TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ajaj. stackars ta. har du ngn tejp hemma sa du kan tejpa den till nasta ta sa den inte blir krokig?? mjuka sockar ar bra att ha pa nu.. och ga forsiktigt...

Ajajaj inte kul med broddad stor häst på ömtålig människotå.

Ja, tog de lite större vinterstövlarna, westernbootsen passade inte. F********n också, jag vill ju rida!!:devil:

Ska prova att rida lite imorgon, tån värker, men ligger rätt. Det är inte första gången mina tår bryts, förra sommaren hjälpte jag en kompis att lasta sin häst. Fruktansvärt onödigt, tyckte pålle och ställer sig på min högra lilltå. Den gick av...Har många ridskador som man fått genom åren. Hästar är rätt tunga djur har jag känt.:angel:

S.

Har teipat, raggsockar i stövlarna stabiliserar. Tralalapiller kanske behövs här med nu!:p

S.

Om jag inte vore så himmla less på föl så hade jag kunnat tänka mig att göra mig en egen fin D-ponny. Jag har ju trots allt ett kanonfint sto med hög ridbarhet och kanonstam. Betäcka henne med något litet, en snygg c-ponny, liten D-ponny av ädel typ, whels kanske eller arab. Men jusst nu får jag kalla kårar av föl och det är nog billigare att köpa en färdig istället.

AJajaj..... :cry:

Det gjorde så ont att tårarna rann:cry:, men jag är van nu.

Tack alla för sympatin, mår genast bättre!

S.

o

Syrran jag har tva 115 tacken, ett stalltacke och ett regntacke som jag inte har ngn anvandning for.. du betalar frakten och jag sander gratis till dig.. pm mig din address sa sander jag i morgon nar jag skall till bussgods med annat paket.. du gor mig en tjanst om du tar dem.. jag har inte plats langre...

jag ar normalt inte stor pa tacken heller, bortsett fran fleece, dock ibland bara maste man..

Vi gör så här.... Jag skall i eftermiddag ta in hästarna en stund... Jag passar på att mäta Loppan då... Om jag tror att dina 115 täcken passar så återkommer jag med besked....

Jadu, det är inte lätt att vara människa, man kan ju bli trampad på!! Hihi!:laugh:

tess vanta till april sa kan du fa se och kopa billigt en formodligen d ponny.. hehehehe med paper och allt..

jag kan inte behalla folet hur mkt jag an vill. det ar nog med de tva som skall ridas in och de kommer jag ju att ha for resten av mitt liv.. jag kan se det har, tva grahariga pallar i hagen, mig i rullstol med blatonat har och morotter i alla fickor..

Oj, vilken otur. Ja de är tunga, de rackarna.

Här har det också snöat i morse, maken är ute och kör traktor för fullt. Idag måste jag ju ha hem hö, om jag så ska hämta själv. Maten tar slut till lunchhöet. Första gången på 8 år som vi har bott här som det fallerar med leveranserna.

Dottren hoppade pålle på träning igår, mellandottern alltså, som ridit honom kanske fyra gånger:) Det gick fint, men hon kom precis och beklagade sig för träningsvärk. Förstår inte det. Hon skrittade ju en halvtimme förra veckan, och för ett halvår sen:angel: Kul iaf att se hästen gå under nån som inte är van, det såg bra ut, han såg snygg ut, så klart.

Får se om det blir nån ridning idag...mycket snö är det:crazy:

Men nu ska ju Kellan leva i 100 år så det dröjer läääänge innan mina fina 145 täcken kommer ut på marknaden........

Och beträffande mina enorma täcken så förväntar jag mig att Bäcka som det kallblod hon är kommer att bli både lite längre och grövre... Då kan nog de täcken som idag ligger nedpackade i plastlådor plötsligt passa.... Jag väljer således att avvakta med att avyttra dem.. *smålänning ... ja!!*

Eller... den som spar han har..... :D

Men .... jag kan mycket väl vara intresserad av de där 115 ponnytäckena... Vill bara konstatera att Loppan inte är större än vad jag uppskattat henne till...;)

Men det är jusst det som är haken till att jag inte gör ett eget föl ( som jag kan döpa till det där drömnamnet som jag tänkt ut ;)) för jag vill inte ha föl. Jag vill ju ha hästen från 4 år och frammåt. Ser inte alls tjusningen i föl och unghästperioden. Har ju haft unghäst och även om Preston var mycket mogen och inte unghästig skulle jag nog helst inte göra om det. Sen har jag verkligen inte råd med två hästar. Det blir ju 1400 i stallhyra bara i månaden :cry:

alltså de här med täcken är inte kul ibland....Ädle springaren drar ju 165 o dessutom skiljer de ju beroende på vilket märke de är.:eek: 165 är inte alltid 165 tycks de:crazy:

H--ks 165 är för små....Horseware passsar ...Tyfon Bö--es passar .
känns surt ibland när de reas eller så o märket inte passar fast de är 165.

De är väl ingen som har en dressyrsadel eller vilken engelsk sadel som helst i 18-18.5 tum o väldigt vid liggandes o skräpar eller så..:angel:

Jaha, då har man återigen klantat sig...

... skulle ta in igår och ett hungrigt kallblod ställde sin broddade hov på min vänstra lilltå som bröts. Sa*an i gatan, vad ont det gjorde!!! Nu är den tjock och den lyser fint i all sin praktfulla blåa färg.

Sen skulle tre hästar till in också...

S.

:eek:Jag har visserligen inte blivit trampad så tårna gått av men väl lyckats bryta lilltån själv genom att sparka in den i en fåtölj och det gjorde VANSINNIGT ont:crazy: Fick tejpa den mot närmsta tån och gå med sandaler ett bra tag. Det var helt kört med skor:cool:. Lider verkligen med dig!!!

Här viner det fortfarande i knutarna. Ser ner mot ligghallen hur bägge hästarna backat in och står som gökur och glor ut. Ska strax ut och ge dom lite hö...hm, funderar på om jag ska lägga in det åt dom under tak...eller...:angel:

Jo, det tyckte tån oxå...

S.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 475
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
143 556
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar