! Tur för hästarna, de slipper vara hungriga. Pålle får vila idag, mycket snö, inga sulor, temperatur på nollan, matte lite "trött" (det var en trevlig kväll igår:angel: )

Solsken - jippi!

KL till alla

Tack cizma! Skönheter vet jag inte,men jag tycker ju de är fina:o,egentillverkade o allt....:laugh: 4 åringen vill tyvärr inte växa o bli så stor som jag vill,hon är 156 idag,hoppas på några cm till!

Lilla tussenussan som halkade omkull igår,verkar ha klarat sej utan men,hoppas,hoppas:bow: men ännu så har vi ingen svullnad eller värme,heller ingen hälta och kan faktiskt inte se ngn stelhet heller:laugh:
Bara att hålla tummar o hoppas att det inte kommer surt efter,i höft eller ngt skit som inte syns nu.Hon la iaf iväg i sin vackraste trav,klev på ordentligt med svansen högt o det såg ut precis som vanligt!:laugh:
Men hon trippade på väldigt lugnt o försiktigt på stallgången i morse...kanske hon lärt sej något?
Det värsta är att hon inte är min,bara lånad,så jag är ju extra extra rädd om henne.......

163794_187955367883342_100000066408404_669803_5655765_n.jpg

Bonusbild på Tussenussan

Vilken sötnöt :love:

Ja här har det äntligen slutat snöa (hoppas jag iaf :laugh:) och gubben är ute och brummar på med traktorn. Var ner till hästarna nyss och dom är fortfarande blöta men torra närmast skinnet och i övrigt varma och goa!

Dom var faktiskt inne i ligghallen mitt på dan när det snöade som mest! Jag kikade in när jag var ner till dom och det syntes att dom legat så dom tog nog förmiddagsluren inne i dag :D

Har varit fram till Coop och hämtat ut nya blingbling-grimman till Winnie och så hade jag fått tränset som jag budade hem och jäklar va fint det var!

Ajajajajajaj! Hoppas det går över fort, ta dej en whisky så har du åtminstone lite roligt under tiden :angel:

Undrar varför dom alltid ska stå på ens fötter/tår när dom är broddade och så helst vrida runt hoven ett halvt varv så det gör riktigt vrålont :mad: Det är därför jag har mina barfota :rofl:

Nu är de inne! Stod o hängde på grinden idag igen..... Och hon gick sååååå försiktigt,trippade på som den fina dam hon anser sej vara!

Voff,håhåjaja,det där med föl:confused:
Det blir som ett gift.....vet inte hur många gånger jag har sagt "aldrig mer" men sen blir det av ngn underlig anledning iallafall!:D
Men när man sitter där o fölvakar på både 2 o 3 ston,man är trött,trött,trött o man svär på att det är sista gången och så kommer de små....det är ju så mysigt!:love: Och all planering innan betäckning,ja det är ngt speciellt!

Säger det samma, varför vrida samtidigt? Jävlas måntro!?

Ska nu införskaffa stålhätteskor, kan undra om de finns i westernmodell?

Whiskey... blir så full då...hick...:rofl:

S.

Ja men det är ju de som är meningen så du får lite roligt medan det gör ont :rofl:

nää inte jävlas ...men kanske försöka lära matte att man har stålhätta på skodonen när man hanterar hästar:cool:

verkar vara en förnuftig häst de där:angel:

stålhätta finns ju om inte annat på jodhpurs..de har jag.. är väl så nära man kan komma western boots.

kolla på Horze tex .....kasnke värt o införskaffa några....fast å andra sidan har du ju ett antal tår kvar än eller..:angel:

Jag planerar också att delta i arbetslägret. Och Skagern runt :) :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar